Blog >> index

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-07-24

Kicseréltem az oldal villogókat fehér színűre. Szerintem így jobban néz ki. Ezen kívül turtle wax bőrápolóval lekezeltem az üléseket.

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-10

Motorháztető bowden úgy döntött feladja, és totál berohadt, valamint a zárszerkezet sem volt az igazi, 160 körüli tempónál nem volt vicces látni hogy táncol a motorháztető.... a szar is meghűlt bennem egy pillanatra. Fangio cartársnak hála kerult bele bontott szerkezet és bowden, mert újat már nem kapni, meg sikerült szerezni egy indexrelét, így már az sem játsza az egyszer jó egyszer nem effektust.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-05-04

Az index nem működött, elakadásjelző szintén. Riasztó aktiválása/deaktiválás esetén villogott.

Cserélve az index relé.

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-07-03

Narancsról-ezüstre

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-02-03

Beszereztem a Láng autóalkatrészbe 2db fehér depo márkájú oldalindexet kemény 1800Ft-ért.
A felnikre az olx-en akadtam rá. 16"-os Spider felni. Nem üt, nincs benne tojás. Esztétikailag nem túl szép, de azon majd segítünk. Jó kis nyári felni lesz belőle :-)

>> Tuning és extraVKG699!!! (4x156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-05-07

SanyiJTD hirdetett a facebookon fóliát... Addig nem jutott eszembe a megoldás a túl világos új indexburákra, de már tudom :)

Az előnye az, hogy bármikor visszaalakítható, és ameddig fent van, addig is védi a pilácsot a kavicsoktól.
És nekem nagyon tetszik.
Ha már volt fólia, akkor 13 ezer helyett +0 Ftból az oldalindexeket is megsötétítettem...

Valamint az utóbbi idők legbosszantóbb műszaki hibáját is megjavítottam, Ricambi Originale alkatrésszel ( azaz patent.. by Marklar)

S némi spättel ugyan, de most felkerült a buon compleanni centocinquantacinque matrica is. Nem tudom, hogy marad-e .

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-07-13

Miután sikerült szereznem (0712, Dk.Bárdi) két darab új, sárga színű index izzót, kicseréltem (0713) őket mindkét oldalon. Ez a csere sem, - mint ahogy minden hasonló hozzányúlás általában az autóhoz - nem ment egyszerűen. Az utángyártott füst színű index búrák nem arról voltak híresek, hogy jól szigeteltek, így eső és autómosás után párásodtak is rendesen, aminek kellett idő, mire kiszáradtak újra. Ahogy a víz, úgy a por is bejutott időközben, így egy alapos tisztítás után szilikonnal vékonyan körbeszigeteltem az összetételt. Kicseréltem az izzókat, de a jobb oldali foglalatba betéve az új izzót nem világított. A víztől kicsit korrodáltak az érintkezők, ezeket alaposan megreszelgetve majd kontakt sprayvel befújva máris tette a dolgát. Az indexbúra nem száradt olyan gyorsan, mint ahogy azt terveztem. Viszont így, hogy egy minimálisan még képlékeny volt a sziló, talán szigetel most már annyit tényleg a kasznihoz érve, hogy nem enged be több port és nedvességet. Visszaszerelés után egy rég nem látott látvány fogadott: a tiszta búrán át tisztán látni lehet az izzót. Nahát! :)

A gödöllői Unixban sikerült végre a műszerfalba való 2,3W-os rizsszem izzókat is találnom (0706). Vettem is gyorsan egy dobozzal, (10 db HELLA), biztos, ami biztos alapon, mivel ezt már nagyon rég óta kerestem, de vagy nem volt sehol, vagy 5W-os és nagyobb volt méretben is, vagy a mérete volt jó, viszont csak 1,2W-os, ami világított ugyan, de alig lehetett látni. Betettem a 2,3W-osokat a hiányzó helyekre és most már újra látni 0-40-ig is a km órát, stb. :)

Visszaszereltem a szivargyújtót is a helyére, mert abban is cserélni kellett a két rizsszem izzót, így addig nem akartam visszatenni a múltkor (kb. másfél hónapja..), amíg ezek nincsenek kicserélve.

A középső szellőzőrácsot is kiszereltem a műszerfal tetejéről. Kimostam a szellőzőt és kitakarítottam a légcsatornákat, amíg elértem, ill. régóta hallottam valami csörgést a műszerfalból, hol jobb, hol bal oldalon.. így nehéz volt kitalálni mi is lehet az. De most találkoztam két kisebb méretű kóbor alátéttel, amiket egyből ki is kaptam, amíg szem előtt voltak. Azóta megszűnt a csörgés. Szerencsém volt, hogy épp akkor, pont ott voltak.. :) Mielőtt visszaszereltem a szellőzőrácsot, a lyukat körbeszigeteltem rezgéscsillapító alátétszalaggal, ne rezonáljon be véletlenül se most már.

