Mutasd

>> Egyéb2024-02-08

Lassan összeáll az idei program...
9 nap - 4 szállás - 2.378 km

A 33 tervezett autós magassági pont:

- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.050m 2050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.633m Wolfgangpass - Hágó -
- 1.559m Pillerhöhe - Hágó -F
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.128m Spitzingsattel - Hágó -Zm
- 1.124m Colma di Sormano - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 941m Achenpass - Hágó -Bm
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 840m Ursprungpaß - Hágó -
- 754m 754m Colle del Ghisallo - Hágó -B
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
- 683m Marblinger Höhe - Hágó -F

Felvonós magassági pontok:
- 3.174m Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.962m Zugpizte - osztrák oldal - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.962m Zugspitze - német oldal - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.700m Dachstein Schladming - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 1.520m Hartkaiser - Bergbahnen Wilder Kaiser - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ

Ha minden összejön fent alszunk a Stelvio-n :-)

Pár helyen már jártunk...

 
>> Esemény2024-01-14

Már az évzáró talin is téma volt hogy nem kéne tavaszig várni hogy találkozzunk.
Némi egyeztetés után Fornitore bedobta a Tölgyes Csárdát az örvényló köztudatba.
Rögtön le is csapott a csapat a lehetőségre, mindenki rábólintott.
A hely maga a csárdához tartozó szoci autó gyűjtemény miatt is érdekes. A tulaj körbe is vezetett minket és elárult egy-két dolgot.
A harmadik képen az a vízágyús rendőrségi autó van amelyik anno 2006-ban a TV székház előtt volt a sztár.
Láttuk Róka Ladáját is az Üvegtigrisből.
Nekem az Oltcit Club 11R tetszett a legjobban. A kocsiból kettő is állt egymás mellett. Mint kiderült egy hirdetésre mentek ami mögött két autó volt. Az idős tulaj hogy megússza a téli-nyári kerék cseréjét két egyforma autót tartott. Az egyiket téli kerékkel, a másikat nyárival. Ha jól értettem csak a rendszámot tette át az évszakváltáskor :-)
A tulaj autószeretetére jellemző hogy egy sorba a parkoló közepére állított minket :-)

A kaja jó volt és bőséges. Gond csak a végén volt a fizetéssel, mert a pincérek mindent egybe számoltak. Ekkor jött a matematikus csoport és felosztotta a számlát. (8. kép) A 9. képen Zselé ahogy a csoportot fényképezi. Képe a topikban.

Jó buli volt, megérte ennyit menni :-)

 
>> Esemény2023-10-15

A találkozóról hazaérve elkezdtük a téli álmot.
A szezont 2023.03.29-én 97.424 km-el kezdtük.
Ma 103.866 km-el zártuk.
A szezon 192 napos volt, ami 6.442 km-re volt elég.

A téli leállásra nem sok tennivaló van, PHuBi nagyon jól viseli magát:
- váltógomb lötyög, valahogy végre rögzíteni kellene,
- vissza kell tenni a drl-t,
- tavasszal a szokásos olajcsere,
- a bal oldali projektor nem működik az ajtóban, pontosabban egy fehér foltot vetít a padlóra,
- ?? (tuti lesz még valami ami eszembe jut)

A kerekeket egy héttel később felfújtam +0,5-el.

2023.11.04.
Akkut ma lekötöttem és megkapta az első kondícionáló töltést.
Ja, előtte lehúztam félig az ablakokat.

 
>> Esemény2023-10-07

Ilyen sok Spider még sose jött össze, heten voltunk, mint a ... (ide tetszőlegesen lehet behelyettesíteni)
Nyolcadikként volt egy fedél nélküli Volvo is a csapatban. Forsberg anno Spiderrel került a csapatba úgyhogy szívesen láttuk.
Az éhesebb csapat 9 körül jött a szokásos Huszár étterembe reggelizni. Onnan a fő napirendi pont színhelyére mentünk a Kaáli Autó-Motor Múzeum-ba.
A tulaj is ott volt és a simán kijött egy közös fényképre a Spideres csapathoz (5.kép)
Jó Alfásokhoz méltóan a 7 km-re lévő éttermet egy bő 110 km-es kerülővel közelítettük meg (1.kép).
Badacsonyban - ahogy eddig mindig - sorompót kaptunk, így volt lehetőség fényképezni.
A következő megálló a Theodora-forrás volt, itt többen megkóstolták a forrásvizet, volt aki palackba is engedett.
Következő állomás Nagyvázsonyban volt, de nem a várnál hanem a MOL kútnál.
A kis technikai szünet után elgurultunk Savanyó Jóska sírjához. A kirakott ismertető szerint 120 csendőr ment elfogni a 160 cm magas betyárt...
Itt Dimmu elköszönt, innen már csak 6 Spider ment tovább.
A következő megálló a szokásos Ötvös Csöpi emlékhelyen volt - pár fénykép erejéig (10.kép)
A végcél a Laci Pince Csárda volt.
Itt ettünk egy jót, megnéztük a kilátást, elbeszélgettünk, majd haza indultunk.

Nagy köszönet az időjárásnak. Jobb időt el se lehetett volna képzelni a mai napra. Mi a Huszár étteremig mentünk csukott tetővel, onnan végig nyitva lehetett a tető és élvezni lehetett azt amire ezt az autót kitalálták.
Méltó befejezése volt az idei szezonnak.
103.866 km-el értünk haza.

