Az újkori Alfa GTV/Spider páros gyártása az 1995–ös esztendőben indult el. A régi változathoz képest a leginkább szembeötlő és némileg fájdalmas változás az elsőkerékhajtás bevezetése volt.
A másik érdekes változás, hogy a korábiakban teljesen eltérő GTV–Spider vonal itt összefonódott és a különbség szinte mindösszesen a nyitható tetőre illetve annak hiányára redukálódott...
A hátsókerékhajás elvesztése mellett azonban sok olyan újdonság is az autóba került ami némileg kárpótolta a megszálott Alfa GTV rajongókat, mind design, mind pedig technikai téren.
A Pininfarina stúdió által megálmodott forma így lassan 10 év távlatából is magával ragadó és adrenalin túlcsodulást eredményez.
A meredeken és agresszíven emelkedő övvonal a vérbeli olasz sprotautógyártás legszebb éráját idézi. A popsin elhelyezett legendás "alfacsíkámpa" pedig minden Alfa hívő számára egyet jelent egy korszak (33, 164, GTV) Alfatörténelmével!
A motorok: 1.8TS - 144le, 2.0TS 155Le, 2.0 V6TB 202Le, 3.0 V6 24V - 232Le.
Az első facelift 1998 májusában volt. Krómkeretet kapott az alfapajzs és a külső fekete műanyagelemek színrefényezettek lettek. Megújult a középkonzol (156 mintára), új kormány (4 küllős helyett 3 küllős). Ugyancsak változott az ülések alapkiképzése és formája, és az utasoldali légzsák is szériafelszerelés lett. Rendelhető az oldallékzsák és újfajta alukerekek.
Második facelift: 2003. március. Az első és a hátsó lökhárító teljesen új formába öltözött, egy kicsit alakítottak a belső téren is, valamint új alukerekek is rendelhetők. Ám a leglényegesebb: a 3.2 V6-os 240 lóerős szív megjelenése mind a GTV mind a Spider változat orrában.
A modellpárost 2005 februárjában a Brera, 2006 júniusában pedig a Spider váltotta.