Blog >> novitec

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-07-07

Nehezen, de végül sikerült találnom valakit, aki elvállalta a lökhárítók javítását. Az elejével még ősszel akadtam fel egy rossz minőségű úton, a hátulja pedig évek alatt lett csúnya, mert sajnos egy padka megnyomta. Megrepedt és szépen lassan egyre nagyobb repedés volt, amit most már nem bírtam tovább nézni. Szerencsére sokkal csúnyább volt mindkét lökhárító ránézésre, mint amekkora a baj volt valójában. Aki pedig javította, nagyon korrekt volt. Azt mondta 50ezerből tuti kijön. Végül 15ezret fizettem neki. Ne legyen rá szükségem, de ha úgy alakul, akkor legközelebb is hozzá fogok menni. Hamarosan jöhet a fényezés és polírozás!

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-10-20

Gyárilag nagyon mélyen ültek a gyári 17-es kerekek, régóta terveztem, hogy korrigáljam a mérnökök hibáját. Így került alá másodkézből minőségi alu-mg ötvözet (nem esztergált, dög nehéz acél) NOVITEC (by Eibach) 15 mm-es pogácsa, húsz hosszabb csavarral, melyekhez a 17-es kulcs már nem jó, ezek feje 19-es. Szerencsére a viperás nyomatékos kerékkulccsal egy fordítással mindkettő használható :)
Az autó most néz ki úgy, ahogy ki kellett volna guruljon a gyárból! Az úttartása pedig sokkal, de sokkal jobb lett. ;)
Az utolsó kép akart lenni az előtte-utána változat, de már utólag látom, ebből a szögből pont szinte semmi nem látszik :D Azért az első tengelyen még így az, hogy mennyire bután álltak a kerekek, a hátsónál a gumi hátsó részén a fénytörést érdemes hasonlítani. Pont jó. Előre szerintem a 20-as jobb lenne. Majd legközelebb, de akkor már 18"-os kerekekkel...

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-09-20

Ismét Miskolcon voltam napokig, így Vittorio megint rendbe rakta az autó elejét. Többször emiatt nem szeretnék menni hozzá!

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-08-09

Ismerősöm családi házának kertjébe akartam beállni. Végülis sikerült. De a kapu alja magasabb volt, mint amire számítottam... Reccs! Félve szálltam ki, mert biztos voltam benne, hogy mi vár rám. Be is jött az aggodalmam. Az eredmény látszik a képeken. 9 hónap alatt sikerült harmadszor leamortizálni a 9 éve fent lévő Novitec toldatot. Nem jellemző rám ez a figyelmetlenség...

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-03-01

A csatornafedél okozta sérülés ismét helyre lett állítva, természetesen Vittorio által. Fizetett az illetékes, így ez a gond megoldódott. A beszerzett új emblémák is felszerelésre kerültek. Megnézettem a bal első ülés fűtését is, mert az nem működött, szerencsére csak kontakthiba volt. Valamint nagyon régóta játszotta a lámpamosó azt, hogy spriccelés után nem ment vissza a helyére. Ez anyira nagy problémát okozott, hogy ennek köszönhetően az ablakmosó víz elfolyt szépen lassan. Ebben a trutyi időben ez meg annyira nem szerencsés, úgyhogy ez is javításra került egy kis izé (nem tudom a nevét, ez osztja ketté a tartályból jövő folyadékot) cseréjével. Most már jól üzemel.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-15

Csak egy picit, nem kínozzuk.

Klikk

Klikk

Klikk

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-01-27

1 hét telt el, hogy az autó első lökhárítója rendbe lett rakva. Egy kiálló csatornafedél viszont nagy örömömre ismét kárt tett. Tábla nem volt kihelyezve. Kértem rendőri helyszínelést, az ügy elindult. Pár éve hasonló esetben meglett a felelős és kártérítést is kaptam. Remélem most is így lesz majd...

Update:
Az önkormányzatnál bejelentést tettem, de kiderült, hogy mivel munkálatok folynak az utcában, a kivitelezőt terheli a felelősség. Így a kárigényemet továbbították az illetékes cég felé. Erről levélben értesítettek. Várakozás...

Update 2:
Felvettem a kapcsolatot az építésvezetővel. Először nem nagyon akart hinni nekem, de rendőrségi papír meggyőzte. Egyezkedni akart, 25ezer Forintot ajánlott, de nem fogadtam el, ragaszkodtam az 50ezerhez, amennyit legutóbb fizettem a javításért és fényezésért. Végül kifizette a teljes összeget. És már tábla is lett kihelyezve.
Viszonylag gyorsan, nem egészen 1 hónap alatt megoldódott a dolog.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-01-18

Munkámnak köszönhetően mostanában viszonylag sok időt, heteket töltök Miskolcon. 3 éve Vittorio dolgozta át picit az autómat, és tervben volt már, hogy a kavicsfelverődések miatt menjek majd hozzá lökhárítót fényeztetni, de a múlt év végi spoilertörésem ezt a dolgot felgyorsította. Meg is beszéltük, hogy mikor legközelebb Miskolcon töltök pár napot, elviszem hozzá az autómat és rendbe rakja. Ez most meg is történt. Pluszként beszerelésre került a menetfény is, melyet még év végén rendeltem meg eBay-ről. A pajzson lévő fekete plastidip is kezdte megadni magát, azt egy másik fajta festék használatával rakta rendbe. Ismét pompázatos az autóm eleje! :-)

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-11-24

Ma este hazavittem kollégámat, majd elindultam tőle. Volt egy kis grízes forgalmi szituáció, de nem lett semmi baj, néztem még a tükörbe, hogy minden oké-e mögöttem. Mikor visszanéztem előre, akkor látom, hogy egy rohadt nagy fekvőrendőr van előttem. Belesatuztam, de nem volt elég, az autó bólintott is, így a Novitec toldatot sikeresen odavertem. Hát, nem szép látvány. Több, mint 8 éve fent van az autón, és bár volt, hogy itt-ott leért, de ennyire csúnyán még nem bántam el vele. Szerencsére javítható, de idén erre már nem lesz időm, ez jövő évre marad. Terv volt amúgy is az első lökhárító fényezése, mert tele van kavicsfelverődéssel. Hát, így nagyobb lesz a munka vele...

>> Tuning és extraManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-07-11

Sikerült Pisti barátomnak köszönhetően szert tennem egy nagyon jó állapotú Novitec állítható futóműre, ezért az ültető rugóknak búcsút mondtam , nagyon jó lett végre egy valami olyan amilyennek akartam és gondoltam hogy lehet ilyen jó, nem csalódtam.
Elkezdett az autó sípoló hangot adni , na mondom a hosszbordás , vettem egyet (bosch) , kicseréltem , ugyan úgy síkit ,( hm ennek másfajta hangja van ) , kipufogó sortömítés kifúj , legszélső jobb oldal.
Szétszedés: csavar el van törve , csere , tömítés csere , összerak, kb 2 óráig jó, ugyan az.Meg is untam a szerelést , elvittem Erdő Attila barátomhoz , ő ugyan ezt megcsinálta csak le síkoltatta a csonkot volt benne 1,7-1,8mm, meg a futóművet is berakta beállította , szuper lett minden köszönöm neki!!

km óra: 236.800km