Blog >> csere

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-31

A B12-esítés után az egyébként nyugalmi állapotban rövidebb Eibach rugókkal a kocsi magasabban ül, nem súrolja az etalon fekvőrendőrön az alját és az arra történő fel és legurulás nem jár akkora ki-belengéssel mint a gyári rugók esetében. Annak ellenére, hogy keményebb, nem érzek nagy komfortvesztést, azt majd megítéli aki másik kocsiból ül át :-) Azért cseréltem mert meg voltam győződve arról, hogy az első rugók nem egyformák ill. nem egyformán gatyásodtak a kor múlásával és ez okozza a ~8mm magasságkülönbséget elöl a két oldal között. Ezt nem értem el, de a kocsi viselkedése pozitív irányba mozdult. Egyenlőre úgy gondolom, hogy megérte...

A futóművet 0° összetartásra állítottuk a gyári -7° +-4° helyett. Az egyenesfutás javult, a kormányvisszatérítés erősebb lett. Erős fékezés esetén jobban nyomon marad az autó (placebo?).
Kicsit "lustább" a kormányzás. Az egyenestől eltéríteni "több erő" kell, kormányzás, íven tartás férfiasabb. Teljesen kitekert kormánynál nem "fűrészfogazik", nem ugrál el a kerék az ívéről. Na meg állítólag így nem fogja enni a gumi belső felét.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-30

Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.Üröm az örömben, hogy a két oldal magasságkülönbsége megmaradt elől.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-26

Ebből 21k csak a gyári porvédő, de nem tudtam más forrásból beszerezni. Durva.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-01-23

Már elkezdett hártyásan törölni a BOSCH ablaktörlő lapát, ezért vettem bele REFILL-t, vagyis gumit. Nem volt egyszerű szétszedni a blade törlőlapátot, de a gumit végül is bele tudtam helyezni, de a tövénél, ahol a kar csatlakozik, valami hullám lehetett benne és pont szem magasságában csíkozott. Így mennie kellett, BOSCH-t (Foscht) többet nem akartam már magam előtt látni, így Good Year blade lapátokat vettem.
Ehhez járt 3 vagy 4 féle csatlakozó, így simán fel lehetett tenni a BOSCH helyére. És még jobban is néz ki, még kevésbé áll ki a szélvédő síkjából. ;)
Ez végre jól töröl!

ui: Kellett egy 55 és egy 41 cm-es. A kisebbiken nincs feltüntetve Alfa, de nem érdekes

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-12-03

Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.

Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.

Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.

A gumis végre adott időpontot. Másfél órát fagyoskodtam ott, mire sikerült átszerelniük a téli kerekeket. Nem volt gyors. Ellenben lassú. Ketten vannak, foglalkoztak ott mindennel egyszerre. Nagyon nem irigyeltem őket sem. Viszont lemosva, újra centírozva tették fel, ami mindenképpen plusz pont. Egy fűtött várójuk mondjuk lehetne..

A nyári kerekeket otthagytam tárolásra, egyszerűen túl nagyok, nincs hova eltennem.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-25

Csak mert semmi sem úgy jó ahogy van, a korábban 2,8 literrel (2,6L ami belement és kb. 0,2L ami nem folyt ki) feltöltött sebváltóból tegnap este leszívtam kerek 0,3 litert.

Ezután az autó ereje visszább tért (akármi miatt is) viszont nem volt annyira "fluid" a váltás, ezért ma este visszatöltöttem 0,1 litert, így most 2,6 liter a töltet. Holnap újra próba.

Végre unatkozhatok :-)

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-09-04

Elérkezett az idő, hogy a gyári szivargyújtót száműzzem az utastérből. Egy USB-ről töltendő készülék már kevés volt (telefon a navinak + fedélzeti eseménykamera), így rendeltem Csájnából piros LED-es dupla USB töltőt.
A gyárit kissé nehézkes volt kiszerelni, úgy értem a gyári fém hüvelyt előbb kihúzni a műanyag tégelyből (1. kép), hogy utána ki lehessen buktatni a hamutartóból a világítása konzoljával.... Ehhez egy binder csipesz volt segítségül (2. kép) A kínai USB-s cuccot vízálló motorcsónak USB aljzatként árulták, arról a gumi zárókupakot lehagytam, betekertem a gyári műanyag anyával (amiből faragni kellett, mert a GT szivargyújtójában nem fért el 1 mm híján) (3. kép)
Végül bekerült, szép, összhangban az egésszel! :) (4. - 5. kép)