Visszatettem a múltkori beázás óta (0610) kiszerelt jobb első ajtónál lévő küszöb díszlécet is. A díszlécet rögzítő törött patenteket kicseréltem épekre, így végre teljes hosszon jól fogja a műanyagot a négy patent.

Az anyósülés övfeszítőjénél hiányzó burkolat rögzítő csavar is pótolva. Ez azóta hiányzott onnan, mióta Baráék kicserélték az ülés szerkezetet egy jobbkormányos, deréktámaszosra. Az pedig nem tegnap volt.. :) Még jó hogy nem hiányzott annyira, de azért így teljes.

A motortérben találtam anno (pár éve:) egy kóbor vezetékvéget, elég vékony és egy eres. Nem tudom, mi lehet ez.. Jobb oldalon az ablak alól „jön ki” és kb. 15 cm hosszú. Mindig próbáltam úgy elhelyezni, hogy véletlenül se érjen fém alkatrészhez, nehogy véletlenül zárlatot okozzon. Most végre le is szigeteltem a végét így pár év után.. :)

Ellenőriztem a folyadék szinteket, egyedül az ablakmosóra kellett töltenem. A többi rendben volt.

A Kareszkától kapott (0705) két db Strongflex első stabilizátor rúd szilentet felpróbáltam a rúdra, ahogy hozzáfértem akna nélkül. Úgy néz ki jó lesz. A következő szerviznél majd kiderül tényleg megfelelő-e a belső átmérőjük a poliuretán gumiknak.

És ha már ennyire belemerültem, rendet raktam a csomagtartóban is, majd letöröltem a műszerfalat, mert megint poros volt. Aztán ablaktisztítóval lemostam az ablakokat kívül-belül. Erre már nagyon régóta készültem. Az eredmény szemmel látható.. :) Az ülések és ajtókárpitok pedig átestek egy alapos bőrápoláson. Jó kis meló volt. Mire mindennel végeztem a nap is eltelt, én is elfáradtam. De jó ezeket letudni már végre. Apróságok, de sokan voltak.. :)

>> Tuning és extraDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-23

Sikerült hozzájutnom Ebay-en 1 Euroért (!!!) egy szett fehér oldalindexre. Igaz 4 euró volt a posta de így is megérte. :)

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-05-20

Egy modern autóra fehér oldalvillogók valók. :)

Ennélfogva meg is rendeltem az újakat. 1:1-ben hasonlítanak a gyárikra, diszkrétek, semmi különleges tuninghatást nem keltenek. Mint kiderült TYC gyártmányok. (A gyárikat az OLSA gyártja.) Sajnos a méretpontosságuk nem 100%-os, így némi alakításra szorultak. Vízszintesen, az egyik (autó orra felőli) szélükön egy íves laprugó van, a másik oldalon a műanyag van úgy kiképezve, hogy a sárvédő "szélére" menjen rá. Itt mélyítettem ki kb. 1, max. 2mm-t a vályút, hogy hátrébb kerüljön az index. Ui. elöl nem tudott bemenni a lámpatest a sárvédőn kiképzett süllyesztett részbe. Most már 99%-osan a helyén ül, de még egyszer szemügyre veszem. Lehet, hogy a lámpa orr-felöli felvekvőfelületén (vagyis a búra élén) is csiszolok egy keveset, hogy még mélyebbre süllyedhessen a lámpa.

Az oldalvillogók kiszedése: Az autó orra felőli oldalon húzni a lámpát, hogy 3-5mm-t kijjebb jöjjön. Ezután tartani és a másik oldalon (hátul) előrenyomni és ott is húzni. Így kijön. (Ha csak az első oldalon húzod, akkor nagyon nagy szenvedés. Persze erre utólag jön rá az ember.)

A kép csak illusztráció!! (Az én autómon nincsenek 18-as krómfelnik. B)

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-04-16

Múlt hét szerdán (0410) találkoztam HoZee-val és átvettem tőle a két 17-es gumit, amik idén nyáron a meglévő két Goodyear Eagle F1 Asymmetric-ek társai lesznek. Nem éppen úgy sikerült a találkozó ahogy terveztük, és végül nem is azt a gumit hoztam el, amit megbeszéltünk. (Erről bővebben az ő blogjában olvashattok.) Végül a Goodyear-ek társai erre a szezonra két 4-5mm-es 215/45 R17 Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) gumi lett. (a Falken Ziex ZE 912-esek helyett)

Tavaly nem sikerült letakarítanom a nyári 17"-os felniket, mielőtt felpakoltam őket az autóra, így a tavaly előtti kosszal indultunk neki a szezonnak. Nem öröm, de jobb híján ez volt. Gondoltam, majd mielőtt elpakolom őket télire, majd akkor.. Na de hát akkor már hideg volt és a költözés elvitte minden időmet így megint csak elmaradt. Megfogadtam, hogy idén már nem kerülhetnek fel így.. mert ok, hogy lemosom a kézi mosóban, meg így-úgy.., de a felni belső oldala se kevés dzsuvát szedett össze ez idő alatt, amihez pedig felrakva már nem férek hozzá. Hétvégén (0414) nekiláttam hát, hogy a két szezonnyi fékport és egyebet letakarítsam az alu papucsokról. Természetesen ez sem ment simán, így hárommal sikerült csak végeznem, de így is 3 óra munka volt a 3 felni.. Viszont a különbség nem elhanyagolható :) A felniken sajnos nem egy kisebb lakk lepattogzás látható már közelről, nagy része hála a kedves gumisoknak, akik nem találják el a csavarlyukat a légkulccsal..

