Blog >> csörgő

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-04-23

Tervezve volt néhány dolog cseréje az autón:
- Futómű kopog elől, stabrúd vagy alsó lengőkarok okozzák a hangot
- Kuplungot nagyon nehéz kinyomni
- Fékek nem fognak úgy, ahogy az elvárható lenne
- Első fényszórók csúnyák
- Szelepfedélnél szivárog az olaj
- Utólagosan beszerelt motorolaj előmelegítő cucc kiszerelése

És akkor nézzük, hogy mi történt:
- Elől az összes lengőkar és stabilizátor cserére szorult. Alsó és felső lengőkarból TRW, stabilizátorból Lemförder, stabrúdból pedig gyári került beszerelésre. Hátsó futóműben a bal hátsó lengőkar szilentje ki volt kopva, a jobb oldali lengőkar pedig meg volt hajolva, ezek helyére Vema került.
- Kuplungból gyárit kapott, cserélve lett a munkahenger is. Beszerelésre került a Q2 torsen sperr differenciálmű, ehhez kellett még 2 csapágy is. Főtengely szimering is cserélve lett.
- Előre felkerültek a korábban a TS-hez vásárolt 330-as CrossWagon féknyergek. Előtte átfényeztettem őket a Bányai’s Garage által az O.Z. Superturismo LM felnikkel együtt. A felnik matt grafit színt kaptak, a féknyergek pirosak lettek. Féktárcsákból Brembok kerültek fel előre is és hátra is, a fékbetétek gyáriak.
- Első fényszóróból volt itthon 1 pár gyári xenon, ezeknek a belsejét kellett festeni feketére és az egyiknek a házát javítani is kellett. Xenon izzókon kívül a többit rendelni kellett bele. Xenon lámpa csatlakozóm volt itthon 1 pár, plusz az eredetileg az autóban levő fényszórókat felhasználva donorként csináltam átalakító csatlakozót halogénről xenonra. Így nem lett megvágva a gyári kábelkorbács. Oldal indexet kapott fehéreket és gyári új ködlámpák is be lettek szerelve.
- Szelepfedél tömítés cserélve lett mindkettő, Victor Reinz. Ki lettek cserélve a króm szívócsövek szebbekre, mint amik az autón voltak. Ezen is vannak halvány pöttyök, de legalább nem barnák.
- Előmelegítő cuccos kiszerelésre került.
- Rendelve lett néhány patent, ami a TS-nél is jól jön
- Cserélve lett a váltóolaj és a fékolaj

Talán nem hagytam ki semmit. És akkor most jöjjön az, ami még hátra van:
- Nem GTA-ba való hűtő van benne, hanem valamivel kisebb
- Egyik vízcső az eredeti fém helyett gumira van cserélve
- Küszöböknél van némi rozsda
- Első leömlő kifúj, cserélni kell

A javításokra a Csörgő Autószerviznél került sor.

Km: ~192.600

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Vezérlést cseréltettem a kocsiba mert használtautó vételnél ezt szokás cserélni, illetve mert már csörgő hangja volt meg volt nyúlva.
Végre sokkal szebb hangja lett az autónak :) Bár nem volt olcsó

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-18

Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő

Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.

Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-12-16

Új kuplung (Valeo), főtengely és balansztengely szimeringek.
Új első felső lengőkarok (bal gyári, jobb TRW).
Új hátsó féktárcsa (Brembo) és fékbetét.
Légzsák lámpa világított, első övfeszítőket írta hibának. Kontakt hiba javítva, hibakód kiütve.
Ismét maximális elégedettség a Csörgő Autószervizzel.
Km: 179570

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-01-21

Még tavaly évvégén elgurultam Csörihez, hogy vessen egy pillantást a futóműre, mert nekem valami nem tetszik benne, néha kopog. Megállapította, hogy a stabrúd szilentek odavannak. Ha már ott voltam, átnézte kicsit jobban az autót. Kézifékköteleket lehetne cserélni és a kipufogó gumi felfüggesztőket. Végül került egyet az autóval, ekkor derült ki, hogy a bal hátsó kerékcsapágynak van egy kis hangja. Idén került sor az alkatrészek cseréjére.
Gyári stabrúd, SKF kerékcsapágy, utángyártott kézifékkötelek és az összes kipufogó tartó cserélve lett. Az összegben nincs benne a kerékcsapágy anyagköltség.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-07-19

