Blog >> index

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-06-12

Megkapta a kormányra is az új logót, kilincsek alá raktam lekarmolás ellen védő fóliát, egy teljes hosszában villogó oldalindexet, és végezetül egy 64Gb-os Alfa logóval ellátott pendriveot.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-04-24

Bátorkodtam újból felrakni a nyári kerekeket.
óra állás: 131459km
Közben lemértem a felnikupakokat (56mm), és felfedeztem, egy Skoda jelet a belsejében :)

A héten érkeztek az első indexek helyére Ledek. Canbus barát, nincs hibakód, és a rádiót sem zavarja. Elsőre gyengének találtam az indexeket, azt hittem lepergett már róluk a sárga bevonat, de úgy néz ki alapból ilyenek. A ledeknek szebb határozottabb fényük van. Az utolsó képen a jobbos lámpában még a hagyományos izzó, a balosban már a led. Jól visszaadja a különbséget. Remélem olyan hosszú életűek is lesznek, mint amilyen jók...

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2021-02-12

- Műszaki vizsgára felkészítés
- Bal hátsó index és világítás elektromos hibájának javítása

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-11-11

Aliról rendeltem futófényes sötétített oldalindexeket. így a világos autón szerintem nagyon mutatós :)
Cserélni nagyon egyszerű...

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2019-12-11

Már régóta zavart, hogy bepárásodnak az oldalsó indexe, így hát eljött a csere ideje.
Mind a két oldalon kicseréltem. 2500 Ft volt darabja, szóval nem egy nagy összeg, de annál inkább szebb.

Gyönyörű szép fényesek és mosás után sem áznak be!

>> EgyébParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-08

Amióta megvettem a kocsit nem világított az irányjelző a műszerfalon és a kar sem ugrott vissza a kormány eltekerése után sem. Nem igazán zavart, meg volt más is mit javítani rajta ami az adott pillanatban fontosabb volt, viszont mivel Bella épp pihenőre volt kényszerítve a nyöszörgése miatt, ezért gondoltam nekiugrom és letudom ezt is.

Bontás során még egy féléves yoga-tanfolyamot is letudtam a csavarok helyének keresése közben. Az index csatlakozójában kerestem először a hibát, de mérés után ezt ki is zárhattam. Nem maradt más minthogy kivegyem a műszerfalat és gondosabban megvizsgáljam az égőket.

Nem vagyok már szűz a műszerfal bontásban, de az biztos hogy ennyit még egy szűz sem nyög aktus közben, mint én az egység kiszerelésekor :D Csaknem akart kijönni, már húztam, ráncigáltam minden irányban közben persze testsúlyom felét le is izzadtam, de végül csak megadta magát. Felszabadultan dőltem hátra az ülésbe (ekkor még nem tudtam, hogy ez a könnyebbik része volt) Ezt követően szembesültem azzal, hogy valószínűleg nem először volt ez megbontva. Mind a 3 csati egy csavarhúzó által érte erőszakolás nyomát véltem felfedezni (kép mellékelve) Utólag is hálás köszönetem aki ezt ilyen szépen szétbarmolta... Grazie ! Erre már két kéz kevés volt és a harmadik erre alkalmatlan, úgyhogy bátyámat segítségül hívva sikerült lecsatlakoztatni őket.

Azt, amit láttam csak egy 5 perces anyázás és nevetés követte. Az index égők nemhogy rossz állapotban voltak, hanem inkább olyan "semilyen"-ben, mivelhogy nem is voltak :D Remek. akkor rossz égőket kicserél (némely esetben foglalatot is), hiányzókat pótol és mehet is vissza. Összeszerelés következett, majd index próba. Hááááát... ez nem megy. Pedig az égők tuti jók, ellenőriztem is őket. A nagyobb gond az, hogy az új égők közül is van amelyik nem világít.

Újra neki fog kelleni futnom....


