Blog >> csere

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-02-09

Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-01-29

Hiába volt cserélve a csillag, mivel a pohár kopik. November végén már megrendeltem a tengelyt, de csak mostanra sikerült időpontot szerezni a cserére.
- GSP jobbos komplett féltengely: 25 000 Ft + posta
- szerelés és futómű átvizsgálás: 23 000 Ft

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-12-29

Mivel nekem nem jött be a bőrbélső, főleg a hideg miatt, ezért beszereztem egy fűthető alcantara belsőt.
A fűtés sajnos mint utólag kiderült nem jó, de majd orvosolva lesz.
Korábban beszereztem egy csomagtér hálót is.
- Belső: 45 000 Ft
- Háló: 5 000 Ft

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-09-08

Már a volt tulaj is említette, hogy az olajszűrőnél szivárog az olaj, mert egy O-gyűrűt cserélni kell. Azt az O-gyűrűt még az első szerviz alkalmával cseréltettem, elvileg.
Mint utólag kiderült lehet a szűrőt se cserélték ki...
Mindegy, majd Én kicserélem, az a tuti.
Minél kevesebb bontással próbáltam megoldani. Sikerült, de nem volt egyszerű művelet.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-06-02

A motortálcában állt egy kis olaj és annak vizsgálatakor vettem észre, hogy szakadt a féltengely porvédő.
Ha már mindkettőt cserélem akkor kicseréltem a csillagot is mert kicsit már érezhető volt a rázás is.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-04-28

Egyre jobb idő lett és lehetőségem volt klímázni, de sajnos nem akart működni a dolog.
Az egyik szerviz megállapítása során valamelyik cső ereszt az akksi alatt, de további bontást nem kértem tőlük.
Mivel ott csak egy cső volt, így azt beszereztem, majd kicseréltem pár órás szopással egybekötve.
Az akksi tálca leszerelése után vált világossá, hogy a tálca egyik csavarja okozta a sérülést a csővezetéken. Awi-val meg lehetett volna javítani helyszínen, de ha már ott volt a cső akkor szopjunk vele és cseréljük.
A csavarból vágtam, hogy mégegyszer ne okozzon galibát.
Bontott kílmacső: 15 000 Ft postával
Klíma töltés, fertőtlenítés: 25 000 Ft

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-03-30

Sajnos az emblémám már elég fakók voltak és szerintem már nem is gyári volt, így ezek cseréjét is beütemeztem már vásárláskor, de csak nem rég kaptam meg a kicsi kínaiaktól az emblémákat.
Sajnos a felnikupakok nem lettek jók.

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-01-31

Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükségesett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].


Km: 187 696

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2019-01-15

KM: 165774
Ma elgurultunk Csörihez, egy olajcserére. Mivel még mindig nem romlott el semmi, ezért javításra most (sem) volt szükség. :) Olaj, olajszűrő, átnézés.
Hazaérve mindig nullázom a szerviz számlálót, ott valahogy nincs kedvem pepecselni vele és Csörit sem akarom ilyennel baszkurálni. :) Nullázni pedig érdemes, mert különben tuti, hogy bőven elfelejteném a csereperiódust.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-10-05

Egy kis MAP szenzor mizéria. 1-es képen a 2010-ben cserélt gyári cikkszám, aminek Bosch katalógus szerinti kompatibilitása a 2-es képen és maga a szenzor a 3-as képen és a doboza a 4-es képen. Nincs is ezzel baj, csak hát az 5-ös képen látható volt benne ahogy még vagy két másik cartárs TBi-jében is. Ez a Bosch katalógus szerint nem is lehetne az autóban :-(

Dehát olasz ez, azt tesznek bele ami éppen kézre esik a polcon :-(

A lényeg, a teljesítmény hullámzás magas fordulaton megszűnt és a fene tudja miért, de azóta alapjáraton nem érződik a járó motor, nem "rezeg" át.