Ma eljutott végre a gép a doktorbácsihoz :) Délelőtt elevickéltem Alsóörsről Várpalotára Csörgőékhez. Ugyanaz volt a szituáció, egyenesben, lejtőn 100-110, emelkedőn visszakapcsolgatás. Volt hogy egy 7.5-essel versenyeztem az emelkedőn, de szerencsére a nagyobb lendület miatt nem maradtam alul. Viszont a Pipacs utca emelkedője Várpalotán majdnem sok lett. Annak a tetejére már csak 1200 körül volt a fordulat 2-esben. A lényeg hogy leadtam. Remélem hamar kiderül a baja. Ezenkívül kap új műszakit, vezérlés cserét annak minden járulékos dolgával, fékfolyadékot, olajat, szűrőket.

>> SzervizKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-04-16

Megvolt a vásárlás utáni kötelező nagyszervíz.
Olaj,olajszűrő
Váltóolaj frissítés 4 liter
Pollenszűrő
Pillangószelep off
Lökösfényezés
Bal,jobb alsó hátsó szilent csere
Bal féltengelycsillag csere
Köszi Csöri !

Néhány napja leműszakizott a bella. A nem annyira nagyon legális ablakfóliától eltekintve csont nélkül, ofkorsz.
Egyúttal az első lökhárítót is lefényeztettem. Sok kőfelverődés volt rajta, egy helyen a lakk is megsérült + nekem is sikerült egy karcot tennem rá. A matricarendszám cseréje pont kapóra jött, így most lett lefényezve. Gyönyörű szép lett!

Az egészet a Csörgő autószervizre bíztam, ismét igényes, pontos, szép munkát kaptam! :) Köszönöm!

Csak nem akart elhallgatni a futómű, amivel már idáig is sokat szívtunk, elsősorban a korábban bekerült ócska alkatrészek miatt.. Csörihez vittem az autót és ott is hagytam a hétre, hogy minden kopogó ropogó dolgot küszöböljön ki.
A diagnózis után cserére kerültek a felső lengőkarok és a bal stabilizátor pálca is. (Gyárira minden)
Végre néma csöndben van az autó eleje!
Köszi Csörgő szerviz!

Előzmények
==========

Március 20.

Csörinek küldtem emailt, hogy a következőket kellene az autón csinálni:
"- Klímakompresszor csere (remélem sikerül beszerezni egy újat)
- Benzinszűrő csere
- Fék: valami nem az igazi vele. múlt héten az tűnt fel, hogy folyamatosan szuszog (szívó hang), mikor nyomom a pedált. Valamint mikor jobban nyomom a pedált nincs akkora fékerő, mint korábban. Decemberben lettek cserélve a hátsó betétek, mert be volt rohadva az egyik "úszó", valamint ekkor légtelenítve is lett. A fékfolyadék vmikor tavaly lett cserélve.
- Szervópumpa: ez is decemberben lett cserélve az összes csővel együtt. Németországban vettem online shopból egy újként árult pumpát, de elég hangos, főleg hidegben.

Nem tudom hogy lenne-e időd, nekem április 10-13 időszak lenne jó. Szerinted mennyi idő kellene ezekhez?"

Pár napra rá érkezett a válasz emailben:

"Szia!

A húsvét utáni napok még szabadok, így be tudlak írni.
Mennyi időre gondoltad itt hagyni a kocsit?

Csöri"

Március 26-án, hogy pontosan leegyeztessük a dolgot inkább telefonon hívtam Csörit, de csak az apját értem el, megbeszéltük, hogy mit kellene csinálni (ld.: az első mail).
Mondta, hogy rendben, persze beír és abba egyeztünk meg, hogy április 10-én délelőtt viszem az autót.

Április 9-én, húsvét hétfőn, a biztonság kedvéért, hogy nehogy szó érje a ház elejét, küldtem SMS-t Csörinek, hogy másnap 9:00 - 9:30 körül érkezem a 155-tel. Válasz semmi.

