Alfa Romeo 147

A 145/146 modellek leváltására készült 147-est a Torinói Autókiállításon 2000-ben tárták a világ szeme elé.

Az elődökhöz képest teljesen új autó karosszériája a 156-oséból származik. A tengelytávot kissé lerövidítették, de a felfüggesztés maradt ugyanaz, mint a 156-ban. "Régi motorosként" a Twin Spark erőforrásokat találjuk a motorháztető alatt, amelyek a következők: kettő 1600 köbcentis (105 és 120 lóerős) és egy kétliteres (150 lóerős). Az erősebb, kétliteres verziót eredetileg a Selespeed félautomata váltóval szerelték, miközben a többi modellt a hagyományos, ötfokozatú kézi tengelykapcsolóval látták el.

Megjelenésekor csak háromajtós változat volt kapható, azonban 2001-től megvásárolható ötajtós kivitelben is. Ugyanebben az évben jelentek meg a változó geometriájú turbófeltöltővel és intercoolerrel szerelt, 1900 köbcentis (115 lóerős) dízel aggregátok a 147-ben, valamint immáron a kétliteres verzió is elérhetővé vált kézi kapcsolású váltóval.

A 147-es az utolsó Walter da Silva által tervezett Alfa Romeo, amelyet elsősorban a legtökéletesebb dizájn jegyében terveztek, nem csoda hát, hogy a formájában a régi Alfákból merítő autó légellenállási együtthatója gyengécskének mondható (0,32 cw).

2000 Novemberében 21 ország 56 autós újságírója az Európai Év Autója megtisztelő címmel tüntette ki az Alfa Romeo ékszerdobozát.

Két évvel később, a Párizsi Autókiállításon mutatták be a típus csúcsragadozóját, a 147 GTA-t. A kis méregzsákot a nagytestvér 156-os 3.2 literes, 250 lóerős, hathengeres motorjával és hatfokozatú kézi váltóval szerelik. A sportos belsőnek megfelelően a külsőt is átszabták kissé, illetve természetesen megerősítették az autó fékeit, futóművét és hűtési rendszerét, hogy sikerrel tudjon megbirkózni a hatalmas teljesítménnyel.

Ugyanebben az évben mutatkozott be az autóban a vadonatúj, 140 lóerős, 1900 köbcentis, 16 szelepes, MultiJet dízel erőforrás is. Ez a forradalmi technológia lehetővé teszi, hogy a motor ciklusonként többször és kisebb dózisokban fecskendezze be az üzemanyagot, ezáltal téve még simábbá annak járását és csökkentve a motorzajt.

A ráncfelvarrt 147-es 2004 őszén mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, 2006-ban pedig újabb frissítésen esett át, és a GT mellett ez a modell is megkapta a Q2 nevű sperrdifit.

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó topicok

Részletes adatlap