 
>> Esemény2023-09-06

Újabb két évre az utakra engedték PHuBi-t.
Csont nélkül ment át a soron :-)

103.526 km

 
>> Esemény2023-07-25

A listám tartalma:

Magassági pont: 1.161db - 1 599 072 m
Hágó: 887 db - 1 075 805 m
Végpont: 252 db - 471 674 m
Vízválasztó: 36 db - 36 281 m
Érvénytelen, autóval nem járható: 24 db - 56 978 m
Földút: 21 db - 47 856 m
Egyéb akadály: 22 db - 52 202 m
Gyalog elérhető: 120 db - 280 413 m
Autóval elérhető: 1.014 db - 1 264 956 m

A számok sorrendben:
Magassági pont megvolt -Hányszor volt meg mag. pont (itt látni hogy ha egy ponton többször is voltunk) - Mennyiség %-ban - Magasság %-ban

Összesen: 387db 494db 796 618m 33,3% 49,82%

Gyalog: 86db 92db 206 076m 7,41% 12,89%

1 PHB-574 Spider 196db 234db 355 962m 16,88% 22,26%
2 LHU-600 Spider 64db 75db 118 161m 5,51% 7,39%
3 NCZ-300 Giulietta 52db 54db 71 387m 4,48% 4,46%
4 LUX-640 Alfa 159 11db 12db 13 557m 0,95% 0,85%
5 RSB-559 Giulia 12db 13db 20 754m 1,03% 1,30%
6 Egyéb autó 6db 6db 4 631m 0,52% 0,29%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5db 6db 4 652m 0,43% 0,29%
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 1db 2db 1 438m 0,09% 0,09%

 
>> Egyéb2023-07-25

Az idei nagy túra során 27 "alacsonyabb" magassági pontot érintettünk. A júniusi Spider Túrán további 23+1-et, így eddig az idén 51 magassági pontot gyűjtöttünk be.
Nem rossz eredmény :-)
A legszebb részek közé tartoztak a hegyi kanyonok:
- Strada della Forra - 1 kép - Itt 2x mentünk fel és egyszer le. Korábban is jártunk már itt de csak most sikerült megállni és képet készíteni a legszebb helyén.
- Orrido di Bracca - SP27 - 2.kép

A mostani pontok:

- 2.052m Staller Sattel - Hágó -Bm
- 1.617m Bocca del Creer - Hágó -Fm
- 1.469m Sella della Malga Prà Alpesina - Hágó -BPA
- 1.467m Monte Stino - Végpont -F
- 1.430m Chalet Novezza - Hágó -FÁ
- 1.425m Bocca di Navene - Hágó -Bm
- 1.395m Alpe di Neggia - Hágó - ?
- 1.258m Passo Culmine San Pietro - Hágó -BmFÁ
- 1.235m Rifugio Novezzina - Hágó -mFÁ
- 1.179m Passo di Forcora - Hágó -Bm
- 1.100m Rifugio passo Cavallino della fobbia - Hágó -FÁ
- 1.112m Passo del Cavallino della Fobbia - Hágó -F
- 1.100m Albergo Ristorante Da Cecilia - Hágó -Fm
- 1.000m Santuario della Madonna del Rio Secco - Hágó - FÁ
- 965m Scopello-Pass/Passo Scopello/Pian dei Sali - Hágó -PA"
- 941m Passo San Rocco - Hágó -B
- 898m Persone - Hágó -Fm
- 800m Cold' Olda - Hágó -Bm
- 761m San Liberale - Hágó -Fk
- 747m Ampolapass - Hágó -Bm
- 728m Colle Balisio - Hágó -Fm
- 700m Parcheggio del Santuario di Montecastello - kilátó - Végpont - FÁ
- 603m Ponte Cola - Valvestino dam - Végpont -
- 400m Storo - Hágó -FÁ
- 2 x 287m Passo S. Giovanni - Hágó - Bm

 
>> Egyéb2023-07-20

Km óra állás: 103.316 km
Együtt megtett út: 47.816 km
Együtt töltött idő: 2.169 nap
Tankolt üzemanyag: 3.820,85 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,87 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 37,08 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,04 km/nap

 
>> Esemény2023-07-20

Hazaértünk az idei túráról:
- 3 olasz tó és vidéke: Maggiore, Garda, Iseo
- 3.028 km,
- 244,69 liter 95-ös, az itthoni tankolást leszámítva E5 (kint nem divat az E10),
- átlag: 8,08 liter/100km,
- 2.691 db fénykép,
- 391*5 perc videó az útról,
- az idén először sikerült PHuBi-nak elvinnie a pótkerekét is, nem volt rá szükség,
- olajból nem fogyott,
- hűtővíz nem fogyott, a ventilátor tartó remekül tart,
- Nem úgy mint mi, PHuBi zokszó nélkül tűrte a szerpentineket. Jó pár kimaradt...

részletek később....

 
>> Esemény2023-07-18

Ma megkerüljük a tavat. 90km várt ránk, a terv szerint 2:19 menetidővel.
Az út során alig találkoztunk nem olasz rendszámú autóval, külföldi turista nem nagyon jár erre.
Csodálatos táj és nagy meleg jutott a mai napra. A tetőt nem is nyitottuk ki, sőt délután már klímázni is kellett. Jó lenne egyszer 30 fok alatti hőmérsékletben is körbejárni a tavat.
Valahol megebédeltünk, majd a kör vége felé tankoltunk annyit hogy holnap kitartson Ausztriáig.
A vacsorát ma is a szálloda éttermében ejtettük meg, ami a szokásosnál kicsit bőségesebb lett. Ma ünnepeltük a 36. házassági évfordulónkat...