Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Márk 08.10.
"A hidrotőkék meg majd megtelnek ha mész vele egy próbakört és lesz nagyobb olajnyomás. Nem lesz azzal semmi gond! Csak idő kell neki."
A kinyilatkoztatást tett követte.
Összeraktam PHuBi-t.
Indítás.
Indul mint szokott, nincs hidrotőke hang. A feszítő még zörren párat (rugóhang) majd elhallgat.
Csoda történt.
108.434 km
Próbakör.
60 km alatt minden rendben. A vége felé már bekapcsoltuk a zenét is :-)
A menetjavítás után annyira összeraktam PHuBi-t hogy el lehessen indítani.
Már régebben rendeltem egy elring tömítés készletet, most abból akartam kicserélni a szelepfedél tömítését de nem tettem. Iszonyú gagyi kinézete van és a kritikus helyen nincs rajta a többszörös tömítő él mint a benne lévőn. (1-2.kép) Visszakerült ami benne volt.
Indításpróba.
Iszonyú kerepelés, mint anno motorbontás után. Egyértelmű hogy pár hidrotőke zajong, de a korábbiakkal ellentétben csak nem akarnak elhallgatni.
Mi van??? :-OO
Ennek utána kell járni.
Szíjak le, szelepfedél le.
Egyértelmű hogy a javított fedél két oldalán és a sor legvégén lévő hidrotőke puha.
Tengely ki, tőkét szétszed.
A hidrotőke két ujjal összenyomható, olaj a betétben nincs, a testben van.
A szelepet kitakarítottam, de nem volt benne semmi kosz. Belefújva működik. Az összerakott tőke levegővel megfújva felkeményedik.
A tőkéhez vezető olajjáratba belefúja szabadnak tűnik, ugyan olyan mint a többi, tehát olajnak jönnie kell.
Minden vissza.
Vezérlés és balanszszíj vissza.
Indítás.
Újra kerepel, 10-15 mp után mintha az egyik elhallgatna, a többi tovább zajong.
A vezérműszíj feszítője mint az őrül ugrál mert amikor a nem dolgozó tőkére ér a bütyök kisebb az ellenállás, lazul a szíj.
Itt abbahagytam és inkább bontottam egy sört...
A múltkor ott akadt el a projekt hogy kiszakadt a menet a lyukból.
Megjöttek a menetjavító készletek:
- egy zsákfurathoz 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel (1-3.kép)
- egy "sima" 1,5D betétekkel (4-5.kép)
A furatból kivettem a központosító gyűrűt. (6.kép) A furatot és a győrőt méregetve arra jutottam hogy a leghosszabb betét is befér. Alu az anyag nem árt ha hosszabban fog.
Letakartam a "műtéti" területet hogy ne tudjon semmi se belepottyanni a motorba. (7.kép)
A készlethez adott fúróval kifúrtam a lyukat. (8.kép)
A "sima" készlet menetfúrójával kezdtem mert annak jobban megvezette az eleje a szárat. A felétől áttértem a zsákfurathoz adottal mert ugye itt is zsákfurat van. (9.kép)
A furatból a forgácsot a csipesz végére a ragasztós felével kifelé feltekert ragasztószalaggal vettem ki. Jó párszor kellett ragasztót cserélni. (10.kép)
A menetes betét jött (11.kép), simán be lehetett tekerni. Nem tekertem be az aljáig, a felső vége a régi menetnél kicsit lejjebb van. A betekerő "pöcköt" a betekerő 90 fokos elforgatása után simán le lehetett törni. A letört darabot egy mágneses csavarhúzóval ki tudtam venni. (12.kép)
A pozícionáló gyűrűt a csapágyfedélbe tettem be, a visszarakásakor a csavar behúzta a helyére.
Megjött a szett, nekiálltam.
A burkolat lebontása után egyértelmű lett hogy a balansztengely szíjával volt a gond. A burkolat belsején egyértelműen látni hogy hol ment a szíj.
Aztán kiderült az oka is. Az éjszakába nyúló vízpumpa cseréje végén sikerült túlfeszíteni a szíjat (6.kép). A régi képen (7. kép) sajnos nem látszik semmi.
Mondjuk a vezérműszíj "csíkozata" is érdekes. Annak jó volt a feszítője.
Tiszta szerencse hogy kibírta hazáig...
Nincs mese több képet kell csinálni minden műveletről. Este mindig átnézem őket amikor lementem a telóról. Tuti feltűnt volna a hiba.
Az újról már csináltam képet.
