Mutasd

>> Tuning és extra2018-12-26

A tavaly berakott kínai rádió helyére ma bekerült a karácsonyra kapott JVC KD-X141.
Mivel ez se kapcsolható gyújtás nélkül ezért maradt a külön kapcsoló a könyöklőben.
Furcsa mert kikapcsolva 3,8 mA áramot vesz fel, ami szinte semmi, tehát nem indokolt a gyújtás általi vezérlés. Ha direktbe kötöm akkor viszont elveszik a gyújtásra megszólal/elhallgat extra. Szóval maradt minden a régiben.
Gyakorlatilag csak be kellett dugni a régi helyett és már rendben is volt.

Elvileg USB-n keresztül vezérli az android telót és tölti is. Egyszer ki kellene próbálni.

 
>> Egyéb2018-12-19

A héten két újabb projekttel gazdagodott a téli leállás:
- ülések külső szélének rendbetétele. Ehhez hétfőn megvettem Rohondi cartárstól a nála megmaradt szivacsbetéteket.
- HiFi fejlesztés. Ehhez ma beszereztem egy teljesen alap JVC KD-X141 rádiót.

 
>> Szerviz2018-11-29

A leállás zárásaként ma lefejtettem az ablakmosó tartály tartalmát.

 
>> Egyéb2018-11-22

Ma lezártam a szezont. Október 13-óta nem is mozdultunk.
Gyakorlatilag csak fel kellett pumpálni a kerekeket 3-ra.

69655 km

A szezonkezdés március 11-én volt, 58.316 km-nél.

A szezonban 11.339 km-t mentünk,
887,6 liter benzint tankoltunk,
7,83,-at fogyasztottunk átlagban 100 km-re
és 216 napig voltunk az utakon.

Az idei volt a leghosszabb nyitott tetős év :-)

 
>> Szerviz2018-11-21

Sok-sok TS km után úgy döntöttem hogy kell egy a garázsba. Nélküle nem teljes az élet.
Szóval ma megjött a rendelt komplett rögzítő készlet.

Kemény 7.653 Ft volt postával :-)

"Product Description

Kit includes camshaft setting plates for locking the camshafts in the timed position. The plates are positioned in place of the camshaft bearing caps.
The kit also includes timing and balance shaft belt tensioner adjusters.
Applications:

Alfa Romeo Twin Spark,
1.4/1.6 16V Engines; 145/146/147/155/156 (96-10),
1.8 16V Engines; 145/146, (96-01), 155/156 (96-06), Spider/GTV (98-05),
2.0 16V Engines; 145/146 (96-01), 147 (01-10), 155/156 (95-02), 166 (98-07), Spider/GTV (96-05).

Engine Codes:
1.4/1.6 - 321.02, 321.03, 321.04, 335.03, 676.01
1.8/2.0-323.01,672.04,162.01,323.10,671.06,322.01,671.02,322.05, 341.03, 363.01

Plate Applications: Purple; 1.4, 1.6, Blue; 1.8, 2.0

 
>> Egyéb2018-11-04

A Giuliettával elgurultunk Paksra egy 159 találkozóra.
Hogy mindez hogy kerül a Spider blogba?
Nos, hoztam pár dolgot. Szerszámokat Shadintól (ha netán itthon állnék neki jól jönnek) és egy garnitúra 50 ezres gyertyát. Igaz ez nem a gyári szett, de csak ki kell segítenie a mostani készletet a csereperiódusának a végégig hátra lévő bő 30e km-en.

 
>> Egyéb2018-10-14

A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 699 magassági pont
- reálisan bejárható: 677 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 635 pont - megvolt: 149
- Autóval járható hágó: 589 - megvolt: 109
- Autóval járható magassági pont: 111 - megvolt:40
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 62 pont - megvolt: 28

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):

1. - Spider "Pók" : 60 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 98.202 m
2. - Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
3. - Spider "PHuBi" : 41 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 57.997 m
4. - Autó nélkül: 28 db - legmagasabb: 3.275 m - összesen: 55.052 m
5. - Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
6. - OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
7. - Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m

 
>> Esemény2018-10-13

A szezon végére sikerült egy 605 km-es körutat szervezni a sima aszfaltutak hazájába Ausztriába.
Autópályát kerülve és isten háta mögötti hágókra vezető utakat haladtunk. Több 100 km-en át még szaggatott se volt az út közepén. Kátyút és a "jó"-nál rosszabb minőségű utat nem találtunk. Ki lehetett használni a 225-ös gumik adta lehetőségeket a kanyarokban.

PHuBi végig remekül muzsikált. Hála az időjárásnak a délelőtti első órát kivéve végig nyitott tetővel lehetett menni.

Olaj:
Odafelé még érezni lehetett az égett olajszagot a kocsi körül, de hazafelé már feltűnő volt hogy nem.
Az olajfogyásra kíváncsi leszek, holnap reggel nézem meg. Útközben Kb. egy decit töltöttem rá.

update másnap:
Még egy deci kellett rá - bő 2 dl / 600 km

 
>> Egyéb2018-10-10

Hozzám került egy 11mm-es véggel rendelkező endoszkóp Miután kitekertem a gyertyákat kipróbáltam.
A felbontása csak VGA és a vége nem elég hajlékony hogy körbe lehessen nézni, de így is látni valamit. Főleg fekete felületet.
A felvett videót átnézve azért érdekes képeket tudtam rögzíteni.
1. kép: A bal oldali henger. Gyakorlatilag csak a kormos dugattyúfedelet látni.
2. kép: A második henger. Gondolom lejjebb lehet a dugattyú, mert a szélét is lehet látni. Mintha a gyűrű is kilátszana, de sokallom a hézagot a két vége közt.
3. kép: A harmadik henger. El se tudom képzelni hogy mi az a hupli a dugattyú szélén.
4. kép: A jobb szélső henger. Itt is csak a feketeség látható.
Egyre érdekesebbnek tűnik a motorbontás...
Van még a látókörömbe még egy endoszkóp, holnap megnézem hogy milyen vastag a szára. Hátha többet látni vele.

 
>> Szerviz2018-10-10

Beszereztem egy jól szituált Elring tömítést és visszaraktam a fedelet.
A tömítés a kritikus helye 3 tömítő élből 7 élbe megy át, így bizalmat szavaztam neki és nem tettem alá semmiféle ragasztót. A kiszedetten ezek az élet ki voltak töltve tömítőanyaggal és ha jól láttam maga a paszta engedett át, mert elrepedt.
Szóval hamarosan kiderül, mert a jó időre való tekintettel mégse zártuk le a szezont.
A gyertyákat is megnéztem és nem tetszett amit láttam. Annak ellenére hogy még lenne bennük 30e km a télen kicserélem őket.
A kifolyt olajat féktisztítóval lemostam ezért csak holnap indítom be.