Mai nap (0416) foglaltam időpontot a cserére -most már, érthető módon a norauto helyett- az AKH-hoz, ahol egyszer már voltam is futómű állításon a III. kerületben Szatyi ajánlására. E hét szombat (0420) délre sikerült időpontot szerezni. Remélhetőleg addig az utolsó felnivel is végzek :)

Ma kicseréltem Végre.. a két hátsó lámpát is, amit még tavaly valamikor szereltem ki, mert megolvadt egy kicsit a belseje, amikor is leesett a belsejében az egyik 'henger', amitől pirosan világít, a forró féklámpa izzóra. Egy ideig piros szig'szalaggal pótoltam a pigmenteket:) aztán mikor ezt már kellőképp cikinek éreztem, visszacseréltem a gyárira, de csak a felét. Na és így, sikerült kihúznom a telet, ezzel a szépséges kinézettel. Pár hete találkoztam Tulival (0315), aki egyszer már segített egy hasonló helyzeten. Kicsit "megműanyagozta" (0328) és láss csodát, ismét működőképessé vált. Na de ez még nem minden. Ki is kell azt a lámpát cserélni.. na, ide érkeztem el ma (0416). Újra a helyén nem is tudom megmondani hány hónappal később..

A lámpa próbálgatás közben észrevettem, hogy most már egyik helyzetjelzőm sem ég elől, így tényleg be kell szereznem most már egy párat. Azokat kb. fél éve szerzem.. :)

Egyik héten észrevettem, hogy a jobb oldalsó indexem kicsit lóg, nincs teljesen a helyén. Megnéztem közelebbről és akkor láttam, hogy az eltört a rögzítő fület helyettesítő ragasztó engedett el.. :/ Javítása folyamatban.

Eszembe jutott, hogy az utolsó olajcserénél a pollenszűrőt vajon cseréltem-e vagy sem.? Persze addig már nem jutottam, hogy utána is nézzek. Inkább kiszereltem, kicsit kitakarítottam, kimostam!:) majd vissza. Szerencsére nem volt koszos, úgyhogy szerintem ezt a nyarat még bőven elviszi. Következő olajcserénél legkésőbb ez is cserélve lesz.

A tavaszra (és később a nyárra) való tekintettel egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy az ablakmodul megfelelően működjön.. de ezt most kevésbé teszi. Még talán december volt, mikor észrevettem, hogy nem húzza fel automatikusan az ablakokat a központi zár zárásakor, ahogy azt eddig tette, de nem teszi.. Pedig szükség lenne rá, mert nem egyszer mentem már vissza felhúzogatni őket, mert megfeledkeztem, hogy most már nekem kell azokat is.. :) Nem véletlenül hívják komfort elektronikának.. (is) Még nem tudom kinek és mikor, de valakinek meg kellene néznie, csinálnia.. :) Lehetőleg mielőbb.

A kinyomó csapágyat még mindig nem sikerült kicseréltetnem a kuplung szerkezettel együtt. Azóta is sípol. Bár most a jó időre való tekintettel egyre halkabban és rövidebb ideig teszi ezt indulás után és váltásoknál. Viszont ez sem maradhat így..

Történt egyszer, kb már egy hónapja (0314), hogy késő esti indulásnál a benzinmutató többet mutatott a kelleténél, kb fél tankkal, aminek örültem volna, ha igaz, de sajnos tudtam, hogy akkor nincs benne ennyi. Szokott ilyet csinálni, de csak ha nem vízszintesen parkolok az autóval. Ilyenkor vagy lefelé vagy felfelé csal - ugye attól függ, hogy állok meg éppen, de a vízszintes padlójú garázsból indulva, több órás állás után ilyet még nem produkált. Remélem nem találja ki, hogy ott is elromlik valami.. Mindenesetre feljegyzem a km óra állást: 193.643 km

Így hát újra sok megoldandó feladattal látunk neki az idei szezonnak. De milyen unalmas is lenne teendők nélkül a nyár. Pedig egyszer azért kíváncsiságból kipróbálnám.. :)

[Költségeim: 2db 17"-os Goodyear nyári gumi 18000 2db 17"-os Dunlop nyári gumi 9000 hátsó lámpa javítás 2000]