Blog >> pag

>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2015-08-30

Még pár kép, az olajfaligetről, meg a kis öblökről:

>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2015-08-30

Idén is megjártuk a horvát tengerpartot, mert tavaly átszaladtunk Pag-szigeten, és úgy lenyűgözött a kopár holdbéli táj hogy eldöntöttük, ide még visszajövünk.
Pag-városkában foglaltunk apartmant, és onnan jártuk körbe a jó helyeket.
A pagi öböl két oldalán klassz kis öblökből álló partszakaszok vannak, bal oldalon Bosana, jobb felén Basaca. hát ide többször lenéztünk délutánonként.
Pag városka tündéri mediterrán kisváros, öreg belvárossal, sikátorokkal, jó éttermekkel.
Felmentünk Lun-ba a sziget északi csücskébe, egy 1000 éves olajfaliget miatt. Fantasztikus látvány volt. Megint elmentünk Metajnára (ott tavaly is voltunk) és egy látványos gyalogúton mentünk fel a Rucica-beach-ig.
Másnap felkerestünk olyan öblöket, amit a google -térképen előre kinéztem. 1-2 km túrával elérhető, és nagyon klassz, látványos helyek. Csak a térképen azt nem látni hogy a felszín járhatatlan a szétrepedezett, élére-állított karszt-kőzet miatt, nem beszélve a függőleges szintkülömbségekről. De végül sikerült, és nem hagytuk ott a fogunkat a birkakoponya mellett, amit félúton az egyik szurdokban találtunk.
Végülis klassz hét volt, Pag-ot ajánlom mindenkinek aki szeret túrázni (nem igazán kisgyerekkel).
A Romeo jól viselkedett, ennél megbízhatóbb autóm még nem volt, pedig pár kocsit már elnyűttem. Olyan helyeket megjártunk, ahová csak a quad-osok, meg egy-két őrült merészkedett oda.
A párom bérelt egy ENC-kütyüt a Bajcsy-n valami boltból. Klassz volt, amikor az autópályakapuknál állt a 2km-es sor, és mi a szélső sávon végighúztunk, sorompó nyílt, és beelőztük a sort. Fél órákat spóroltunk a kilépéseknél. Szerencsére kevesen használják, pedig megéri.
Pár kép:

>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2014-08-25

Még pár képet kedvcsinálónak :)

>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2014-08-25

Szerencsésen megjártuk Horvátországot. Még áprilisban foglaltunk le egy apartmant Nin-ben az Adrialin-on. Nin egy kis gyöngyszem, a legrégebbi horvát település. Mellette homoklagúnás strandok, meg egy gyógyiszapos belső tó is van.
Minden napra kitaláltunk programot, a környék tele van jó helyekkel. Volt egy egésznapos hajókirándulás Dugi Otokra, a Sakarun-strandra. Szuper hely.A part köves, de a vízben fehér homok az aljzat! Körben fenyőerdő...
Átruccantunk Zadarba, az óváros dugig van történelmi emlékekkel. Meg ott a víziorgona!
Aztán pihztünk a helyi lagúnákon is két napot.
Elmentünk Pag-szigetre, és végigmentünk a keleti nyúlványán vissza egészen Metajnáig. Na itt van egy öböl, amit mindenképpen meg akartam keresni.
2km intenzív hegyitúrával kőomlások között, hegygerincen és egy mély szurdokon átvágtunk a 30 fokban, de megérte. Megtaláltuk a Beritnica-beach-t!! A táj hihetetlen, szinte földöntúli. Embert alig láttunk, aki jött is az hajóval. Ide még visszamegyek valamikor.
A szállás 2 főre 280€, pályadíjak oda-vissza kb. 17000 Forint a magyar résszel együtt.
2500 Kunát vittünk, amit módszeresen feléltünk:) Összesen az egy hét 220 000-be fájt mindenestől, de megérte.
Kis prücök azért volt hazafelé, Zadar előtt fölmentem a Pályára, egyszercsak csipog a hibajelző, "motor control failure" és szétszaladt a ménes. 80-nál többet nem ment a vas, és a motor majd kiugrott a helyéből. Félreáltam egy pihenőben, és szégyenszemre felnyitottam a motorháztetőt. Olyan háromhengeres járása volt, lekaptam a motorburkot, szerencsére van a pótkeréknél 10-es csőkulcs.
Elkezdtem mozgatni a CR-csatikat, és a harmadik hengernél visszatért az egyenletes járás. Ekkora mákot!! Kikötöztem dróttal a CR-csőhöz, és úgy jöttünk hazáig. 5 indítás után eltűnt a hibajelzés is, és ment a vas mint a rakéta :) Hisztis olasz k..va :) 2008 óta, mióta megvan , nem láttam még hibajelzést, ezért megbocsájtottam neki.
Pár kép kedvcsinálónak: