Blog >> novitec

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2013-02-01

Ismét nem csalódtam bennük a megrendelés után pont egy héttel "csengetett" a postás! Időhiány miatt még nem próbáltam fel majd jövő héten de az már látszik, hogy nagyon ütős lesz! A hab a tortán a felnihez adott kiegészítők (csavarok, tehermentesítők, szelepek, emblémák) amit itthon kemény pénzekért mértek volna de tőlünk nyugatra az természetes, hogy automatikusan adják a felnivel! Külön tetszik a felnicsavar megoldása ami így egyben kerékőrként is funkcionál! A gumik a két szezont futott P Zero Rossók maradnak!
A QV grafit felnik eladósorba kerülnek (129000/4db áron) ha érdekel keress!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-10

Búcsút mondtam az RTR felni garnitúrámnak, elköltözött pár házzal lejjebb egy Fabiara :)
Megjött az új jövevény! Nem épp tucat felni :D
Novitec N5 8x18-as méretben.

Úgy volt hirdetve,hogy 2jó,és 2kopott gumival, sajna itthon derült ki,hogy a jó guminak a belső felén van egy pukli :(
Beszéltem az eladóval ,eddig korrektül áll a dolgokhoz, beszáll egy kisebb összeggel másik gumikba. Remélem nem csak szavak!


Update:
Persze a kis gyökér fel sem veszi a telefont.
Rohadjon meg az ilyen szemétláda :)
Rajongói oldalon ilyet csinálni.
Na mind1.

Innen üzenem neked te kis buzi,hogy így is rohadtul megérte a felni!
Bazdmeg!

Amúgy felniket imádom, még gondolkozom ,hogy maradjon-e ezüst...

>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-03-22

Amint leparkoltam a kocsit otthon, hívott is az unokatesó. Van egy állítható novitec toronymerevítő jó áron. Persze hogy kell! Azonnal be is csavaroztuk. Kicsit sajnálom is, hogy ilyen gyorsan megtörtént, mivel így nem lett viszonyítási alapom, hogy mennyit változott tőle a kocsi merevsége. Anno (kr.u. 1992 körül) a fiat ritmo 125tc mikor megkapta a merevítést, teljesen megváltozott karosszéria merevsége(kis túlzással: nem nyílt ki az ajtó a padkára parkoláskor). Hallottam másoktól, hogy a merevítőt mikor berakta nem nyikorgott tovább a műszerfal. Nekem most tavasszal kezdett nyöszögni, tehát nem sok köze volt a tmerevítőnek hozzá.....

