Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2024-04-11

- tankolások száma: 81 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 44787 km
- életkor: 506 nap
- össz. menetidő: 637,02 óra (26,54 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.597,15 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,74 Ft/km
- átlagos napi futás: 88,51 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,25 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV Spider - Dummy // 2024-04-11

Linkek javítva!

Ablaktörlő
Ajtó
Akkumulátor
Alsó rész
Belső tér
Csomagtér
Diagnosztika
Erőátvitel
Extrák
Fék
Futómű
Motorhűtés
Klíma - Hűtés / fűtés
Kapcsoló
Karbantartás
Karosszéria
Kenőanyag
Kerék
Kiegészítők
Kipufogó
Kormány
Motor
Szerszám
Szerviz
Szezon
Tető
Üzemanyag rendszer
Világítás
Villamosság
Zene

A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-03-28

Ma kaptam egy levelet hogy találkoztak a Vassal.
A Cartársal egy mélygarázsban teljesen véletlenül egymás mellé álltak és elbeszélgettek. Az új tulaj első Alfája és egyben első autója is.
Olvasta az összes blogomat, remélem regisztrálni is fog.

 
>> SzervizAlfa Giulia Veloce // 2024-03-22

km óra állás: 42.865
A téli kerekek 2023.11.14-én kerültek fel 32.780 km-nél. Most 10.085 km-t mentek, tavaly télen 9.064-et.
Eddig összesen 19.149 km-t mentem velük. A kopásjelzőn még látszik a 8-as számjegy (1.kép), egy-két szezon még lesz benne. Fura hogy elöl/hátul egyformán kopik.
Nyári guminak a szép emlékű Conti SportContact került fel defekttűrős változatban. Természetesen a kétszéles 18-as felnikre.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-03-20

Ma folytattam az ablak beállítását.
Kicsit lejjebb kellett állítani hogy ne ütközzön felül és egész jó lett.
Össze is raktam az ajtót. Remélem a hétvégén jó idő lesz kipróbálni.

 
>> SzervizAlfa Giulia Veloce // 2024-03-18

Elgurultunk Rieglerékhez Győrbe egy kis karbantartásra:
- olajcsere (Digitek 0W30),
- olajszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- frissítés nincs a kocsira.
- hibaüzenet nincs.

Költségekről úriember nem beszél, de az összeget elosztjuk az idei évszámmal 68,37104743083004-et kapunk eredményül.
42423 km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-03-18

Most jön a szervizkönyv.
Elsőre az ablak ívének beállítását javasolja. Ez nem más mint az az ív amit az üveget tartó sín ad.
Az alsó tartócsavarokhoz ad egy 4 mm-es méretet. Ehhez gyártottam egy műanyag sablon (eredetileg cikkszámos sablon kellene). Első csavar: 1-2-3. kép, hátsó: 4.kép.
Mindkettő bőven a 4 mm felett volt.
Másodiknak az ablakot a helyére kell tenni. Ehhez az ajtó tetején lévő két gumi kupakot ki kell szedni. (5-6, kép) Ha felhúzzuk az ablakot akkor a rögzítő csavarok ide esnek.
Most ki kell lazítani az üveg alján a két tartó csavart. (7-8.kép)
Kell egy segítő aki beül egy 8-as dugókulccsal a kezében. Ajtót bezárni és az ablakot felhúzni. A laza csavarok miatt a rendszer enged és szinte beáll a helyére. Kintről kézzel pontosan be lehet igazítani hogy minden él párhuzamos legyen. Sőt ami eddig mindig gondot okozott hátra is lehet tolni hogy a "B" oszlop tömítésére felfeküdjön.
Most a bent ülőnek meg kell húzni a két csavart a gumidugó helyén lévő lyukakon keresztül.
Már egész jó a helyzet.
A legközelebb innen indulunk tovább...
Pár kép a gumitömítésekről: 9-12. kép

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-03-17

A 2022-es túrán kezdődik a történet. Ausztriában az autópályán 120 felett egyre hangosabban süvített a szél a bal oldali ablaknál, pont a fülem környékén. 125 feletti tempót már nem is nagyon lehetett menni. Az egyik kútnál vettem ragasztó szalagot és megpróbáltam itt-ott leragasztani az ablakot (érdekes volt a jobb oldalról beszállni a kormányhoz), de nem lett jobb.
Azóta többször próbálkoztam a csökkentésével, de mindig az jött ki hogy igazából nem is az ablaknál süvít a szél, csak ott hallatszik be. Honnan jön a hang??

A tavasznyitó Balaton kör előtt feltűnt hogy a tető éle a bal oldalon kicsit kiáll az ablakkeret síkjából. A bal oldali tetőkampón egyet csavartam befelé. Újra nehéz volt becsukni és lám már kisebb volt a szélzaj.
Arra jutottam hogy valami zavarja az egyenletes légáramlást az ablaknál...

Kikerestem a 2800 oldalas szervizkönyvből az ablakbeállításra vonatkozó részt, méreteket ír és spéci szerszámokat (sablonokat).
Nosza, nézzük tudunk-e vele okosak lenni!

Először lekaptam az ajtó borítást (1.kép)
Első gyanúsítottam a tükör lett. A lötyögő borítást megoldottam.
A második gyanúsított a tükör szélének a felfekvése volt az "A" oszlopon. A jobb oldalon egyértelmű volt hogy a pereme rátakar az oszlopra, a bal oldalinál rés van. A tartó csavarokon (2.kép) lazítva egyértelmű volt hogy a kívánt irányba már nem lehet állítani, így leszedtem az egészet, Itt jött a lötyögés mentesítés.
A gumitömítés kissé deformáltnak tűnt, rákerestem hogy lehet-e kapni. Nos, igen. Csak az ára egy kicsit soknak tűnik. (3.kép) Kicsit nyomkodtam rajta és sikerült visszarakni úgy hogy a tükör széle már elér a keretig. (4.kép) Még kéne 1-2 mm, de egyenlőre ennyi. Rés már nincs.
Az eredeti állapot az 5-ös képen. Sajna a teló a háttérre fókuszált, de a rés jól kivehető.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-03-17

Az ablakállítás közben feltűnt hogy mozog a balos tükör borítása. Nem nagyon, de jól érezhetően. Ha már a szélzajjal küzdök ennek is utána kell járni.
Mivel egyértelmű hogy a tükörlap felől kell bontani nem vágtam neki egyszerre. Van egy jobbos bontott tükröm, először azt szedtem szét. Itt királyság van, mert a tükörlap egy pattintható műanyagon van. A tükörlapot kézzel elbillentve egy műanyag kárpit leszedővel be lehet nyúlni és lepattan. Igaz oda is van ragasztva, de az már szinte semmit sem tartott. (1-4. kép) Külön csoda hogy a 98-ban gyártott tükrön a pattintó kampók még működnek és nem törnek porrá. A 4. képen látni hogy még mind ép.
A sikeren felbuzdulva nekiálltam a saját tükrömnek.
A meglepi most jött mert a faceliftes tükör másképp néz ki.
Itt nincs pattintós rész, simán rá van ragasztva a tükörlap a motorra.
Szerencsére a kárpitleszedővel be lehet nyúlni és el lehet választani a az alaptól. A ragasztó még így 22 év után sem volt száraz, nyúlt és mindenhová odaragadt. Féktisztítóval sikerült kicsit feloldani és így le lehetett kapirgálni.
A lötyögés oka a tükröt összetartó 4 csavar volt, mindegyiken lehetett húzni és már nem is lötyögött.
Kétoldalassal visszaragasztottam a tükörlapot és kész a mű :-)