Blog >> csöri

Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.

Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?

Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))

A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..

Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!

Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-04-07

Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....

A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!

Nem kifejezetten kapkodós szervezésem következtében most sikerült eljutnia az Alfának szerelőhöz. Szerencsére a Dunántúlon lakom, így Csörihez vittem Várpalotára.
117767 km óra állásnál a következők lettek cserélve:
- vezérműszíj szett + vízpumpa, vezérműfedél
- vízhűtő
- gyertyák
- első felső lengőkarok
- vezérlésmódosító
- kézifékkötél, hosszbordásszíj, szelepfedéltömítés, ablaktörlők
Ezzel a beavatkozással már gond nélkül átmenne a műszakin is, ami szeptemberben lesz.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-06-12

Kálváriám két hete kezdődött,szombaton mentem volna bevásárolni .Inditás után kicsit remegett a motor járása,elindulás után ,pedig feljőtt minden féle hiba jelentés.Vdc,esp ,hill holder hiba,aztán a sárga tengeralattjáró is megjelent a műszerfalon. Arra gondoltam az aksi töltöttsége nem megfelelő,hisz két hete állt már az autó egy helyben. Bevásárlás után kiolvastam a hibakódot. P0204. 4.henger befecskendező vezérlő áramkörének hibája. Különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam neki,kitöröltem a hibakódot,majd megittam pár sört.
Másnap kocsival mentem dolgozni ,mert a héten ott alvós melóban voltunk,és pénteken menni akartam haza Magyarországra. Az inditás után ,az autó tökéletesen müködött,semmi hibakód,aztán kb 5 km után ,megint villog a műszerfal ,jönnek a hibák ,majd kicsit el is kezdett rángatózni a kocsi.Az üzemanyag szintjelző mutatója pedig VU műszerként ugrált le-fel,és néha villogott a tartalék üzemanyagot jelző ikon.Beírtam a fórumra ,hogy találkozott-e már valaki ilyesmivel.Valerossi46 kollega egyből rám írt ,hogy nézzek bele a blogjába ,ott a megoldás.Megnéztem ,neki is volt ilyen, nála a befecskendezőknél lévő elektromos csatlakozók megmozgatása orvosolta a problémát. Kipróbáltam és is ,plusz az akkunál lévő csatlakozókat is megmozgattam ,meghúztam.Hibakódot kitöröltem,majd reggelente ,saját autóval mentem a melóhelyre a panziótól,tesztelés gyanánt.Jól működött a verda,bár néha éreztem kis megtorpanásokat ,de hibát nem dobott. Igy pénteken el indultam vele haza.Minden szép és jó is volt,egészen Bécsig. Ott újra elkezdett rángatózni ,de durván ám. Megálltam egy pihenőnél ,megrángatni a csatlakozókat,persze semmi szerszám nem volt nálam.Nem javult meg ,de úgy voltam vele,hogy tovább indulok ,lesz ami lesz.Úgyis Öamtc klubtag vagyok,ha megáll a Boci ,hívom az autóklubbot,és megmentenek. De nem állt meg ,néha rángatózott, néha ment jól,hiba nélkül. itt egy videó a villógó szintjelzőről
Végül haza jutottam Várpalotára.Utam pont Csöriék műhelye előtt vezetett el ,láttam ,hogy még mozgás van az udvaron ,meg is álltam .Csöri apukája volt ott ,mondtam neki mi a bajom , elkeserített ,hogy be vannak táblázva nagyon ,de azért hétfőn beszéljek Attilával,hátha.
Másnap azért még kicsit babráltam az autóval,vettem új akksit is,még gyári volt benne,hátha az is rossz már. Napközben mentem vagy 50 km-t ,hibát nem dobott az autó,viszont voltak ilyen mikro megtorpanások.Azt hittem már jó is lesz.Majd este lementem a Tescohoz,vissza fele ,pedig megint elkezdte a hibákat dobálni.Akkor már tudtam ,hogy ezzel másnap nem tudok vissza indulni 700 km-re..
Szerencsére barátaim olyan jó fejek voltak,hogy kölcsön adták az Astrájukat,igy ki tudtam jönni.Hétfőn első dolgom volt,Csörit hívni. Egyből mondta ,hogy tuti a befecskendező csatlakozókkal van baj,össze szoktak égni,bár 2.0-n még nem találkozott ilyennel. Mondta ,hogy rendel a bontós haverjától csatikat,és átforrasztja nekem. Szerdán haverom levitte hozzá Bocit,csütörtökön kész is lett.
Én pedig pénteken ,haza utaztam,szombaton mászkáltam csomót a városban,nem volt semmi megtorpanás,ma meg kijöttem vele. A 700 km-en semmi baj nem volt,úgy hogy a javítást sikeresnek minősítem :)
És igy utólag vissza gondolva,mikor kuplungozás után elhoztam ,út közben éreztem kis megtorpanásokat kigyorsításkor. Akkor azt hittem a kuplunggal van valami,de most már tudom ,hogy e miatt volt.
Javítás utáni Km állás:207800

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-05-10

Mai napon megkapta az első szervízt az autó, persze nálam volt az első:)
Amik cserélve lettek:
-olaj
-olajszűrő
-légszűrő
-pollenszűrő
-gázolajszűrő
-két hátsó stab. kar
-váltóolaj

Valamint kapott egy ózonos klíma tisztítást.
Ismét a Csörgő Autószervíz végezte a munkát!

Néhány napja leműszakizott a bella. A nem annyira nagyon legális ablakfóliától eltekintve csont nélkül, ofkorsz.
Egyúttal az első lökhárítót is lefényeztettem. Sok kőfelverődés volt rajta, egy helyen a lakk is megsérült + nekem is sikerült egy karcot tennem rá. A matricarendszám cseréje pont kapóra jött, így most lett lefényezve. Gyönyörű szép lett!

Az egészet a Csörgő autószervizre bíztam, ismét igényes, pontos, szép munkát kaptam! :) Köszönöm!

Betétet kellet cserélni megint, mert úgy visított a Brembo és a Textar is, hogy nem igaz..
Ezúttal a gyári betét került bele, a Csörgő autószervízben. Pontos, precíz, pedáns munka! Köszönet! :)

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-08-10

A tetőcsomagtartó tipikusan az a dolog, ami ritkán kell, de ha kell akkor nagyon :) Úgy döntöttem ideje lenne venni egyet. Utánanéztem, a gyári a Rieglernél bő 70.000 lenne, a Thule még egy kicsivel több, a sima típusspecifikus utángyártott pedig 35.000 körül.
Csöri mondta hogy van egy ismerőse akin keresztül esetleg olcsóbban is meg lehetne venni. Utánakérdezett, és mikor mondta az árat nem volt kérdés, hogy megrendelem ezt. Kb. 3 hét volt az átfutás, Siófokon vettem át tőle.
Fel is próbáltam, minden okés. Annyit változtattam csak, hogy vettem 1cm-rel hosszabb rozsdamentes csavarokat, mert a gyáriakkal kicsit nehéz volt a hátsót levenni. A hosszabb csavarokkal úgy is le lehet szerelni, hogy nincs teljesen szétszedve. Plusz vettem hozzá egy rendes 6-os, imbuszos, T-kulcsot, így nem kell a hozzá adottal szórakozni.

Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-01-14

Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.

A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport

Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.

Autóztam egy jót :)

A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.

Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...

A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)