Tagok >> JCsabi >> 147 1.9 JTD 8V Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.9 JTD 8V Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Ezüst
Néhány napja elkezdett kopogni a bal első futómű. A felső lengőkar volt a ludas. Kicseréltük.
Km állás: 233.810km


Egy "kicsit" elkoptak a hátsó fékbetétek. Időszerű volt a csere.
Km állás: 233.545km


Cserélni kellett a főtengely jeladót. Meleg motornál 10-ből 4-szer nem akart beindulni az autó, csak forgatta. Kiolvasás után egyértelmű lett a hiba.
Csereérett lett a jobb alsó lengőkar. Nagyon csúnya nyikorgó hangot adott ki.
Km állás: 231340km


Egyik napról a másikra olyan hangot adott ki a kocsi, mintha csúszna az ékszíj. Szóltam Pisti barátomnak, hogy valami nem OK a kocsival. Távgyógyításba csak annyit mondott, hogy hosszbordásszíj és főtengely szíjtárcsa csere. El is került hozzá az autó, ahol jött a meglepi. A szervószivattyúból szivárog az olaj és csöpög rá a szíjfeszítőre. Emiatt csúszik. SOS-be kerített hozzá új TRW szivattyút. Kicserélte a szíjtárcsával, szíjjal és a feszítővel együtt.
Nagyon pöpec lett. Sokkal könnyebb a kormány és szinte alig hallani a motor hangját.
Km állás: 225.135km
Ma volt idő, hogy az ezüstkére is feltegyem a téli kerekeket. Mivel a fekete 147 hamarosan elkerül a háztól, így a 16"os GTV felniket most erre tettem. A fekete pedig megkapta a gyári 15"ös szettet.
Km állás: 224.319km



Eljött az ideje az éves olajcserének. Amik cserélve lettek:
- Olaj (Selenia 5W40)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Gázolajszűrő
Cserélni kellett egy izzítógyertyát is (3-as henger). Tünet nem volt, csak minden egyes indításnál sípolt érte.
Km állás: 222.071km
A tünet annyi volt, hogy elkezdett egyre jobban kormolni és csattogó hang jött a motortérből. A teljesítményen nem vettem észre változást, ugyanolyan jól ment, mint előtte. Pista barátom megállapította a hibát. Ki kell cserélni a magas nyomású üzemanyagpumpát. :-(
Leszedte és elvitte "az emberhez" hogy felújítsák. Sajnos menthetetlen volt. Rendeltünk egy újat. Azóta csend van a kocsiban és nem is kormol.
Lassan esedékes az olajcsere is, ahol még egy izzítógyertyát is cserélnünk kell, mert minden indításnál dobja a hibaüzit. :-(

Remélhetőleg már nem fog minket megtréfálni az időjárás.
18°C fok volt ma. Ennek örömére felraktam a nyári gurulókat az ezüstkére.
A téli kerekek gumiápolózva várják a telet.
Km állás: 218.498km





5 évet bírt a Exide akku. :-( A ma reggeli -9,5°C-ban már nem indította a kocsit. Elvittem beméretni, de azt javasolták, hogy cseréljem inkább. Így tettem.