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-23

Teljesen véletlenül, a neten böngészve, ráakadtam egy használt Novitec Powerrail 5 M100 tuning boxra. Nem akartam feltétlenül tuningot, illetve ez, csak a listám végén szerepelt, de ennyiért nem hagyhattam ott.
A box korábban egy 1.9 8V-s Fiat Bravoban szolgált, de mikor gazdája megvált autójától a doboz nála maradt, s így meghirdette!
Egy gyors egyeztetés a gyártóval, és már rendeltem is meg!
Két dolgot nem szeretnék:
1. Az eredetinél magasabb fogyasztást
2. A DPF gyorsabb tömődését!
A felépítés, beszerelés:
Először is le kell szedni a motor felső burkolatát. Tulajdonképpen a tuning egy műanyagdobozból (1. kép), és egy gégecsővel védett kábelkötegből (3. kép) áll. A kábelköteg egyik vége (2. kép) értelemszerűen a boxba megy, a másik vége pedig az autóra. Itt 2 kábel található 2-2 véggel. Az egyik kábel a rail cső végén található nyomásmérőre (rail pressure sensor) (6-7. kép), a másik pedig a szívócsövön található nyomásmérőre (Ladendrucksensor) (8-9. kép) megy, sorba kötve a dobozt a gyári kábel csatlakozója, és az érzékelő csatlakozója közé.
Egyenlőre a boxnak nincs végleges helye, azt az akksi elé szorítottam be egy szivacs darabbal. Ha jobb idő lesz majd fixen rögzítem valahova. A kábeleket a gyári kötegekhez fogom kötegelni. A művelet végeztével a burkolat megy vissza a helyére
Az élmény:
Az autó a dobozkától megtáltosodott. Mondhatnám úgy is, hogy tömegéből vagy 200 kg-ot letagadhat. Alacsony sebességi fokozatban, ugrik mint a gepárd - még száraz úton is sokszor pörgeti a kerekeit -, sokkal gyorsabban és vehemensebben reagál 1-ben és 2-ben a gázpedál lenyomására. Utazó tempónál pedig jóval rugalmasabb, nincs akkora gondolkodási idő! Egyenlőre nincs sok közös km. Később frissítek.
Egyéb észrevétel:
A turbónyomás mérő óra nem megy fel csak 1,6-ig, és ha eléri ezt a szintet, onnan 0,1-0,2 bart hirtelen visszaesik a mutató. Ez a visszaesés a dinamikán nem érezhető.
A FES az egészből nem lát semmit, hibaüzenetet nem dob ki!
Fontos:
A motort hidegen, még jobban kell kímélni, amíg az be nem melegszik, a turbó nyomás nem mehet 0,8 bar fölé.
Paraméterek elméletileg:
150 HP => 180 HP
320 Nm => 360 Nm
Fogyasztás:
Egyenlőre, semmilyen fogyasztás emelkedést nem tapasztaltam. Az előrejelzések szerint ez ± 1 liter a gázpedál kezelésének függvényében. Az elmondások alapján várható az is, hogy a Compot is átvágja. Az utóbbi, tankoláskor majd kiderül. A blogomat ekkor majd frissítem...
Update 2012.04.28.:
Sajnos nem sok mérési adatot szereztem a fogyasztásról, amihez hozzá is jutottam, azt is torzítja a ti felni.
A kevés adatból úgy tűnik, hogy többet nem eszik tőle.
Viszont az amúgy is viseletes kuplungomra nincsen jó hatással. Mondhatni összeférhetetlenek. Padlónál, amikor megjön a nyomatékcsúcs 2000-es fordulaton "csusszan" egyet.
Ennek okán, most kivettem belőle. A kuplung eddig jónak tűnik, nem csúszik. Lassan elkezdhetek gyűjteni egy kuplung szettre...
A másik ok, hogy kiszedtem, a fogyasztási adatok gyűjtése a ti felnikkel. Szeretnék összehasonlítási alapot. A további tapasztalataimat itt publikálom!
Update 2012.05.29.:
A mai napon egy teli tank boxnélküléség után visszatettem a kis csodatevőt!
Sikerült neki "végleges" lakhelyet találni az ECU tartóján (8-12. kép) az akkumulátor előtt.
Rögzítést az egyik oldalon egy db A2-es M5x15-ös csavarral, a másik oldalon egy kábelkötegelővel oldottam meg.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-17

Hát, erre már nagyon vártam. Végre felkerültek az optikai kiegészítők. A két küszöb és a Novitec első toldat a helyén van. Valamint a műanyag rácsok helyett fekete alurácsok kerültek az autó elejére. Szerintem baromi jól néz ki így a kocsi, nekem nagyon tetszik. Nem is nagyon tudok ehhez még mit hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-10

A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.

>> Tuning és extraALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2009-08-16

2009.03.20.Az autóba 118500km.van.Felkerült az Andrásbácsitól vásárolt novitec toldat az autóra.A toldat 20000,lökös le felszerelés,spoilerragasztó,fényezés,egyéb költség 42000.Ebbe benne van a lökösbe egy kis beleporolás is.Így a kavicsnyomok is eltüntek.Ki lett cserélve a ködlámpa is mert az is kavics áldozata lett.Ködlámpa:5000.Így össz költség:67000.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-01-17

Nos, ahogy várható volt, ez az autó sem ússza meg, hogy kicsit a saját ízlésem szerint módosítsak rajta. :-)
András bácsival bizniszeltem kicsit. Az eredmények pedig fekete oldalindexek, karbonozott tükörháromszögek, valamint egy Novitec első toldat. Az indexek már a helyükön vannak, többi cucc később kerül fel.