Blog >> index
Véletlenül az internetet túrva szembe jött a futófényes irányjelző ötlete és sikerült is találni nagyon jó árban sötét füst színben E jelzéssel ellátott darabot. Szerintem kifejezetten mutatós a fekete autón.
Lezúztam a garázsajtó keretén a balos tükörindexet. Pont a kiálló plexi része akadt el, és tört be, minden más érintetlen maradt. Gondoltam nem nagy ügy, nézek cikkszámot aztán megrendelem. Na az egész tükör egyben egy cikkszám. Hajrá adjunk a fenntarthatóságnak meg a javíthatóságnak. Pedig látszik, hogy bontható, külön egységet képez a tükörindex....
Bontottan 50-80e az új árát inkább nem kérdeztem meg :) Szerencsére eBay-en találtam egy olasz eladót, aki utángyártottban árulja, 34EUR, szállítás benne van az árban. Made in Taiwan.
Nem tudom az eredeti hol készül, de nem lennék meglepve, ha kb. ugyanazon a soron készülne :) Meg is rendeltem gyorsan. Ez volt 2024.05.15-én, 22-én pedig már a kezemben volt a csomag, GLS hozta. Lenne mit tanulnia az MPL-nek pl....
Némi google-zás, és Csöritől segítség kérés után lepattintottam tükör burkolatot. Műanyag kárpit szerszámmal sima ügy. Ezután teljesen kifordítottam a tükröt úgy könnyen mögé lehet nyúlni és kipattintani a tükörlapot.
Ott van három T20-as csavar, akkor lejön a műanyag idom, alatt pedig szintén három T20 ami már az indexet tartja. Eddig sima ügy. Viszont a negyedik csavar kívül van és mögötte kb. 1.5cm hely van. Szintén T20, bele süllyesztve a műanyagba. Na ezen már agyaltam egy fél órát. Próbáltam feszegetni, hátha tudok csinálni kicsit több helyet, de nem lehet. Nyilván, ha leszerelem a komplett tükröt, akkor szétszedhető, de ehhez nem volt kedvem. Beáldoztam inkább egy T20-as bitet és elvágtam úgy, hogy még meg lehessen fogni fogóval. Így se volt egyszerű, de kijött a csavar. Utána már csak a csatlakozót kellett széthúzni és kész. Ugyanígy visszafele minden. Sajnos rugalmas fém fül, ami a tükörlapon van rajta - és szerintem valamiféle rezgéscsillapító funkciója lehet - felig letört, szinte semmi se tartotta. Ezt megragasztottam, majd minden ment vissza a helyére. Kb. 100km-t mentem azóta vele, úgy néz ki minden rendben.
Megkapta a kormányra is az új logót, kilincsek alá raktam lekarmolás ellen védő fóliát, egy teljes hosszában villogó oldalindexet, és végezetül egy 64Gb-os Alfa logóval ellátott pendriveot.
Bátorkodtam újból felrakni a nyári kerekeket.
óra állás: 131459km
Közben lemértem a felnikupakokat (56mm), és felfedeztem, egy Skoda jelet a belsejében :)
A héten érkeztek az első indexek helyére Ledek. Canbus barát, nincs hibakód, és a rádiót sem zavarja. Elsőre gyengének találtam az indexeket, azt hittem lepergett már róluk a sárga bevonat, de úgy néz ki alapból ilyenek. A ledeknek szebb határozottabb fényük van. Az utolsó képen a jobbos lámpában még a hagyományos izzó, a balosban már a led. Jól visszaadja a különbséget. Remélem olyan hosszú életűek is lesznek, mint amilyen jók...
- Műszaki vizsgára felkészítés
- Bal hátsó index és világítás elektromos hibájának javítása
Aliról rendeltem futófényes sötétített oldalindexeket. így a világos autón szerintem nagyon mutatós :)
Cserélni nagyon egyszerű...
Már régóta zavart, hogy bepárásodnak az oldalsó indexe, így hát eljött a csere ideje.
Mind a két oldalon kicseréltem. 2500 Ft volt darabja, szóval nem egy nagy összeg, de annál inkább szebb.
Gyönyörű szép fényesek és mosás után sem áznak be!
Amióta megvettem a kocsit nem világított az irányjelző a műszerfalon és a kar sem ugrott vissza a kormány eltekerése után sem. Nem igazán zavart, meg volt más is mit javítani rajta ami az adott pillanatban fontosabb volt, viszont mivel Bella épp pihenőre volt kényszerítve a nyöszörgése miatt, ezért gondoltam nekiugrom és letudom ezt is.
Bontás során még egy féléves yoga-tanfolyamot is letudtam a csavarok helyének keresése közben. Az index csatlakozójában kerestem először a hibát, de mérés után ezt ki is zárhattam. Nem maradt más minthogy kivegyem a műszerfalat és gondosabban megvizsgáljam az égőket.
Nem vagyok már szűz a műszerfal bontásban, de az biztos hogy ennyit még egy szűz sem nyög aktus közben, mint én az egység kiszerelésekor :D Csaknem akart kijönni, már húztam, ráncigáltam minden irányban közben persze testsúlyom felét le is izzadtam, de végül csak megadta magát. Felszabadultan dőltem hátra az ülésbe (ekkor még nem tudtam, hogy ez a könnyebbik része volt) Ezt követően szembesültem azzal, hogy valószínűleg nem először volt ez megbontva. Mind a 3 csati egy csavarhúzó által érte erőszakolás nyomát véltem felfedezni (kép mellékelve) Utólag is hálás köszönetem aki ezt ilyen szépen szétbarmolta... Grazie ! Erre már két kéz kevés volt és a harmadik erre alkalmatlan, úgyhogy bátyámat segítségül hívva sikerült lecsatlakoztatni őket.
Azt, amit láttam csak egy 5 perces anyázás és nevetés követte. Az index égők nemhogy rossz állapotban voltak, hanem inkább olyan "semilyen"-ben, mivelhogy nem is voltak :D Remek. akkor rossz égőket kicserél (némely esetben foglalatot is), hiányzókat pótol és mehet is vissza. Összeszerelés következett, majd index próba. Hááááát... ez nem megy. Pedig az égők tuti jók, ellenőriztem is őket. A nagyobb gond az, hogy az új égők közül is van amelyik nem világít.
Újra neki fog kelleni futnom....
//UPDATE: Összes égő újra kiszedve, lepróbálva egyesével. Egy régi és egy új égő volt a ludas. Csere után szebb mint az új :))
Talán még eljátszogatok egy ledezéssel is...
Kis csinosítgatás :)
Kapott az autó síküveges oldalindexeket, illetve NAO LED került bele...
Az utolsó képen a régi és az új.
U.i.: A bal oldali búra hajlamos a beázásra!!!