Blog >> nyaralás

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-08-14

Megvolt az idei nyaralásunk is, ezúttal Horvátország volt az úti cél. Az Alfa GT-vel mentünk szolidan négyesben. Óriási dugókat éltünk át a horvát fizetőkapus rendszer és a szombati turnusoknak hála, de az autó jól vizsgázott megint, nem forrt, végig hűtött a klíma, az ülések pedig megnyugtatóan tartották a gerincet, combokat, s nem fáradtunk el egyetlen egyszer sem. Kitűnő utazó autó! :)
Végigjártunk pár hegyet is vele, a tenger s rá fröcsögött a nagy szélben, de még autómosót is találtunk negyven kilométeren belül :D
Nagyon pozitív élményekkel gazdagított minket! Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy próbálja ki a mediterrán partvidéket egy GT-ben4

>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2014-08-25

Még pár képet kedvcsinálónak :)

>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2014-08-25

Szerencsésen megjártuk Horvátországot. Még áprilisban foglaltunk le egy apartmant Nin-ben az Adrialin-on. Nin egy kis gyöngyszem, a legrégebbi horvát település. Mellette homoklagúnás strandok, meg egy gyógyiszapos belső tó is van.
Minden napra kitaláltunk programot, a környék tele van jó helyekkel. Volt egy egésznapos hajókirándulás Dugi Otokra, a Sakarun-strandra. Szuper hely.A part köves, de a vízben fehér homok az aljzat! Körben fenyőerdő...
Átruccantunk Zadarba, az óváros dugig van történelmi emlékekkel. Meg ott a víziorgona!
Aztán pihztünk a helyi lagúnákon is két napot.
Elmentünk Pag-szigetre, és végigmentünk a keleti nyúlványán vissza egészen Metajnáig. Na itt van egy öböl, amit mindenképpen meg akartam keresni.
2km intenzív hegyitúrával kőomlások között, hegygerincen és egy mély szurdokon átvágtunk a 30 fokban, de megérte. Megtaláltuk a Beritnica-beach-t!! A táj hihetetlen, szinte földöntúli. Embert alig láttunk, aki jött is az hajóval. Ide még visszamegyek valamikor.
A szállás 2 főre 280€, pályadíjak oda-vissza kb. 17000 Forint a magyar résszel együtt.
2500 Kunát vittünk, amit módszeresen feléltünk:) Összesen az egy hét 220 000-be fájt mindenestől, de megérte.
Kis prücök azért volt hazafelé, Zadar előtt fölmentem a Pályára, egyszercsak csipog a hibajelző, "motor control failure" és szétszaladt a ménes. 80-nál többet nem ment a vas, és a motor majd kiugrott a helyéből. Félreáltam egy pihenőben, és szégyenszemre felnyitottam a motorháztetőt. Olyan háromhengeres járása volt, lekaptam a motorburkot, szerencsére van a pótkeréknél 10-es csőkulcs.
Elkezdtem mozgatni a CR-csatikat, és a harmadik hengernél visszatért az egyenletes járás. Ekkora mákot!! Kikötöztem dróttal a CR-csőhöz, és úgy jöttünk hazáig. 5 indítás után eltűnt a hibajelzés is, és ment a vas mint a rakéta :) Hisztis olasz k..va :) 2008 óta, mióta megvan , nem láttam még hibajelzést, ezért megbocsájtottam neki.
Pár kép kedvcsinálónak:

>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-08-24

Újra megjártuk Alfával Olaszországot, most Jesoloban voltunk. 1450 km-t tekertünk az autóba szerencsére minden gond nélkül, de mivel az ördög nem alszik az utazás előtt kötöttem assistance biztosítást. :)

>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2013-08-11

Még pár kép kedvcsinálónak :)