Az igazi csapás a vezérműtengely csapágyának visszarakásakor történt. A szívósoron az alsó csavar menetét egyszerűen kihozta a csavar. Eddig se volt tökéletes, mert pár éve a rögzítő felrakásakor - mivel csavarbehajtóval tekertem be a csavart - sikerült a menet felső részét kiszedni. (Azóta nem használok gépi csavarozót) A csapágyházat vidáman tartotta a maradék, mert ott lejjebb ér a csavar. Most amikor kézzel tekertem még be a csavart csak nem akart megszorulni hogy húzni kelljen a hajtószáron.
Két lehetőség lenne:
- felfúrni M8-ra a furatot és nagyobb csavart tenni bele - Itt akkor ki kellene venni a központosító perselyt mert abba nem fér bele a 8-as csavar. A csapágyfedél furatán átfér. Alul maradna elég alu hogy nagyobb csavar menjen bele.
- Helicoil-al kijavítani a menetet és vissza az eredeti csavart. Van egy javító készletem, de M7 nincs benne (6-8 van). Ráadásul itt kb 20 mm-en fog a csavar, a normál 1,5D hosszú betét nem elég hosszú. Rendeltem egy M7 készletet 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel.
Holnap hazajön a fémipari ismerős, majd konzultálok vele...
Megjött a szett.
A balansztengely szíja: Continental - Made in Italy (2.kép)
A feszítő: Litens - Made in Romania (4-5. kép)
Vezérműszíj: Continental - Made in Romania (6. kép)
Vezérmű feszítőgörgő: INA (SRS csapágy) - Made in Germany (7.kép)
Vezérmű feszítő: Litens - Made in Canada
Ha már fel volt emelve PHuBi és megtaláltam az anno a "2023.06.24. Gólyaláb projekt" -hez vett porvédő párját nekiálltam hogy a jobbost is kicseréljem.
Most már nem kellett trükközni mert időközben beszereztem rugóösszehúzót.
Újra elgondolkodtam hogy egy toronycsapágyért hajlandó lennék-e kifizetni 300++ Eurót.
Munkatársammal nekifeküdtünk a netes keresőknek. Egy német oldalon találtam egy Spiderhez rendelt toronycsapágyat. Hááát nem úgy néz ki mint ami benne van. Aztán tovább keresgélve rájöttünk hogy az tulajdonképpen csak maga a csapágy, ami itt két fémlemez közt van.
Rendeltem is egyet próbára.
Már csak egy - akár rossz - toronycsapágy kellene a teszteléshez...
Útközben többször feltűnt hogy finom sípoló hang társul PHuBi alap motorzajához. Néha indításkor némi "rugózaj" is társul hozzá, ami aztán pár mp után elhallgat.
Ma utána jártam hogy mi lehet ez.
Az egyértelmű hogy valamelyik szíj adja a hangot.
Hogy egy forrást kizárjak, ma lekaptam a hosszbordást és elindítottam a motort.
Nos indításkor újra produkálta a "rugózajt" és a sípolást.
A gyanúm a 2018-ban cserélt vezérműszíj feszítőre terelődött. Valószínűleg a vízpumpa cseréjekor megmozgattam és így 5x ezer km után kezdi feladni a harcot.
Télen terveztem a komplett cserét, most előbbre hoztam.
Megrendeltem a Conti szettet.
Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %
Összesen 419 db 556 db 903 689 m 35,60% 55,54%
0 Gyalog 94 db 100 db 224 230 m 7,99% 13,78%
1 PHB-574 Spider 220 db 267 db 407 800 m 18,69% 25,07%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,44 % 7,26 %
3 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 Giulia Super 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,28 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %
Hazaértünk az idei Nagy Túráról:
- 6 ország (H-A-D-CH-Samnaun-I)
- 4 szállás - ebből egy a Stelvio-n
- 4.771 fénykép
- 2.216 km
- 171,25 liter E95 (néha E10, néha E5)
- átlagfogyi: 7,727 l/100km
PHuBi jól viselkedett.
Hágók:
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 756m Rass - Elmau központ parkoló
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.215m Fernpass - Hágó - FÁ
- 1.225m Zugpizte induló állomás Ausztria - Végpont -FÁ
- 998m Zugspitze induló állomás Németország - Végpont -FÁ
- 938m Klais_FÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.222m Mösern
- 1.850 m Samnaun
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 843m Solis Viaduct - Punt da Solas
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm
- 2.115m Splügenpass - Hágó -Bm
- 1.901m Montespluga gát
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.188m - Berghotel Franzenshöhe
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
- 2.700m Dachstein - lépcső a semmibe
- 1.520m Hartkaiser - Bergbahnen Wilder Kaiser
- 1.650m Scheffau-Brandstadl felvonó
- 2.600m Zugspitzbahn felső állomás
- 2.962m Zugspitze - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 3.174m Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone