Blog >> nyaralás
Szerencsésen megjártuk Horvátországot. Még áprilisban foglaltunk le egy apartmant Nin-ben az Adrialin-on. Nin egy kis gyöngyszem, a legrégebbi horvát település. Mellette homoklagúnás strandok, meg egy gyógyiszapos belső tó is van.
Minden napra kitaláltunk programot, a környék tele van jó helyekkel. Volt egy egésznapos hajókirándulás Dugi Otokra, a Sakarun-strandra. Szuper hely.A part köves, de a vízben fehér homok az aljzat! Körben fenyőerdő...
Átruccantunk Zadarba, az óváros dugig van történelmi emlékekkel. Meg ott a víziorgona!
Aztán pihztünk a helyi lagúnákon is két napot.
Elmentünk Pag-szigetre, és végigmentünk a keleti nyúlványán vissza egészen Metajnáig. Na itt van egy öböl, amit mindenképpen meg akartam keresni.
2km intenzív hegyitúrával kőomlások között, hegygerincen és egy mély szurdokon átvágtunk a 30 fokban, de megérte. Megtaláltuk a Beritnica-beach-t!! A táj hihetetlen, szinte földöntúli. Embert alig láttunk, aki jött is az hajóval. Ide még visszamegyek valamikor.
A szállás 2 főre 280€, pályadíjak oda-vissza kb. 17000 Forint a magyar résszel együtt.
2500 Kunát vittünk, amit módszeresen feléltünk:) Összesen az egy hét 220 000-be fájt mindenestől, de megérte.
Kis prücök azért volt hazafelé, Zadar előtt fölmentem a Pályára, egyszercsak csipog a hibajelző, "motor control failure" és szétszaladt a ménes. 80-nál többet nem ment a vas, és a motor majd kiugrott a helyéből. Félreáltam egy pihenőben, és szégyenszemre felnyitottam a motorháztetőt. Olyan háromhengeres járása volt, lekaptam a motorburkot, szerencsére van a pótkeréknél 10-es csőkulcs.
Elkezdtem mozgatni a CR-csatikat, és a harmadik hengernél visszatért az egyenletes járás. Ekkora mákot!! Kikötöztem dróttal a CR-csőhöz, és úgy jöttünk hazáig. 5 indítás után eltűnt a hibajelzés is, és ment a vas mint a rakéta :) Hisztis olasz k..va :) 2008 óta, mióta megvan , nem láttam még hibajelzést, ezért megbocsájtottam neki.
Pár kép kedvcsinálónak:
Újra megjártuk Alfával Olaszországot, most Jesoloban voltunk. 1450 km-t tekertünk az autóba szerencsére minden gond nélkül, de mivel az ördög nem alszik az utazás előtt kötöttem assistance biztosítást. :)
Úgy kezdődött, hogy a párom ráakadt pakolás közben egy - a cégétől kapott - ajándékkártyára. Mire jó ez? -kérdeztem. Két éjszakás kirándulást finanszíroz európai szállodákba, meg 50€ kajautalványt.
Rákerestem a neten, találtunk egy közeli olasz szállodát akik elfogadják, gyorsan lefoglaltuk. Két hét múlva jött meg a neten a visszaigazolás.
Szerdán éjjel indultunk. Lellénél megálltunk kávézni, és vettem szlovén pályamatricát (4830Ft /heti). Az éj leple alatt átsuhantunk Szlovénián, reggel 7-kor átléptük az olasz határt. Ott már csak 50km út volt előttünk, és ezt már nemfizetős utakon terveztem megtenni, de Fernettitől elvesztettem a fonalat. A térkép köszönőviszonyban sem volt a táblákkal, kiírásokkal. Csak a megérzéseim és a cserkészösztön alapján találtam el Monfalconeig, onnan meg végig ki volt táblázva Grado.
8-kor már a szállodaparkolóba próbáltam a vasat beilleszteni. Nem volt könnyű, 20cm-es helyek voltak minden oldalon!
A Hotel Friuli egy egyszerű régi stílusú (70-es évek) de barátságos szálloda. Elkezdtem a 20 szavas olasz nyelvtudásommal bejelentkezni, a recepciós lány mosolygott, majd a végén közölte hogy nyugodtan beszélhetünk magyarul.
A fél személyzet magyar volt, mint később kiderült :)
A kisvároska csodálatos, lagúnákra épült mint Velence. Van két homokos strand, egyik fizetős, a másik kevésbé :)
Van rengeteg régi utcácska sikátorokkal, kis boltok, jó éttermek, csatorna halászhajókkal, olaszok, Alfák, és lazaság :) Minden autón van valami sérülés, horzsi, nyomás, ez-az.
Jókat ettünk, volt vino rosso, grappa, rákocskák, pizza, olasz fagyi.
Szombaton délután hazaindultunk, miután negyedórás izzadtságos munkával sikerült a - sirályszarral telepakolt - kocsit kivarázsolni a parkolóból. Ennyi ipszilonozást fél méteren még életemben nem csináltam.
De ennek ellenére megérte, ajánlom mindenkinek, 3-4 napra intenzív felfedezőtúrát ígér.
Néhány kép kedvcsinálónak:
Miután ki lett cserélve a turbócső már másnap indultunk is pihenni Egerszalókra. Az út során jó pár Alfással találkoztunk, összesen 550km került az autóba természetesen minden probléma nélkül. Az autópályán egyetlen olaszt se láttam a leállósávban, németet annál inkább. :) Ha már arra jártunk megnéztük az egri várat és a Szalajka-völgyet is.
Vasárnappal végleg lezárult az idei nyaralás, ami elég alfásra sikeredett. :)
13-án indultunk párommal KnoxXx-al és párjával Hajdúszoboszlóra. Útközben is megálltunk több helyen, és vissza is (Hortobágy mindkétszer megvolt, másodiknál Kareszka és Gege közbenjárására, valamint Knoxx 3G-jének köszönhetően majdnem vettem egy 156 GTA ülés szettet...:), aztán 18-án irány Somogy, ahol első nap Gegével és párjával is sikerült összefutni, bár az már Zala volt... :)
Pár nap szülőknél, aztán 21-én vissza a nagyfaluba, útközben ismét Knoxxék, ismét csavaros fagyi, ismét kocsikázás sokfelé, sok alfás üdvözlés, egy még motorról is(!! ablakon integetés, kulcstartó lóbálás, jóarc integető Hondás:). M7-es dugó, vámoló Agiposok, megégett vádli, esti pakolás, de jó volt, nagyon jó volt.... :)
Az első közös nyaralásunk lesz az autóval. Olaszországba, Lignano-ba megyünk. Oda-vissza körülbelül 1500 km lesz, ezt még ottani csavargással növeljük. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog muzsikálni az autó, végig autópályán megyünk Ausztrián keresztül. A biztonság kedvéért lesz a kocsiban: motorolaj, hűtővíz, bikakábel, vontatókötél.
-----------------------------
Hazaérkeztünk minden baj nélkül, nem volt szükség a fent felsorolt mentőfelszerelések egyikére sem. Rengeteg Alfát láttam Olaszországban, most láttam élőben először ezt a mogyoróbarna színt 159-en, ami legalább olyan jól néz ki, mint a metál vörös. GPS szokás szerint kib@szott velem, bár most én is hibás voltam, mert nem frissítettem az olasz térképet és az autópálya lejárók nagyon nem úgy voltak, ahogy mutatta, emiatt nyertem egy 50 km-es kerülőt odafelé.
Idén ősszel ismét nyaralni indultunk Liával hármasban, és az úticél ismét Görögország volt.
Az útvonal: Budapest, Belgrád, Nis, és Macedónián át Katerini. Végig az E75-ös mentén.
Az idő a tavalyival ellentétben kitűnő volt, két hétig csak napsütés, csak két nap volt felhős, szeles.
Igazi nyaraló hangulat:))
Lia végig kitűnően ment. Egy tankkal bőven leértünk, az átlagos fogyasztás nem érte el a 6 litert.
Idén nem mentünk máshová, élveztük az időt, és különbenis tavaly már voltunk mindenhol:))
Két hetet töltöttünk el, és aztán indultunk haza.
Lia végig szépen ment, és semmi gond nem volt vele. Visszafelé Macedóniában, a görög határ után rögtön tankoltunk, és megérte, mert 40 forinttal volt olcsóbb literje, mint itthon:) és ízlett neki is.
Összesen kb 2400 kilométert tettünk meg, problémamentesen. Jövőre már más lesz az úticél:)
Ezzel a bejegyzéssel vagyok adósa magamnak és a nagyvilágnak (persze, akit érdekel:))
Az első komolyabb utja Liának Görögországba vezetett. Két hét alatt összesen kb. 4500 km-t tett meg, mindenféle probléma nélkül. A fogyasztása 6 liter alatt volt, gyakorlatilag minden tankolással több, mint 1000 km-t megtett. (ennyit tud a JTD szív:))
Bejártuk észak- és közép Görögországot.
Sajnos az időjárás nem kényeztetett el minket. Az eredetileg strandolós nyaralásból utazós nyaralás lett... ami, ha úgy vesszük nem baj, mert így rengeteg szépséget láttunk, felfedezve a görög tájat, mely tényleg csodálatos. A kultúra pedig.. hát igen. az ókori világ egyik alapja.
Az útvonal oda (és vissza is):
Budapest - M5 Szeged - Belgrád - Nis - Macedonia M1 autópálya - Görögország - Paralia Katerinis
Gyakorlatilag végig az E75 jelzésű autópályán mentünk. Semmi probléma nem volt, forgalom sem volt nagy (a török vendégmunkások rohama már lecsengett). Kicsit aggódtam a szerb rendőrök miatt, de nem volt gubanc, jóval korábban a szembejövők ezerrel villognak, hogy mérés van.. bennük lehet bízni.
A határokon sem vártunk 15 percnél többet egyszer sem.
Az út végül 13 órás lett, sok pihenővel.
A görögökre viszont lélekben fel kell készülni. Milánóban már vezettem. Az olaszok egy stílus. De a görögök... ijesztő, ez talán a legjobb kifejezés:)) motorosok mindenhonnan a semmiből tudnak megérkezni, a vészvillogóval leállított kocsik a parkoló autók mellett a főúton, elzárva a sávodat alap... de túléltük:)) nagyon kell figyelni, szívbajosak, vagy azok, akik nem érzik a kocsi két szélét, inkább bízzák másra a vezetést :)) persze CSAK a városokban. Mi Thessalonikiben voltunk, de ott mélyvízbe dobódtunk:))
Az utószezon, és az, hogy a túristáknak nem mindent mutatnak meg a buszos szervezésű irodák azt eredményezték, hogy kb. bárhova mentünk, szinte csak egyedül kószáltunk a romok közt vagy az erdőben.
Katerini mellett Paralia településen volt szállás, ajánlom mindenkinek:) van magyar étterem is, magyarul szólnak hozzád a vendéglősök (már aki tud), magyar feliratok.. nagyon rámentek a magyar turizmusra.. de jól csinálják.
Az árak korrektek, egy Gyros-t 1,8-2,1 EUR-ért vehettünk, a pizza 6-8 EUR, szóval mint itthon.
Odakint a következőket néztük meg:
Edessa, Thessaloniki, Delphoi, Thermopyles, Ioannina, Vikos kanyon, Dodoni, Dion, Platamonas, Tempi völgy, Olympos, Litochoro, Meteorák.
..és ami az Alfa Romeo-t illeti:
A görögök szeretik, nagyon sokat láttunk, legtöbbjük 156-os volt, 159-es, 33-as.. 166-ot egyáltalán nem láttam, de 2 MiTo is feltűnt:)
Nem kísérleteztem villogással, egyik sem kezdeményezett, ott nem szokás.
Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a szerpentineket, a nagy hegyeket, szép völgyeket, és az ókori emlékeket.:)
Lia első útja tökéletes, megmutatta, hogy mennyire szeret menni:)
Amúgy az utak jó minőségűek mindenhol, kevés a vacak.
Az üzemanyagárak 20 cent eltérést is mutathatnak 100 m-en belül:))
Érdemes a legolcsóbbat tankolni, ha valahogy kinéz a benzinkút, mert a minőségük jó. Én 0,885-ért olyan dízelt kaptam, amivel simán mentem 1000 km-t... szóval nem kell több az olcsóbból:)
2010-ben vissza kell menni :)
Nyaralni mentünk Görögországba. Ez volt az első igazán hosszú út az autóval, mely nagyon jól vizsgázott. Durván 3000km-et és 35 órát autóztunk. Jártunk sok felé, írtam egy úti beszámolót is sok képpel tűzdelve IDE, így a blogba kizárólag az autós jellegű fotók kerülnek. Mert hát hogy az autó állandó téma volt a képeim készítésekor, bármerre is jártunk. :-)
Láttunk sok Alfát is, de a visszaintegetés arra felé nem működik, így csak gyakoroltam, hogy el ne felejtsem, mit kell csinálni, ha jön szembe egy Alfa Romeo. :-) Azért egy valaki mégis visszaköszönt, mégpedig Diny, akivel a Meteoráknál futottunk össze. Kicsi a világ...
Gyönyörű hetünk volt, sok-sok fotóval, és még több élménnyel tértünk haza.