Kezdjük azzal hogy az autónak 3 féltengely gumi harangja ki volt szakadva. Bal oldalon külső belső, jobb oldalon csak a belső. Emellett piros rugók voltak a kocsi alatt, amik legalább 5-6 cm-t ültették az autót. Veszélyes élet ez egy olajteknőnek...
A megoldás: féltengely gumiharangok cseréje, balos külső féltengely csukló csere (kattogott), és futómű felújítás.
Kapott 4 új gátlót (Magneti Marelli), H&R rugókat (hála ezeknek kb 3 centit magasabb lett), két felső lengőkart előre (TRW), 4 toronycsapágyat, 4 lengéscsillapító porvédő+ütközőt, előre 2 új stab pálcát. Meg egy új ablakmosó szivattyút.
Elkezdtem berakni az új lengőkarokat. A bal oldalon odáig jutottam, hogy a felső lengőkar és a stabpálca a helyén, de az alsó lengőkarral sikeresen kiszakítottam a külső féltengely gumiharangot. Vehettem új gumiharangot (készletben: gumiharang, két bilincs, zéger gyűrű, féltengely anya, grafitos zsír). A féltengely csukló szétszedése és megtisztítása után ment vissza minden a helyére, az alsó lengőkart is betornásznom a helyére, a csavarok/anyák is betaláltak. Gondoltam még gyorsan meghúzom őket, de a felső lengőkar gömbfejének anyája úgy gondolta, hogy inkább beleszakad és a gömbfej csapjának a menetét is tönkreteszi...
Ma meg is vettem az újabb lengőkart...
Folyt. köv.
3 évente csak összejön rajta egy kis ez-az...
Komplett fékfelújítás, legalábbis ami az anyagi lehetőségekből telt, tehát: fékbetét, féktárcsa, fékcső, felújítókészlet, kézifékkötél, satöbbi hátul, elöl új betét és szétszedés-zsírozás, ilyesmik.
Elöl mindkét lengőkar Birth-re cserélve, stabilizátorrudakkal együtt, azok is Birth-ek, és akkor ami a legfontosabb volt, a jobbos féltengelycsukló... Éss akkor ennyi most.
Nagyon úgy érződik, hogy egyben van, tök jó érzés! A fékek is egész korrektek és merek jobbos kanyarban gázt adni. Bár más még elment volna ezzel a féltengellyel vagy húszezret... De tízet úgy, hogy nem veszi észre :D
Az, hogy egy nap alatt kész lett, kisebbfajta csoda... Legalább két nap kellett volna hozzá, ha nem vagyok ott és nem segítek bontani párhuzamosan. Szóval király :D Meg az is, hogy 46% kedvezmény van a bárdinál... :D Meg az, hogy az egész napos szerelésért sikerült 10 ezret kérnie a szerelőmnek...
Cserébe megtankoltam, és ha kicsit kivakarodik az idő, elviszem megsétáltatni valami hegyvidékre :)
Szép lassan felerősödött néhány jelenség, ami a vezetési élményt már erősen rontotta (meg a vizsga is közeleg). Úgymint: nyüszögés, nyekergés, gödröknél koppanások, és ami bosszantott hogy 80 fölött kigyorsításkor remegett az egész kocsi. A kerekeket megnézettem, jók.
Szétromboltam az első futóművet. A diagnózis a következő:
Jobb alsó lengőkargömbfej kottyan, felsők szilentjei nyekeregnek, és a jobb belső féltengelycsukló kotyog, és oldalirányban is mozgatható 1-2 mm-t.
Kinyomkodtam a felső szilenteket, de látható kopás nincs rajtuk, még a kis rücskök a belső felén is szépek. Egyszerűen szar a konstrukció. Mivel kicsik, úgy találták ki hogy a gumi a fémen elmozduljon. Agyrém... Itt hempereg még pár használt Passat-lengőkar, hát az a szilent jóval nagyobb, és ott nem csúszkál a fém a gumiban, hanem a gumi kialakítása olyan hogy akár 60 fok elmozdulást is elbír. Taxis cimborámé volt, 300000 km-nél cseréltük a gyárikat, de csak a gömbfejek miatt!
Megzsíroztam egy spéci színtelen teflonzsírral, és összeraktam, de a csavarokat fordítva tettem be hogy egyszerűbb legyen szétkapni a zsírzáshoz (mert van egy olyan érzésem hogy ezt néha meg kell tenni). A gömbfejek még szorosak.
A féltengelyt is szétkaptam. Nemsok zsír volt benne, viszont víz kerülhetett bele mert az egyik ge-csapágyszerűség tiszta rozsda volt, és kotyogott a tengelyen 1 mm-t.
Keresgéltem felújítókat, de végül Albától rendeltem egy kpl. darabot 39 plusz 5 betétdíj áron. Merthogy felújított. Meg egy alsó lengőkart.
Ilyen csend rég volt az autóban. Most hallom hogy nyekereg a könyöklő, meg az asszony fülbevalója, balkanyarban :)
Km óra állás: 165400
Az utolsó bejegyzés óta, nem volt semmi probléma:) Felkerültek a téligumik.....A legújabb szériás Kumho! 205/55 16". Még a gumis is megdicsérte (nem ott vettem), hogy milyen "puha" :) Amikor levették a kerekeket akkor derült fény arra, hogy a két féltengelynél a gumiharangok el vannak szakdva (külső oldali). Hál' Istennek, még időben felfedeztem. Gyors kerítettem egy hozzáértőt, mivel akihez szoktam hordani nem ért rá, az autó meg kell. A nyárigumikon vettem észre, hogy egy picit "rágja" a külső felét. Nem veszélyes, 10000 km alatt 1, 1,5 mm a félrekopás. Említettem az újdonsült szerelőnek és egyből meg is állapította, h lógnak a felső lengőkarok.....remek. Kicseréli a gumiharangokat és a két lengőkart is. Hiába, aki Alfát vesz számol ilyenekkel előre. De a "csajom" így ismét jó lesz :) Lengőkarok darabja 21000,-. Azért ez a kiadás most nem nagyon hiányzott..... De Alfa, Szerelem! Ciao!
Ui.: Tudom h el vagyok maradva fotókkal, nincs elfelejtve :)
Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.
Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.
Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang