Blog >> embléma

>> Autóápoláskrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-02-03

Az első, hátsó emblémák teljesen fémtisztára koptak és mivel a gyárik, főleg a hátsó elég drága, felújítottam őket. Ferkétől sikerült beszerezni öntapadós emblémákat. Mivel ezek sem méretben, sem formában nem passzoltak tökéletesen a gyári emblémára, kicsit átalakítottam az eredetiket. Az átmérőből és a domború ív közepén is lereszeltem 2-2mm-t. Az új felragasztható emblémák öntapadó ragasztóját leszedtem és folyékony ragasztóval ragasztottam fel. Végül kővédő fóliával bevontam az új emblémát, így remélem sokáig kitart majd.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-01-31

Január 3-án elutaltam a 2014. évi Alfissimo magazin előfizetés díját (3.420 Ft), bár az utóbbi évben inkább csak átlapozni volt időm a számokat, olvasni már kevésbé :\ de ettől függetlenül az újság továbbra is színvonalas és talán valamikor én is odajutok, hogy elolvassam őket..
Végre eljött az idő a múlt hónap végén beszerzett motorolaj szervizszett cseréjére (0117, 5.000 Ft) illetve egy első-hátsó futómű állítást is kapott az autó, mert már régen volt. A műveletet Német Mihály végezte el, a futómű állítást pedig egy közeli műhelyben állíttatta, állítólag nagy alfás ő is.. :) Elmondásuk szerint csak kicsit kellett utána állítani, nagyjából rendben volt. Csodás. (4.000 Ft) Egyúttal elkészült a csomagtér teleszkóp csere (ami nem lett jobb, mert ugyanúgy nem bírja el a szárnyat ez sem:\), a hátsó embléma csere, amit Zé.-től szereztem HoZee közreműködésével (sajnos ez már műanyag házas, sokkal gagyibb az előzőhöz képest, mert az még fém házas volt, kíváncsi leszek meddig bírja majd.). Letakarították az olajtól a motor alját, hogy ha legközelebb szivárog valami, akkor észrevegyük. Kicserélték a bal első ajtóhatárolót, ami jól sikerült, végre nem kattog, pedig nem újat vettem, ill. a bemérték fagyállót, amit utoljára a benzinkúton ingyenesen mértek meg nekem:) (most -25fokig jó), remélem nem lesz rá szükség a télen.. Az ablakemelőket „beWD40ezték”, kivéve a jobb hátsót, mert annak nagyobb baja van, és nem volt rá idő, hogy teljesen szétszedjék. Jelen állapotában 1-1 cm-t mozog le-fel.. Nem túl szerencsés, de egyelőre ez van. A vízhűtő csöpögés továbbra is jelentkezik, rozsdás alul a sarkaknál, de állítólag ettől sokkal rosszabbakat is látott már fiatalabb autókon, de attól még az enyémen is csöpög, úgyhogy nagyon érik már a cseréje. A motorolaj cserén és futómű állításon kívül a fenti műveletek ára 13.000 Ft-omba került.
Ezek után (0123) szert tettem 4db NGK Laser Platinum 100ezer km-es gyertyára. Igaz, ez csak a fele a szükségesnek, de ennyiért kár lett volna kihagyni. Az amore adok-veszekében találtam rá a hirdetésre, 8.000 Ft-ra sikerült lealkudnom, postával. Utalás után másnapra már nálam is volt a 4db nagyobbik gyertya a 4+4db-os szettből. A hiányzó kicsikre Erhardtól kértem ajánlatot. Úgysem volt még benne gyertya cserélve mióta nálam van az autó és előtte is ki tudja mikor..
A fogyasztás újabb rekordokat döntöget. 11 felett járunk, remélem mihamarabb visszafordul. Továbbra is bízom benne, hogy a rövid távok, a tél és a fűtés az okozója, nem pedig valami komolyabb dolog..
Hónap végére (0129) leesett a második ’adag’ hó. Ezúttal 2-3 cm sikeredett. Remélem ennyivel meg is úsztuk a telet. Bár volt, amikor márciusban, sőt később is esett.. A téli gumi meg már szeptember végétől szolgálatot teljesít az autón. Nem biztos, hogy jót tesz neki ez az enyhe idő.
Reggeli indulásnál észrevettem, hogy kicsit nehézkesebben akar beindulni. Talán a gyertyák.. talán az aksi (?). Nem sokára ez is kiderül..