>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2013-08-11

Úgy kezdődött, hogy a párom ráakadt pakolás közben egy - a cégétől kapott - ajándékkártyára. Mire jó ez? -kérdeztem. Két éjszakás kirándulást finanszíroz európai szállodákba, meg 50€ kajautalványt.
Rákerestem a neten, találtunk egy közeli olasz szállodát akik elfogadják, gyorsan lefoglaltuk. Két hét múlva jött meg a neten a visszaigazolás.
Szerdán éjjel indultunk. Lellénél megálltunk kávézni, és vettem szlovén pályamatricát (4830Ft /heti). Az éj leple alatt átsuhantunk Szlovénián, reggel 7-kor átléptük az olasz határt. Ott már csak 50km út volt előttünk, és ezt már nemfizetős utakon terveztem megtenni, de Fernettitől elvesztettem a fonalat. A térkép köszönőviszonyban sem volt a táblákkal, kiírásokkal. Csak a megérzéseim és a cserkészösztön alapján találtam el Monfalconeig, onnan meg végig ki volt táblázva Grado.
8-kor már a szállodaparkolóba próbáltam a vasat beilleszteni. Nem volt könnyű, 20cm-es helyek voltak minden oldalon!
A Hotel Friuli egy egyszerű régi stílusú (70-es évek) de barátságos szálloda. Elkezdtem a 20 szavas olasz nyelvtudásommal bejelentkezni, a recepciós lány mosolygott, majd a végén közölte hogy nyugodtan beszélhetünk magyarul.
A fél személyzet magyar volt, mint később kiderült :)
A kisvároska csodálatos, lagúnákra épült mint Velence. Van két homokos strand, egyik fizetős, a másik kevésbé :)
Van rengeteg régi utcácska sikátorokkal, kis boltok, jó éttermek, csatorna halászhajókkal, olaszok, Alfák, és lazaság :) Minden autón van valami sérülés, horzsi, nyomás, ez-az.
Jókat ettünk, volt vino rosso, grappa, rákocskák, pizza, olasz fagyi.
Szombaton délután hazaindultunk, miután negyedórás izzadtságos munkával sikerült a - sirályszarral telepakolt - kocsit kivarázsolni a parkolóból. Ennyi ipszilonozást fél méteren még életemben nem csináltam.
De ennek ellenére megérte, ajánlom mindenkinek, 3-4 napra intenzív felfedezőtúrát ígér.
Néhány kép kedvcsinálónak:

>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-07-01

Miután ki lett cserélve a turbócső már másnap indultunk is pihenni Egerszalókra. Az út során jó pár Alfással találkoztunk, összesen 550km került az autóba természetesen minden probléma nélkül. Az autópályán egyetlen olaszt se láttam a leállósávban, németet annál inkább. :) Ha már arra jártunk megnéztük az egri várat és a Szalajka-völgyet is.

>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-08-22

Vasárnappal végleg lezárult az idei nyaralás, ami elég alfásra sikeredett. :)
13-án indultunk párommal KnoxXx-al és párjával Hajdúszoboszlóra. Útközben is megálltunk több helyen, és vissza is (Hortobágy mindkétszer megvolt, másodiknál Kareszka és Gege közbenjárására, valamint Knoxx 3G-jének köszönhetően majdnem vettem egy 156 GTA ülés szettet...:), aztán 18-án irány Somogy, ahol első nap Gegével és párjával is sikerült összefutni, bár az már Zala volt... :)
Pár nap szülőknél, aztán 21-én vissza a nagyfaluba, útközben ismét Knoxxék, ismét csavaros fagyi, ismét kocsikázás sokfelé, sok alfás üdvözlés, egy még motorról is(!! ablakon integetés, kulcstartó lóbálás, jóarc integető Hondás:). M7-es dugó, vámoló Agiposok, megégett vádli, esti pakolás, de jó volt, nagyon jó volt.... :)

>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-07-09

Az első közös nyaralásunk lesz az autóval. Olaszországba, Lignano-ba megyünk. Oda-vissza körülbelül 1500 km lesz, ezt még ottani csavargással növeljük. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog muzsikálni az autó, végig autópályán megyünk Ausztrián keresztül. A biztonság kedvéért lesz a kocsiban: motorolaj, hűtővíz, bikakábel, vontatókötél.

-----------------------------

Hazaérkeztünk minden baj nélkül, nem volt szükség a fent felsorolt mentőfelszerelések egyikére sem. Rengeteg Alfát láttam Olaszországban, most láttam élőben először ezt a mogyoróbarna színt 159-en, ami legalább olyan jól néz ki, mint a metál vörös. GPS szokás szerint kib@szott velem, bár most én is hibás voltam, mert nem frissítettem az olasz térképet és az autópálya lejárók nagyon nem úgy voltak, ahogy mutatta, emiatt nyertem egy 50 km-es kerülőt odafelé.

>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2011-06-16

Idén ősszel ismét nyaralni indultunk Liával hármasban, és az úticél ismét Görögország volt.

Az útvonal: Budapest, Belgrád, Nis, és Macedónián át Katerini. Végig az E75-ös mentén.

Az idő a tavalyival ellentétben kitűnő volt, két hétig csak napsütés, csak két nap volt felhős, szeles.

Igazi nyaraló hangulat:))
Lia végig kitűnően ment. Egy tankkal bőven leértünk, az átlagos fogyasztás nem érte el a 6 litert.

Idén nem mentünk máshová, élveztük az időt, és különbenis tavaly már voltunk mindenhol:))

Két hetet töltöttünk el, és aztán indultunk haza.

Lia végig szépen ment, és semmi gond nem volt vele. Visszafelé Macedóniában, a görög határ után rögtön tankoltunk, és megérte, mert 40 forinttal volt olcsóbb literje, mint itthon:) és ízlett neki is.

Összesen kb 2400 kilométert tettünk meg, problémamentesen. Jövőre már más lesz az úticél:)