Blog >> embléma
Az autó elején az embléma már nagyon kopott volt. Matrica volt ráragasztva, ami szintén kezdte megadni magát. Úgy döntöttem, hogy lecserélem valami szépre. Így hát vettem az autó stílusának megfelelőt. Andreas nagyon készséges volt, ha a munka nem szólt volna közbe, még le is cserélte volna az autómon...
Adni kellett a láthatóságnak, így a csomagtérajtóban lévő két P21/5 helyzetjelző izzót kicseréltem és kapott a gép új ablaktörlőket is, hátra bontott gumit szépen méretre vágva, előre pedig egy Valeo Silenció X-Trm szettet.
Vettem eü csomagot, mellényeket, izzószettet is, de jó lenne egy Alfás csomagtér táska ...
Jah és első és hátsó Alfa Romeo embléma is kicserélve!
(tesztelni: AliExpress - SUMKS Wiper Blades for Alfa Romeo Brera 23"&18")
Lakásprojekt miatt mostanában kevesebb idő és anyagi forrás jutott a kocsira.. Most folytattuk két kisebb esztétikai dologgal. A képeken jól látszódik miért érett már az embléma cseréje. Tartóval együtt rendeltem, mert így jobban tetszik. Ezenkívül a középkonzolon található három beömlőt cseréltük le, eléggé használhatatlan állapotban voltak már.
Még a facebook-os Alfa csoportban láttam,hogy sokan árulnak u.gy. emblémákat.Nem tudtam milyen minőségű lehet, de olcsón találtam egy párat amivel annyi baj van,hogy a kereszt része nem piros. Így arra pont jó lesz, hogy kipróbáljam mennyire bírják ezek a kínai cuccok. Én Brigitől rendeltem,így nem kellett heteket várnom mire Kínából megjönne. Ma ki is cseréltem őket.
Vettem utólagos öntapadó emblémákat, 4 db 50mm-es fekete alapú (felnihez) és egy színes emblémát hátra mert már kifakult. A nagy embléma 145-46ra nem passzol pontossan, az öntapadót el is felejtettem mivel nem csúszik rá az emblémára. Én így hát rá ragasztottam. Így már nagyon jó ;) és nem csúnya :)
Kopottas volt az embléma a verdán, így kicseréltem. Szerintem nagyon jól megy az ezüst autóhoz ez az újfajta jel.
Első embléma kissé megkopott-kifakult-megüvegesedett. Már régebben a szerviz alkatrészekkel megvettem az emblémát, most volt alkalmam lecserélni.
RomeoOne blog bejegyzése alapján csináltam. Minden simán ment. Köszi a leírást RomeoOne.
Nagy divat lett mostanában az emblémák cseréje, főként fekete-fehérre. A legtöbb helyen a színes régi és az új design-t láttam, valamint a fekete-fehér régit. Viszont Giottinál találtam fekete-fehéret az új design-ból is. 3000 plusz postaköltségért kaptam meg a két emblémát.
A cseréhez itteni blogokon nézelődtem, de a legtöbb helyen teljesen szétszerelték a hátsó csomagtartó nyitót valamint az első pajzs tetejét a művelethez. Ennél én egy egyszerűbb módszert akartam. A 159 fórumban megkérdezve kiderült, hogy létezik is ilyen módszer habár kicsivel barbárabb. A lényeg, hogy az emblémát egy fúróval át kell lyukasztani és belülről kifelé lefeszegetni. Azért nem ajánlatos a szélén kezdeni, mert a krómozott keretet könnyű úgy megsérteni. Először egy rendes elektromos fúrón gondolkoztam, de aztán óvatosabb megoldásnak tűnt a kis kézifúró. A művelet elég egyszerű volt. A képeken látszik, hogy a széléhez közelebb ütöttem inkább át, hogy könnyebb legyen oldalra feszíteni. Így, hogy látszik, hogy mi volt alatta, az első emblémánál egyértelmű, hogy a közepétől kicsit lejjebb érdemes átütni, mert ott van alatta egy lyuk. A hátsónál ez nem olyan egyértelmű, de nagy kárt azért nem lehet tenni, legfeljebb lesz egy kis karcolás az embléma alatt.... Amit legfeljebb csak egy következő cserénél fogunk újra látni. A végeredmény szerintem nagyon mutatós lett, elégedett vagyok vele.
Sikerült szereznem végre új emblémákat a kocsira. Szegénynek szemből teljesen le volt kopva a jelvénye, bár volt egy megjelenése arany színű orral is, de akkor is időszerű volt felfrissíteni az ékszereket. Nagyon megtetszettek a Giulia ihlette fekete emblémák, ezért ha már egy árban volt a simával, gondoltam kipróbálom, kicsit aggódtam, hogy majd mennyire illik a kocsihoz, de végülis nagyon bejön így.
A szerelés könnyen indult, aztán csak megfeneklett. Az elsőt kicseréltem 10perc alatt, mondom frankó. Először is egy hegyes és éles kicsi méretű késsel nagyon óvatosan elkezdtem a peremét felemelgetni a fémlemeznek, így haladtam körbe, majd egyre beljebb jutva a ragasztó egyszer csak elengedett. Ahogy azt elképzeltem. Tökéletes. Tisztán elvált a műanyag talptól a régi kiszuperált jelvény, jött egy kis tisztogatás, majd marha óvatosan az öntapadós felével felillesztettem az újat.
Jött a hátsó. Másabb a felfogatás, nem fogja körbe semmiféle krómkeret, egyszerűen csak kiemelkedik a kocsi síkjából. Reméltem, hogy az elv ugyanaz, így nekiláttam a munkának. Óvatosan alányúlkáltam, de már ez sem volt egyszerű annyira feszes és stabil volt a történet. Kezdtem aggódni, hogy más a technika alatta, esetleg valamit még csavarozni is kell hozzá a csomagtérajtó másik oldaláról. Minden esetre rámsötétedett és nem volt mit tenni visszavonultam. Egész este leírásokat vagy videókat kerestem a témában, de semmi konkrétumot nem találtam. Aludtam rá egyet és másnap újra nekiláttam. Az arzenált kiegészítettem egy sokkal laposabb késsel, amivel nagyobb felületen tudok alányúlni egyszerre, és indulhatott a feszült, precíz játék. Nagyon óvatosan és hosszú percek árán, de megadta magát. Annyi volt a különbség és a kihívást jelentő tényező, hogy most jött az emblémával együtt a műanyag talp is, amin volt két pöcök amivel kapaszkodott a csomagtérajtó felületébe. Nagyon szépen és sértetlenül kijött egyébként, de az idegek harca volt, tényleg. Kis meló még volt a fém lapkát különválasztani ettől a műanyag talptól, de a többi már adta magát. Most a végeredmény magáért beszél.