Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Újabb két évre az utakra engedték PHuBi-t.
Csont nélkül ment át a soron :-)
103.526 km
A listám tartalma:
Magassági pont: 1.161db - 1 599 072 m
Hágó: 887 db - 1 075 805 m
Végpont: 252 db - 471 674 m
Vízválasztó: 36 db - 36 281 m
Érvénytelen, autóval nem járható: 24 db - 56 978 m
Földút: 21 db - 47 856 m
Egyéb akadály: 22 db - 52 202 m
Gyalog elérhető: 120 db - 280 413 m
Autóval elérhető: 1.014 db - 1 264 956 m
A számok sorrendben:
Magassági pont megvolt -Hányszor volt meg mag. pont (itt látni hogy ha egy ponton többször is voltunk) - Mennyiség %-ban - Magasság %-ban
Összesen: 387db 494db 796 618m 33,3% 49,82%
Gyalog: 86db 92db 206 076m 7,41% 12,89%
1 PHB-574 Spider 196db 234db 355 962m 16,88% 22,26%
2 LHU-600 Spider 64db 75db 118 161m 5,51% 7,39%
3 NCZ-300 Giulietta 52db 54db 71 387m 4,48% 4,46%
4 LUX-640 Alfa 159 11db 12db 13 557m 0,95% 0,85%
5 RSB-559 Giulia 12db 13db 20 754m 1,03% 1,30%
6 Egyéb autó 6db 6db 4 631m 0,52% 0,29%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5db 6db 4 652m 0,43% 0,29%
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 1db 2db 1 438m 0,09% 0,09%
Az idei nagy túra során 27 "alacsonyabb" magassági pontot érintettünk. A júniusi Spider Túrán további 23+1-et, így eddig az idén 51 magassági pontot gyűjtöttünk be.
Nem rossz eredmény :-)
A legszebb részek közé tartoztak a hegyi kanyonok:
- Strada della Forra - 1 kép - Itt 2x mentünk fel és egyszer le. Korábban is jártunk már itt de csak most sikerült megállni és képet készíteni a legszebb helyén.
- Orrido di Bracca - SP27 - 2.kép
A mostani pontok:
- 2.052m Staller Sattel - Hágó -Bm
- 1.617m Bocca del Creer - Hágó -Fm
- 1.469m Sella della Malga Prà Alpesina - Hágó -BPA
- 1.467m Monte Stino - Végpont -F
- 1.430m Chalet Novezza - Hágó -FÁ
- 1.425m Bocca di Navene - Hágó -Bm
- 1.395m Alpe di Neggia - Hágó - ?
- 1.258m Passo Culmine San Pietro - Hágó -BmFÁ
- 1.235m Rifugio Novezzina - Hágó -mFÁ
- 1.179m Passo di Forcora - Hágó -Bm
- 1.100m Rifugio passo Cavallino della fobbia - Hágó -FÁ
- 1.112m Passo del Cavallino della Fobbia - Hágó -F
- 1.100m Albergo Ristorante Da Cecilia - Hágó -Fm
- 1.000m Santuario della Madonna del Rio Secco - Hágó - FÁ
- 965m Scopello-Pass/Passo Scopello/Pian dei Sali - Hágó -PA"
- 941m Passo San Rocco - Hágó -B
- 898m Persone - Hágó -Fm
- 800m Cold' Olda - Hágó -Bm
- 761m San Liberale - Hágó -Fk
- 747m Ampolapass - Hágó -Bm
- 728m Colle Balisio - Hágó -Fm
- 700m Parcheggio del Santuario di Montecastello - kilátó - Végpont - FÁ
- 603m Ponte Cola - Valvestino dam - Végpont -
- 400m Storo - Hágó -FÁ
- 2 x 287m Passo S. Giovanni - Hágó - Bm
Km óra állás: 103.316 km
Együtt megtett út: 47.816 km
Együtt töltött idő: 2.169 nap
Tankolt üzemanyag: 3.820,85 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,87 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 37,08 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,04 km/nap
Hazaértünk az idei túráról:
- 3 olasz tó és vidéke: Maggiore, Garda, Iseo
- 3.028 km,
- 244,69 liter 95-ös, az itthoni tankolást leszámítva E5 (kint nem divat az E10),
- átlag: 8,08 liter/100km,
- 2.691 db fénykép,
- 391*5 perc videó az útról,
- az idén először sikerült PHuBi-nak elvinnie a pótkerekét is, nem volt rá szükség,
- olajból nem fogyott,
- hűtővíz nem fogyott, a ventilátor tartó remekül tart,
- Nem úgy mint mi, PHuBi zokszó nélkül tűrte a szerpentineket. Jó pár kimaradt...
részletek később....
Ma megkerüljük a tavat. 90km várt ránk, a terv szerint 2:19 menetidővel.
Az út során alig találkoztunk nem olasz rendszámú autóval, külföldi turista nem nagyon jár erre.
Csodálatos táj és nagy meleg jutott a mai napra. A tetőt nem is nyitottuk ki, sőt délután már klímázni is kellett. Jó lenne egyszer 30 fok alatti hőmérsékletben is körbejárni a tavat.
Valahol megebédeltünk, majd a kör vége felé tankoltunk annyit hogy holnap kitartson Ausztriáig.