[Költségeim: alfissimo éves előfizetés 3420, motorolaj és szűrők cseréje 5000, futómű állítás 4000, egyéb alkatrészek cseréje 13000, 4db gyertya 8000]

>> Autóápolástnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2014-07-25

Miután egy nyuszi elém vágott és felrepesztette a fényezésem és beütötte a "méhsejt" műanyagot, illetve hátul volt pár tolatásból származó apró sérülés az előző tulaj által, így úgy döntöttem, hogy lefényeztetem az elejét és hátulját. Ha már szépítésnél voltam, akkor az emblémákat is lecseréltem már újra.

Az eredmény fantasztikus. A képek magukért beszélnek.
A kígyó büszkén domborodik a kereszt mellett. :D

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-12-29

Majdnem el is felejtkeztem róluk. Sikerült összegyűjteni egy pár korrekt állapotú gyári emblémát, de kicsit sajnálom őket napi szinten használni. Csereberéltem egy halom kopott emblémát egy pár carbonosra. A gyáriak meg mennek a találkozóra fölkerül feliratú dobozba:) Köszönet Gt-nek! Nagyon korrekt, ügyes és gyors.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-11-03

Kopott jeleket ideiglenesen fóliáztam, carbon alapon ezüst logoval, de most rászántam magamat, és kicseréltem őket!

Mindig mondogattam ,hogy ha veszek emblémát, az lesz az első ,hogy meglakkozom őket.

Így is lett, kapott 2 vastag réteg lakkot, remélem ezzel sikerül átb@sznom a rendszert, és nem fog lekopni, mint a társai...

Scudettot szetszereltem, kivettem a régit, beraktam az újat, és kész!

Van különbség! :)

>> SzervizZsunior // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-09-27

Nem szokásom blogot írni, de ezt most muszáj megírnom. :)
Decemberben, mikor a vasat vettük láttuk, hogy futóműves lesz a hölgyemény, de húzódott a dolog, meg annyira nem is volt vészes.. Szó, mint száz, Székesfehérvár felé az autó finoman rázni kezdett, nem éreztem biztonságosnak, úgyhogy Tottiékhoz megérkezvén meg is kértem a mestert, hogy intő szemeit vesse rá a futkározóműre.

Hát nem annyira tetszett amit láttunk.. Gyakorlatilag a gátlókat meg a rugókat leszámítva nem volt használható alkatrész a futóműben, a gumik szanaszét kopva.. szóval nem nézett ki jól. Az autó ott is maradt Totti-nál, aki elvállalta, hogy lábra állítja a vasat.

Az eredmény az ami miatt ezt az egészet elkezdtem írni. Valami hihetetlen a változás. Feszes, pontos, nem találok rá szavakat. Igazán most érzem azt, hogy mennyire rossz volt előtte. Hihetetlen jó munkát végzett Totti, gyorsan készült, és nem kellett eladnom a vesémet sem.

Plusz volt olyan jófej ez a manus, hogy kicserélte az emblémáimat, felpolírozta a fényszóróimat és újrakábelezte a csomagtér-nyitásért felelős kábeleket.

Totti! Grazie mille! :))

Úgy gondolom a lehető legjobb helyre vittem az autót. :)

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2013-08-29

A kocsi orrán lévő embléma már elég megviselt volt, így beszereztem egyet és lecseréltem. Ha valaki hasonlóra készül, akkor hajszárítót és türelmet készítsen a feladathoz.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-08-10

Az első embléma is megérett a cserére. Igazából még csak a lakk töredezett össze rajta, de már nem volt szép. AlfaCity-ben vettem egy sima jelet Ofi-tól, azzal a szándékkal, hogy megpróbálom kicserélni a csak a jelet. De sajnos a 156-147-... jele nem kompatibilis, mert a "ház" maga is domború, és a jel csak egy sima vékony fémlap. Ebay-en taléltam, fogok is rendelni aztán majd meglátjuk. Addig is becseréléssel rendeltem egy komplett emblémát. Siófokon vettem át Ofi-tól.
Így ismét teljes fényében pompázik.

>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2013-03-09

Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-08-22

Az emblémák, mint minden Alfán eléggé ütött kopottak voltak már. Ez meg nem méltó az autóhoz. GT-től kaptam karbon matricát, amire ezüst embléma került. Korábban ezt festéssel akartam megoldani, de a túlzott részletessége miatt ez nem sikerült. Most már jobban néz ki ez is! :-)