Blog >> lengőkar

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-07-10

A mai nap kicserélték bent a melóhelyemen a lengőkarokat és a stab pálcákat. Most már értem miért volt borzasztó hangja a kocsinak. Remélem most csendes lesz.
Bár ilyet még nem láttam, hogy a gumi szilent ennyire elcsúszott volna. Gyakorlatilag nullára kopott a gumi.
A lényeg hogy most már ki van cserélve.
Lengőkar: Birth 2 darab
Stabpálca: Birth 2 darab

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-06-13

Ma megérkeztek Lengyelországból a lengőkar csavarok. Számszerint 8db.
Remélem jók is lesznek mert a fiat oldalán 3-om cikkszámot is dobott ugyan arra a csavarra. Na majd kiderül ha eljutok odáig.
8db csavar: 7000HUF

Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.

Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?

Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))

A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..

Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!

Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-05-12

Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-06

A jobb felső lengőkar kopogott. Janitól kaptam egy újat, ma beszerelésre került. Áldom a futómű tervezőjét! Nem kell lebontani a fél autót egy lengőkar cseréjéhez, mint az elődöknél, minden hozzáférhető, nagyjából 10 perc alatt cserélhető.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-12-16

Új kuplung (Valeo), főtengely és balansztengely szimeringek.
Új első felső lengőkarok (bal gyári, jobb TRW).
Új hátsó féktárcsa (Brembo) és fékbetét.
Légzsák lámpa világított, első övfeszítőket írta hibának. Kontakt hiba javítva, hibakód kiütve.
Ismét maximális elégedettség a Csörgő Autószervizzel.
Km: 179570

Eljött az olajcsere ideje. Igen hamar beleszaladt 15e km. Sőt, igazából 17e lett mire sorra került a szerelőnél. Lecseréltük az olajat, immár nem Selénia WR P. E. - re, hanem egy eredeti specifikációnak megfelelő 5w40-es olajra, ami DPF barát is, vagyis alacsony hamutartalmú. Motul 8100 X-Clean 5w40.
Egyúttal a jobb felső lengőkart is kicseréltettem, így megszűnt a hetek óta tartó nyiszorgás, ropogás. A kiszerelt lengőkart megtartottam, átszilentezve még simán visszaszerelhetō.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-11-02

kb. 1 hónapja ismét olajfoltot hagyott maga alatt az autó. Norbit látogattam meg, és az aknán alánéztünk. Az olajhűtő és a blokk közötti olajcső volt ismét nagyon gyanús. Beszereztem egy bontottat, és elvittem Székesfehérvárra a Hidraszerhez felújításra.
Mindemellett okt. 26-ra be volt tervezve az alsó lengőkarok cseréje Csörgőéknél.
A lengőkarokat (TRW) és a külső féltengely gumiharangokat ki is cserélte a Mester. A bilincsekkel volt némi szopás, mert a mellékelt cuccokkal nem lehetett összerakni, univerzális került rá. (egy böszme kábelkötegelőt volt a jobboson, ezért kijött a zsír alóla.) Sajna szétszedéskor kiderült, hogy a jobb felső lengő is oda van, a balos pedig nem teljesen oda passzolóra lett kicserélve pár éve. Alapvetően nincs vele gond, de más a kúpja. Kétféle lengőkarral szerelték a 159-et.
Sokat nézegettük mi lehet az olajfolyás oka és a csövek letakarítás után már nem voltak annyira gyanúsak, viszont az olaj-termosztát háza igen. Onnan egyértelműen jött olaj. Kapott új tömítést, és a tesztkör után nem látszott szivárgás. Hamarosan kiderül, hogy megoldódott-e, vagy tovább kell keresni az okot. Ha sikerült megoldani, akkor a hátsó motortartó bak is cserés lesz, mert azon folyt keresztül az olaj. Ez már meg van rendelve.
A lengőkarok még gyáriak voltak 205e km-nél (TI futóművel, nagy kerekekkel.)
Szóval pár héten belül lesz ismét egy utam Várpalotára, és kicseréljük a felső lengőket és motortartó bakot, ezek után pedig jöhet egy futómű beállítás.

A felújított olajcsöveket elraktam tartalékba, egyelőre nem indokolt a cseréjük. (Nincs is beleszámítva a költségekbe.)

Bal felső lengőkar csere, mert kopogott és nyiszogott. TRW-t TRW-re, a kopogás megmaradt. 248e km