Blog >> embléma
A gyári színes emblémát a csomagtérajtón lecseréltem egy Fekete-Fehér 2015-ös emblémára. Ugyanakkor egy adagolható, dobozos fogselyemmel leválasztottam a Giulietta feliratot is. Így már szimmetrikus az autó hátulja, leszámítva az ablaktörlő lapátot, amin még agyalok, hogy menjen-e.
Hátulról, ha az egész autó látszik, nagyon jól néz ki most. Modernebbnek is :)
Ma elsőnek a nyári kerekek kerültek fel. A jelenlegi óraállás 160.935 km, melyből a múlt hónapban újan felkerült Pirelli téli gumik 726 km-t futottak. A felnik is megkapták a korábban vásárolt új fl emblémás kupakokat, így már teljesen egységes az autó körben embléma ügyben.
A következő lépés a nap folyamán a gyári QV matricák felragasztása volt, mely a mellékelt sablon alapján gyerekjáték. :) (Tudom, hogy nagyon messze van az autó a QV-től, de mindig marhára tetszettek, meg persze az egész hozzá fűződő sztori is. Boldog 100. szülinapot QV!)
Tervben volt előre a B típusú kis rendszám, de mielőtt belevágunk mindenképpen le szerettem volna szedni a kiemelőkeretet, hogy lássuk mennyire van a lökhárító kilyuggatva. Sajnos beigazolódott amitől tartottam... 14 db lyukat számoltam a lökhárítón, így a kis rendszám ötlete egyenlőre elvetésre került, mert ez miatt egy teljes lökhárítót most nem szeretnénk cserélni. Ha már le volt szedve minden, vissza már ragasztva került, így mégiscsak sokkal jobban mutat mint azzal a csúnya elálló kerettel. Ezt a műveletet hátul is megismételtem, így elöl hátul ragasztva vannak már a rendszámtáblák.
A bal első ajtóban kiégett az izzó a kilépővilágításban, így ezt is cseréltem.
Az antennát még valamikor vásárlás előtt megrágta vélhetően egy nyest, és már korábban beszereztük a gyári újat, de csak most került sor a cserére.
A külső műanyagok már picit elkezdtek kifakulni, hogy újra régi mély fekete fényükben pompázzanak le lett kenve minden a szintén már korábban beszerzett AutoGlym Bumper &Trim Gel csodaszerrel. Eddig úgy tűnik tényleg csodát tett a felületekkel, gyönyörű lett a végeredmény, reméljük tartós is lesz.
Végezetül pedig egy porszívózást követően bekerültek az ugyancsak régebben beszerzett gyári textil szőnyegek.
Minden felhasznált eszköz és tartozék már megvolt, így anyagilag ez most semmibe nem került csak pár óra szabadidőbe.
Végre felkerült az új fl antracit scudetto és az új fl hátsó embléma. (Egészben, mikrokapcsolóval együtt cseréltük.) Ezeken kívűl bekerült az új csomagtérajtó rugós ütköző is. Plusz a csomagtérajtó belseje is ki lett fújva olajos viasszal, hogy minél tartósabb legyen a múltkori javítás után.
Pár perce megérkezett a futár a várva várt csomaggal.
Júlia kap pár szép új kiegészítőt:
- FL Antracit Scudetto
- FL hátsó embléma
- FL felnikupakok
- QV matrica (Tudom, hogy csak 1.4 TB, de mindig is nagyon tetszett és a hozzá kötődő sztori is.)
- Antenna
- Csomagtérajtó rugós ütköző
- Textilszőnyeg
- "D" profil gumitömítés (Motorteret szeretném picit szigeteltebbé tenni a vízzel szemben.)
- Turbo olajzócső csavar a két alátéttel a következő olajcseréhez
Már csak egy kis idő kell, hogy minden szépen a helyére kerüljön.
Nem volt valami szép a hátsó embléma, és ha már faceliftesre cserélték az elejét, csak jobban mutat, ha hátul is olyan. Itt a blogok között már találni leírást, hogyan lehet kicserélni a komplett gombot. Én pedig azt írom le, hogyan lehet ezen a fajta gombon lecserélni a logót. Nagyon egyszerű.
Ha a gomb már kint van, a mozgó részt első sorban egy zegergyűrű fogja a mikrokapcsoló előtt, majd öt vezető tüske, ami pici karmokban végződik. A kapcsoló alján hagytak lyukat, ahol belehet nyúlni kicsit szét feszíteni a kapcsolót, hogy a karmok összenyomkodásával szét ugorhasson. Majd erről a fekete műanyagrol, le lehet fejteni a kétoldalú ragasztóval rögzített logót, és jöhet az új a helyére. Az enyémet tömítő ragasztóval raktam fel, mert ez már egy visszafejtett embléma, és hiányzott róla a kétoldalú ragasztó. Innentől már csak össze kell rakni, én még megkentem szilikonzsírral surlódó részeket, meg a tömítő gumit.
Az új logó, az a 74mm-es Ali-rol rendelt fajta.
Eljött a jobb idő, így itt volt az ideje az elkopott emblémák lecserélésének. Ezúton is szeretném megköszönni Bálint András Cartársnak. Nagyon feldobja az autót ez az apró "felújítás" :D
Új első hátsó emblémákat kapott Bella mert a hátsónak a nap kivette a színét az első meg már nem volt szép.
Előtte utána képek.
A hátsó embléma kritikán aluli módon nézett ki ahogy ki volt fakulva. Mivel most nem akartam szétszedni és kicserélni az egész nyitókát, ezért most ideiglenes megoldást kerestem. Azóta már rendelem kínai logót, de most kipróbáltam a matricás javítókészletet, csak kiváncsiságból. Az embléma különféle színű elemeit egyenként kellett felragasztgatni, majd a végén egy átlátszó fóliát ráragasztani a készletből. A végén egy rongy és hajszárító segítségével még megnyomkodtam az alkotást, így jól rásimult.
Az eredmény egész jól mutat, de azért mégis csak matrica.
Kapott még egy diszkrét Cuore Sportivo feliratot a mihez tartás végett, mert ennyi matrica kell rá :)