A vacsorát ma is a szálloda éttermében ejtettük meg, ami a szokásosnál kicsit bőségesebb lett. Ma ünnepeltük a 36. házassági évfordulónkat...
A következő állomás a Lago D' Iseo. Túl egyszerű lett volna felmenni az autópályára és rátenni a tempomatot. (Igen, PHuBi-ban van tempomat!) Inkább hágókat vadásztunk. Az eredetileg tervezetthez végül több hágót kihagytunk, mert nagyon elhagyatott helyeken mentünk és már untuk egy kicsit, mégis sok autópálya lett.
Indulás előtt elkészítettük a szokásos PHuBi&szálloda képet.
Először kicsit autópályáztunk és a szokásos kapus szakasz mellett találtunk "virtuális" fizetőset is. Fórumbejegyzés. (3.kép)
- Első nevezetesség a Comoi tó partján a Baia di Pare - itt laktunk 2014-ben és itt álltunk meg egy ebédre 2021-ben. (4.kép) Most jön a hegyi szakasz.
- 728m Colle Balisio
- 1.258m Passo Culmine San Pietro - Itt szembesültünk hogy a semmi közepén vagyunk. Ugyan két vendéglő is volt, de nem a "szokott" szint. Az út is erősen emlékeztet a magyar mellékutakra.
- 800m Cold' Olda
Rövidítettünk, egy tervezett hágó kimaradt. (884m Forcella di Bura)
- Orrido di Bracca - A kanyon amit nem lehet kihagyni! (45.808997452232965, 9.690934863334359) Sikerült a tervezett helyen megállni és kicsit körülnézni.
- Ebédre a "Ristorante K2"-t terveztem be, de zárva volt. A faluban volt még egy nyitva, de senkit sem találtunk bent hiába köszöngettünk. (8.kép) Elmaradt az ebéd.
Itt az út rövidítése miatt újabb 3 betervezett hágó maradt ki.
A kanyon után hosszú szerpentin vitt le a hegyről.
Azaz mégse maradt el az ebéd. Bergamo bevásárló központjában megejtettük.
Innen már egyenes út vitt a szállásra. (Locanda La Pernice - Sulzano)
A szálláshoz tartozott a városi strand is, úgyhogy kipróbáltuk. Szürreális a medence partáról a kilátás. (9.kép)
A büfében sikerült egy számomra új olasz sörrel is megismerkedni. (10.kép)
A vacsora pizza volt a szálloda teraszán (kilátás a 11.képen)
kb 200 km és 5 órányi kocsikázás várt ránk tengernyi látnivalóval...
Az első "igazi" látnivaló a Santa Caterina del Sasso volt, ami egy csodaszép helyre épített templom és kolostor. (2.kép) Régen csak a vízről lehetett megközelíteni, ma egy lépcső visz le a partról. Nemrégiben építettek egy liftet is, felfelé azzal jöttünk.
Délben valahol egy parti étteremben megkajáltunk. Az alkoholmentes sör márkája új volt, maga a cucc iható.
Nem sokkal később elkanyarodtunk a partról hogy két hágót levadásszunk:
- 1.179m Passo di Forcora (5.kép)
- 1.395m Alpe di Neggia (8.kép)
Az út meredeken és tengernyi visszafordító kanyarral emelkedett. A kilátás lenyűgöző (4.kép)
Most jött az eddigi összes határ közül a legelhagyatottabb. Itt nem nagyon járt senki az elmúlt időben. A határ maga egy kerítéskapu, most nyitva volt (6.kép).
A svájci oldalon a legelhagyatottabb helyeken éttermek (7.kép) Lefelé szintén durva szerpentin, itt egy kicsit szélesebb és jobb burkolatú úttal mint az olasz oldalon. Lefelé szintén szép a kilátás (9-10.kép).
A tó túlsó oldala már a "szokásos" panorámaút. Ott mentünk vissza olaszba ahol tegnapelőtt átjöttünk. Ma sem láttunk ott senkit.
A vacsorát a panoráma miatt a kikötő mellett fogyasztottuk el. (12.kép)
Ma PHuBi pihenőnapot kapott, mi hajóval meglátogattuk a három nevezetes szigetet:
- Isola Bella
- Isola Superiore
- Isola Madre
Este egy parti étterembe mentünk pizzázni.
Evés közben megjelent egy helikopter és elkezdett a parton repkedni, majd nem messze a sövény mögött leszállt. A vacsi utáni séta megfejtette a dolgot, egy vendég jött az egyik part menti szállodába...
A régi szállodánktól visszaindultunk a mostaniba.
A szerpentin lefelé is király volt. Egy kávé erejéig újra meglátogattuk a helyet ahol ebédeltünk. (1.kép) Most van hely, ide beteszem az ebédre efogyasztott rák nyárs képét is. (2.kép)
A Lago di Mergozzo érintésével jöttünk vissza.
A szállodában egy üveg bor várt minket engesztelésül a tegnap esti kellemetlenségekért. Jól esett a bocsánatkérés és az egész napos autókázás után a bor is.
Lementünk egyet sétálni a partra (5.kép), majd felmentünk a szálloda tetejére, a napozóteraszra körülnézni. (6-11.kép)
Holnap PHuBi pihenni fog, a tavon lévő szigeteket fogjuk meglátogatni, ahogy anno 2012-ben is tettük.
1
553