1. nap
=====

9:30 után pár perccel érkeztem a Pipacs utcába. Öreg Csöri fogadott, mert Csöri épp' nem volt ott. Így neki kezdtem el mondani, hogy, akkor meghoztam a 155-öt, ő leállított, hogy az alfákkal Csöri foglalkozik nem ő, tehát Csörivel beszéljem meg.
OK.
Pár perc múlva Csöri érkezik, mondom neki, hogy meghoztam a 155-öt.
Csöri
- Jó, OK, de mit is kell vele csinálni, mert nem emlékszem ám már rá...
Elmondtam, majd, bementünk az irodába megírni a szervízlapot:
- Kímakompresszor csere
- Benzinszűrő csere
- Szervószivattyú véleményezés
- valamint, ami a legfontosabb a fék.
Azt már a tünetek alapján sikerült megállapítani, hogy nagy valószínűséggel a fékszervó membránja szakadt.
Csöri:
- Van másik szervódob?
Mondom, hogy nincs, mivel újonnan nem lehet beszerezni (ha lehetne is cinkes lenne, mert qrva drága), bontottat meg majd beszerzek, ha biztos, hogy kell, mivel nem tudom, hogy biztosan cserélni kell-e (esetleg vmi tömítés probléma). Így, abban maradtunk, hogy még aznap felhív, hogy mi helyzet. OK.

Este, még 18h előtt felhívtam, mivel ő nem tette. Kérdezem mi a helyzet, a szervódobbal jutottatok-e valamire.
- Persze, ki kell cserélni.
Mondom, OK, akkor szerzek be egyet.
Aztán itt kezdődött a problémázás, hogy igazság szerint, nem tudja hogy fér bele az időbe, mert lehet, hogy az autó nem lesz kész a héten. Ugyanis az apja vállalta be a melót, és ő minden elvállal, még ha nem is fér bele (érdekes, én azt hittem, hogy egy cég), de mivel ő vállalta be, majd megoldja.
Mondtam, hogy kész kell lennie, mert nekem vasárnap vissza kell mennem vele Németországba. De mondtam azt is, hogy ha nem fér bele mindnen, nem probléma, a fék legyen az első dolog, a többit meg majd meglátjuk.

Még este körbeérdeklődtem pár helyen szervódob ügyben, végül az alfadepo.hu mellett döntöttem, mert bár Marklar kollégának is volt konkrétan 155-ből való, de azt ki is kellett volna bontani, én pedig azon voltam, hogy minél előbb legyen meg a dob.

2. nap
=====

Szóval elmentem Bp-re alfadepo-tól a dobot (gtv-ből való, így jóval újabb) elhozni, majd leszállítottam Csöriékhez. Délután valamikor 3 és 4 között értem oda. Látom ám, hogy a 155 a mosóban árválkodik.
OK, gondoltam, a dobot várják. Azt várták, csakhogy, az autóhoz hozzá se nyúltak... no itt indult el először a vérnyomásom. Másfél napja ott áll az autó, de semmi nem történt vele.
Mondom, hogy remélem passzol a pedál csatlakozás is.
Csöri apja megnyugtatott:
- Ó, az mindnél ugyanaz.
Közben azért csak megvizslattam a 155-ben lévő szervódobot, meg, amit hoztam. Már akkor látszott, hogy bontott dobon a pedál rögztése villás, az enyémen viszont nem.
De azért bizakodtam.
Kifele menet, Csöritől érdeklődtem, hogy hogyan lesz ebből karika. Válasz:
- Amíg nem volt szervódob, nem akartuk kiszerelni a régit, mert marha nagy szopás.
- OK, de a klmakompresszor pl. ott van a csomagtartóban...
- Nem szeretem, ha beosztják az időmet. Be tudom én osztani. Kész lesz hétvégére az autó.
Így utólag visszatekintve itt kellett volna elhozni az autót a "szak"szervízből.

Este 7 előtt kicsivel hív Csöri, hogy a kompresszor passzol (nem, mintha ez nem lett volna világos), de a szervódob nem. Természetesen a pedálrögzítés nem stimmel. Nagyon boldog voltam, de, gondoltam legalább, akkor már ki van szedve a dob így könnyű lesz egyértelműen összehasonlítani egy másik bontottal. Felhívtam az
alfadepo-t, hogy mi a helyzet. Mondták, hogy, akkor holnapra hoznak másikat. Közben, azért készültem, hogy Marklarhoz is kiugrom Érdre, és kibontom azt a dobot, amit ajánlott, így max. lesz még egy dob, biztos, ami biztos.

