Piritu - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-20

Megjött a távirányító.
Jobb, mint gondoltam, még az ablakot és a csomagtérzárat is tudja irányítani.
Már csak ki kell bogozni, hogy hová lehetne bekötni.
Aztán lehet, hogy nem lesz belőle semmi. Minden esetre a lehetőség adott.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-19

Ma meghozta a postás a rendelt műanyag fogaskereket.
Az első kép az eredeti, szerintem ez pont olyan. 66 mm az átmérője és ahogy számolom a fogszám is stimmel.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-14

PHuBi 2017
PHuBi 2018

A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-12

A kezelőszervek elhelyezése talán a legnagyobb gond. A hamutartó tűnik a legjobb helynek, nem kell hozzá rombolni.
Ma beszereztem pár szimpatikus kapcsolót és próbálgattam. Külön örültem a stabil középső állású, de ide-oda billenthető kapcsolónak. Pont ez kell +/- gombnak.
A képen látható megoldás tetszik e legjobban. A felső billenő a ki/be, az ide-oda a +/-, a zöld nyomógomb meg a "SET". Már csak bele kell fabrikálni.

Sikerült szereznem egy ECU csatlakozót egy 146-ból, hogy a benne lévő érintkezőt tudjam használni. Hát, nem ugyan az a méret, de talán a kontakt stimmel...

Ja, rendeltem egy műanyag fogaskereket is az ebay-ről.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-11

Ma sikerült légteleníteni az ABS kockát és a féket.
Felkerültek a hátsó kerekek is, amire sikerült 85%-os Conti gumikat szerezni, ugyan olyat, mint ami elöl is van.
További tervek:
- balansztengely szimering csere, mert ereszti az olajat,
- tető összes kapcsolójának átnézése, átmozgatása,
- fogaskerék rendelése a tetőnyitóhoz
- központi zár távnyitás megoldása (modul megrendelve az ebay-ről, ahogy a bontott gyári modul is két kulcselektronikával),
- tempomat beépítés,
- váltóolaj csere,
- ???

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-10

A hét kérdése: Mi a helyzet a műanyag fogaskerékkel?

A szétszedés adja magát, néhány pontra kell csak figyelni:
- A bowdeneket jó lenne ugyanebben a helyzetben visszarakni. Ehhez lemértem a rögzítő anya és a bowden vége közti távolságot. Felül 11 mm, alul 10 mm volt pontosan. Összerakáskor is ezt a méretet állítottam be.
- A bowdeneket mozgató kart célszerű összejelölni a tengellyel.
- A fedél levételekor vigyázni kell a kieső darabokra. Két lemezrugó és egy fekete műanyag hullhat ki. Az ötödik képen balra fent vannak a tengely golyó alakú végén.
- A fém forgórészt és a hardy tárcsát szintén összejelöltem, hogy a pozíció később visszaállítható legyen.
- A fehér fogaskereket is össze kéne jelölni a házzal. Ezt én elmulasztottam és az előző jelhez tájoltam, nem is sikerült pont 180 fokkal elfordítva visszarakni.

A fogaskeréken egyértelmű repedések láthatók, átmérője 66 mm.
Mivel összerakáskor nem sikerült pontosan pozicionálni, így akkuról kicsit járatni kellett, hogy az ütközőt fel tudjam szerelni. Célszerű 1 mm-es távolságra beállítani, hogy könnyen visszamenjen a helyére.

Tetőnyitáspróba később, ha nem lesz ilyen hideg.

 
>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2018-02-07

Megcseréltük az első kerekeket a hátsókkal, hogy egyenletesen kopjanak. Természetesen mindegyik kerék ki is lett egyensúlyozva.

106.952 km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-04

Az egyik kulcsom nem működteti a központi zárat. Már egyszer foglalkoztam a témával, ma újra nekiugrottam.
Az már tuti, hogy a kulcs nem jó, mert nem is világít rajta a LED.
A két kulcs elektronikáját összehasonlítva, az egyes pontokat kimérve, gyakorlatilag semmire sem jutottam. A PIC lábain megvan a feszültség, sehol sincs szakadás, a tranzisztorok jók. Szóval nem jutottam semmire.
Két út van:
- lecserélni a vezérlőt távirányítósra, akár bicskakulcsosra (feltéve, hogy passzol a nyelv),
- venni egy bontott vezérlőt a két kulcs belső részével.

update 2018.01.27.:
A manual ezervalahányadik oldalán megemlítik, hogy a kulcsok kódcetlijét a programozás után a kódkártya hátoldalára kell ragasztani. Az a két keret pont ezért van ott. Hát nincs ott. Giovanni bekaphatja...

update 2018.02.04.:
Tocsa Cartárs küldött egy linket a PIC-ről. Az infótól fellelkesülve még egyszer nekiálltam a méregetésnek. A kapcsoló a tápot kapcsolja.
Hogy a Prognózis egykori dalát idézzem: Minden jó, jó, jó, csak semmi sem működik...