//UPDATE: Összes égő újra kiszedve, lepróbálva egyesével. Egy régi és egy új égő volt a ludas. Csere után szebb mint az új :))
Talán még eljátszogatok egy ledezéssel is...

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-10-14

Kis csinosítgatás :)
Kapott az autó síküveges oldalindexeket, illetve NAO LED került bele...
Az utolsó képen a régi és az új.
U.i.: A bal oldali búra hajlamos a beázásra!!!

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-08-16

Rosszalkodott az ibdex kapcsolóm. Bontottra cserélve, most jó. :)

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-29

A klíma csomag részeként hővisszaverő szélvédő került az autóba. Csodákat nem tesz, de napon érezhetően lassabban melegszik a beltér, bár ebben szerepet játszhat az is, hogy az első szélvédő nincs nagyon bedöntve, így az alatta lévő hőcsapda is viszonylag keskeny. Ezt a csomagot egyébként érdemes megrendelni, mert nélküle nem lesz hátsó klíma kivezetés, ami azzal jár, hogy télen az utastér hátsó része hideg marad. Elég németes hozzáállás, a BMW-nél ugyanez van...

Az index nem "bekattanós", hanem egy 5 állású kar, ami mindig visszatér a középső pozícióba. Bő 10 éve próbálkoznak ilyesmivel a gyártók több-kevesebb sikerrel, már használtam is régebben ilyet, akkor kellett idő, hogy megszokjam, ez viszont egy egészen jól sikerült megvalósítás, nekem legalábbis pár perc volt az akklimatizáció. Kanyarból kifelé jövet abbamarad az indexelés, pont mint a hagyományos mechanikusan működőknél, viszont így ez nincs fix pozícióhoz kötve, és nem jár extra kattanással, ami a hasonlóan működő váltó, elektromos kézifék, stb. hangtalanságával ad a vezetésnek egyfajta prémium hangulatot a mechanikus érzések kárára. Mindkettő lehet jó és rossz is, összességében nekem bejön az autó. :)

Az Alfákon elöl hagyományosan nincs jó helye a rendszámnak, ez most sincs másképp, ráadásul az első radarnak bezavarhat a rendszámtábla tartó keret. Mivel egyébként sem áll neki jól, jobb megszabadulni tőle. Az enyémet a feliratoknál rögzítették fekete csavarokkal a gyári tartóhoz, legálisan kb. ennyit lehet kihozni a helyzetből. Jól sikerült, a csavarok egyáltalán nem tűnnek fel.

A felszereltség lista alapján az ülések 6 irányban állíthatók elektromosan, deréktámasz állítás csak a Veloce ülésekben van. Ehhez képest kellemes meglepetés volt, hogy ezeken is állítható a deréktámasz, külön lehet az alsó és a felső részét gombnyomásra felfújni ill. leereszteni. Erre a beállításra érthető okokból nem vonatkozik a memória, viszont a külső tükrök pozíciójára igen.

A műszeregység kijelző csak járó motor mellett működik, nem elég csak a gyújtást ráadni. Ennek nem nagyon látom az okát, néha kényelmetlen, de végülis apróság. A sebességmérő pontos, ennek örülök, tempótól függetlenül kb. 1 km/h-val mutat többet a GPS-hez képest. A műszerek fényereje fokozatosan állítható, itt el is lehet csípni egy kis kommunikációs bakit/spórolást, a gombnyomáshoz képest egy szűk másodperces késéssel kezd csak el reagálni, pont mint a tükörállítás esetén.

A kulcsnélküli bejutás 100%-osan működik, az előző autómon ez inkább olyan 95% volt, néha nem vett észre elsőre. Az Alfa mindig felismer! :)

Egyelőre ennyit a tapasztalatokról, de ha rájövök még világmegváltó dolgokra, akkor úgy is megírom. :) Összességében elégedett vagyok az autóval, de ez úgy is átment már annak, aki még mindig olvas. :D

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-18

Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő

Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.

Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.