3. nap
=====

Ebéd után irány az alfadepo. Megnéztem mit hoztak, már ránézésre szinte biztos voltam benne, hogy ez a nyerő, minden stimmelt rajta, aminek kívülről kell.
Viszont így Érdre már nem mentem ki bontani, gondoltam minél előbb legyen ott a dob Csöriéknél, ill. így még vissza tudom szállítani aznap a felesleges dobot az alfadepo-nak.
Az alfadepo-nak egyébként külön hatalmas köszönet a segítőkészségért és a rugalmasságért!
Szóval, délután 3 után kicsivel megérkeztem a dobbal Csöriékhéz, látom, hogy épp' a klímakompresszort műtik ki a 155-ből.
Megörültem, hogy haladnak itt a dolgok, szervódob kint, a klímakompresszor csere alatt. Aztán közelebb érve láttam, hogy dob továbbra sincs kiszerelve az autóból... de nekiálltak a klímának.
De megnyugtattam magam, hogy végre nekiálltak, tudják mit csinálnak, annak ellenére, hogy Csöri apja már olyanokkal jött jobb lenne kivenni a motort a dob, meg a kompresszor cseréhez... OMG...
Kérdezte Csöri, hogy a klímát feltöltsék-e. Mondtam, ha az időbe belefér, pesze, mehet a feltöltés is.
Mindenesetre nyugodtan jöttem el, hogy haladnak a dolgok...

4. nap
=====

Délelőtt 11 után Csöri apja hív. Kompresszor a helyén, viszont a szervódob cserét nem tudják megcsinálni, mert marha nagy munka és 2(!), de lehet, hogy 3(!!) nap kellene hozzá (ugye ezt már tudták 2 nappal ezelőtt is).
Itt már nem igazán tudtam mit mondani, vérnyomásom soha nem látott magasságokban.
A kíváncsiság kedvéért megnéztem mit ír a szervízleírás a szervódob cseréhez. Nem egyszerű művelet, mert sok mindent ki kell bontani (szívócső, LMM, ABS egység, akksitaró), de kizárt dolgonak, tartom, hogy két gyakorlott ember egy nap
alatt ne tudja megcsinálni, még a kuplung és a fék légtelenítéssel együtt is.
Itt nyilvánvalóvá vált, hogy a hozzáállás kritikán aluli.
Azt nem tudom eldönteni, hogy azért mert ennyire dilettánsok vagy egyszerűen csak derogált nekik egy 155 szerelése, de a végeredményen ez nem is változtat.
Délután fehívtam őket, hogy akkor kész az autó, mehetünk?
Persze mehetünk, de a benzinszűrőt nem tudták kicserélni, mert nem passzol. Ez alapvetően nyilván nem az ő problémájuk, de mondjuk, ha ezt a "nagyon bonyolult" műveletet esetleg szerdán megejtették volna, akkor lett volna időm
visszacseréltetni a szűrőt. De nem.. még véletlenül sem
gondolkozunk így.. Hiszen Csöri be tudja osztani az idejét... Látszik is,
sikerült neki.. csak közben én rohangáltam Bp és Várpalota között, mint a mérgezett egér a dobokkal, miközben, finoman szólva le se sz..ták az autót.
No, megérkeztem az autóért, nem akartam tökölni, már megbeszéltem egy másik (általam ismert) szerelővel, hogy jövő héten otthagyom nála az autót, hogy kicserélje a dobot.
Csak Csöri apja volt ott, akihez a kérdést intéztem:
- Mondja már meg nekem, hogy miért a klímának álltak neki, amikor megbeszéltük, hogy a fék a legfontosabb.
- Nos, amikor telefonon beszéltünk, akkor én ide felírtam mit kell csinálni és abba nem volt fék.
(Ez egyébként kizárt dolog, mivel már a telefonos beszélgetés előtt, emailben, ld: Előzmények írtam a féket, és tudtam, hogy az a legfontosabb)
- Akkor nézzük már meg a szervízlapot, amit kedden írtunk Csörivel. Azon rajta van a fék, és mondtam, is, hogy az a legfontosabb.
- Nem érdekes, én ebből saját füzetből dolgozok.
(Szervízlapot persze nem keresi elő.)

Ez utóbbihoz csak röviden, összefoglalásképpen:
- Csöri faterja írt be engem, hogy jövök
- Csöri faterja nem szerel alfákat, mert azt Csöri csinálja
- Csöri felveszi a szervízlapot
- Csöri szerint, faterja majd megoldja, mert ő vállalta be a munkát
- Csöri faterja saját jegyzetből dolgozik
- Én meg ott állok a végén, hogy a fék ugyanolyan szar mint, mikor idehoztam.
Pedig, ha egy értelmes, valamire való szerelőhöz vitte volna már rég kész lenne minden, holnap saját autóval utazhatnék.