Műszakivizsga kipipálva, és millió dolog kicserélve.
Tételesen:
- 2db első fékcső
- Fékolaj
- Motorolaj (Seléna) (előző csere 9ezer km-rel ezelőtt)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Jobb első ködlámpa
- Termosztát
- Komplett kipufogóvég ( csővel, dobbal együtt)
- Kipufogó felfogatók
- Lengőkar szilent
- Bal alsó lengőkar
- Jobb felső lengőkar
- Féltengely gumiharang
- Hátsó stabilizátorszilentek
- Futóműállítás
Még leírni is sok :D .. az élmény megfizethetetlen.
Ja és igen, átléptem a hétvégén a 220e km-t.
- Jobb-bal első stabpálca csere
- Bal első felső lengőkar csere
- Kipufogó-rezonátorcső csere
- Csomagtérajtó, motorháztető teleszkóp csere
- Csomagtérajtó illeszkedéseinek beállítása
- Négy új Bosh porlasztó
- Új vezérlés, görgőkkel, vízpumpával
- Olaj csere, pollen-, gázolaj-, levegő-, olajszűrő csere
- Új termosztát jeladóval
Mindenből a gyári ajánlás, 210 E
+ Futómű átvizsgálás a Fiat Rieglernél
Lehasalt a gépezet :(
Már egy hónapja megváltozott hidegindítás után az alapjárat, hangosabb, zörgősebb lett. Fogyasztás némileg megemelkedett és a teljesítmény is visszaesett érzetre. Utóbbi kettőt betudtam a termosztátnak, decemberben kapott újat, de kb pont egy hónapja nem megy 75fok főlé a vízhőfok. A télen küzdöttem az előzővel, akkor kb 60 fokig sikerült felküzdeni a hőmérsékletet, és alig volt ereje a kocsinak. Csere után az megoldódott, miután ismét üzemi hőfokon volt képes működni. Nagyon hasonló volt most is a teljesítményvesztés és a fogyasztásnövekedés. Épp már megrendeltem az új termosztátot mire most jött egy sokkal komolyabb gond.
Tegnapi nap reggel indultam munkába, elsőre indult a kocsi, már-már megszokott hangosabb alapzörgéssel. Nagyjából 3-4 kilométert tehettem meg a városban, majd az egyik körforgalomból kifelé menet egyik pillanatról a másikra éktelen zaj jött a motortér felől, elsőre el se hittem h az Alfa produkálja, lehalkítottam a rádiót és biztossá vált. Semmiféle visszajelző nem világított, de azonnal lehúzódtam és motor leállít. Kurvára idegesített a dolog, de valahogy be kellett érnem munkába ezért kénytelen voltam otthagyni fél napra az út szélén szerencsétlent, majd délután hazahúztuk. Próbaképp elindítottuk kicsit mégis melyik részéről jön a zaj, mire utalhat, utal-e valamilyen típusú hibára. Beindít, majd jön ugyanaz a zaj: hörög, zörög, összevissza jár. Gyors leállít, fejvakarás.
A nyáron szinte közvetlenül miután megvettem volt már probléma az egyik porlasztócsúcsnál, konkrétan az egyiknél elcsúszott a réz tömítés és kifújt az égéstermék a motortérbe. Csupa mocsok volt minden. Akkor nem kevés pucolás és tisztítás után 4 darab új tömítőgyűrűvel úgy gondoltuk, hogy letudtuk a problémát. Mint már tudom az akkor nagy eséllyel valaminek az előszele volt.
Ebből kiindulva a porlasztócsúcsoknál kezdtük a feltárást. Talált, süllyedt. Mind a négy tömítés feladta, nyakig gázolajban állt az összes. Ránézésre kettő már nem is működhetett, kettő még olyan kérdéses volt, akár jók is lehettek. Interdiesel itt van egy köpésre, elvittük beméretni mindet, mondják meg mi a helyzet. Péntekre ígértek bármit is, de kis meglepetésre már most csütörtökön megvolt a diagnózis. Kettő totálisan elhalt, a másik kettő meg már a "piros tartományban van", szintén használhatatlanok (igen, az ember eddig a pontig is sejti, hogy pénztárcagyötrő mutatvány következik, de itt válik biztossá). Árát is megmondták, mi mennyi lenne, aztán döntsük el.
Van az a verzió most, hogy netről összehalászok egy felújítottat valamivel olcsóbban (azok sem olcsók, csak olcsóbbak), és akkor bevállalom a kockázatot, hogy X ezer kilométer után megadják magukat, de egyszerre kisebb összeget kell elköltenem. Vagy kifizetem most a különbözetet az újra, és akkor jó eséllyel megint elmegy 210ezer kilométert a kocsi velük. Utóbbira hajlok, és csak reménykedek, hogy ezzel tényleg orvosolok mindennemű problémát. Nem szeretnék egy rejtett hiba miatt jövőre ugyanerre a tételre ekkora összeget áldozni. Szóval azért para mindenhogy megvan.
Sajnos keddig biztos, hogy kocsi nélkül vagyok.
Sikerült szereznem végre új emblémákat a kocsira. Szegénynek szemből teljesen le volt kopva a jelvénye, bár volt egy megjelenése arany színű orral is, de akkor is időszerű volt felfrissíteni az ékszereket. Nagyon megtetszettek a Giulia ihlette fekete emblémák, ezért ha már egy árban volt a simával, gondoltam kipróbálom, kicsit aggódtam, hogy majd mennyire illik a kocsihoz, de végülis nagyon bejön így.
A szerelés könnyen indult, aztán csak megfeneklett. Az elsőt kicseréltem 10perc alatt, mondom frankó. Először is egy hegyes és éles kicsi méretű késsel nagyon óvatosan elkezdtem a peremét felemelgetni a fémlemeznek, így haladtam körbe, majd egyre beljebb jutva a ragasztó egyszer csak elengedett. Ahogy azt elképzeltem. Tökéletes. Tisztán elvált a műanyag talptól a régi kiszuperált jelvény, jött egy kis tisztogatás, majd marha óvatosan az öntapadós felével felillesztettem az újat.
Jött a hátsó. Másabb a felfogatás, nem fogja körbe semmiféle krómkeret, egyszerűen csak kiemelkedik a kocsi síkjából. Reméltem, hogy az elv ugyanaz, így nekiláttam a munkának. Óvatosan alányúlkáltam, de már ez sem volt egyszerű annyira feszes és stabil volt a történet. Kezdtem aggódni, hogy más a technika alatta, esetleg valamit még csavarozni is kell hozzá a csomagtérajtó másik oldaláról. Minden esetre rámsötétedett és nem volt mit tenni visszavonultam. Egész este leírásokat vagy videókat kerestem a témában, de semmi konkrétumot nem találtam. Aludtam rá egyet és másnap újra nekiláttam. Az arzenált kiegészítettem egy sokkal laposabb késsel, amivel nagyobb felületen tudok alányúlni egyszerre, és indulhatott a feszült, precíz játék. Nagyon óvatosan és hosszú percek árán, de megadta magát. Annyi volt a különbség és a kihívást jelentő tényező, hogy most jött az emblémával együtt a műanyag talp is, amin volt két pöcök amivel kapaszkodott a csomagtérajtó felületébe. Nagyon szépen és sértetlenül kijött egyébként, de az idegek harca volt, tényleg. Kis meló még volt a fém lapkát különválasztani ettől a műanyag talptól, de a többi már adta magát. Most a végeredmény magáért beszél.