Mutasd

>> Esemény2022-07-11

Ahogy a többi "Nagy Túra" első napja úgy a mai is arról szólt hogy minél messzebb jussunk, hogy később már a látnivalókkal foglalkozhassunk.
Reggel 5:45-kor elindultunk. Az első etap a szombathelyi kútig tartott hogy még itthon teletölthessük PHuBi bendőjét.
Amúgy sokat gondolkodtam a tankolási stratégián, már régóta sűrűn nézegetem a mobilappot (Fuel Flasch) hogy hol mennyit kérnek a benzinért. Szóval a stratégia az lett hogy ahol jó áron van (a hangsúly a VAN-on van, mert volt ahol nem volt) ott telerakjuk a tankot.
Újabb 291 km után még mielőtt átmentünk volna olaszba Villachban újra tankoltunk.
A következő megálló a Garda tónál volt ahol is a Mekiben elfogyasztottuk az olasz specialitást, a pirított sonkás-sajtos sültkrumplis menüt. (3.kép)
Innen meg se álltunk Arese-ig ahol egy kép erejéig megálltunk, majd a bevásárló központban tankoltunk.
A kúton előttem tankoló Suzukis nem bírta megállni hogy kézzel-lábbal ne dícsérje meg a Spidert és ne mesélje el hogy 15 éve neki is volt és nagyon szerette :-)
Innen már csak egy ugrás volt a szálloda, a Hotel Romagna a Lago Maggiore partján.
933 km-t mentünk és 74,20 €-t fizettünk pályadíjként az olaszoknál - ami azért elég húzós.
Az ablakomnál hallható szélzajt leszámítva út eseménytelenül telt, a 120-as tempót vidáman lehetett tartani. A szélzajjal kísérleteztem, ragasztószalaggal próbáltam itt-ott kívül leragasztani, de érdemben nem tudtam csökkenteni.
A szállodában gyorsan befizettünk félpanzióra mert aznap (hétfő) zárva volt a pizzériájuk.
Szerintem jobban jártunk, a tóra nyíló étteremben finomakat ettünk.
Vacsi után még élveztük egy darabig a kilátást majd nyugovóra tértünk.

 
>> Szerviz2022-07-05

Már a múltkori összerakás óta is szétszedtem egyszer az ajtót (update ott) mert nem tetszett az ablak beállítása.
Akkor se lett jó. Úgy nézett ki mintha nagyon elöl lenne az üveg és hátul nem ér rá a kédergumira a B oszlopon. A felső részen simán be lehetett látni, itt szokott süvíteni a menetszél... (1.kép)
A mai napot a megoldásra szántam.
Elsőre atomjaira szedtem mindent hogy valahogy az üveget vezető síneket 3-5 mm-el "hátrafelé" tegyem. (jó lehetőség az üveg megtisztítására.) Persze minden szegecselve, állítási lehetőség nincs.
Valahol máshol kell keresni a az üveg hátratolásának a lehetőségét...
Újra számba vettem az állítási lehetőségeket és ekkor világosság gyúlt :-)
Az egyetlen fix pont ami sose változik az 7-es képen az A-pont. Mivel a mellette lévő görgő fix ez a pont jár fel-alá függőlegesen akármi is történik. A csavar az üvegben fix, de a fémben nem. Az üveg előre-hátra csúsztatható benne. Nálam ez a görgő felőli oldalon volt tehát legelöl van az üveg...
..és tényleg. A másik irányba állítva hátrább kerül az üveg. Majdnem a végállásban (még van pár mm) beáll a kívánt rend :-)

Hogy mit is lehet állítani a 7-es kép alapján próbálom összefoglalni:
A - üveg előre-hátra pozíció,
B - üveg hátulján a sín dőlése befelé - az üveget a kédergumira szorítás finomhangolása,
C - üveg elején a sín dőlése befelé - az üveget a kédergumira szorítás finomhangolása,
D - E - Az üveg aljának a sínhez mért dőlése. Az üvegen található ricnis fém ívelt, a csúszkát le/fel tolva (ovális a furat rajta) az üveg dőlése állítható durván. Ezekkel lehet elérni hogy az ablak teteje ne álljon el a kédergumitól és végig azzal párhuzamosan fusson. (B és C ennek a felfekvésnek a finomhangolója.) (10-11. kép)
F - Az ablak hátsó részének a felső ütközője, itt lehet beállítani hogy hol álljon meg az üveg. (8.kép)
G - Az ablak első részének a felső ütközője, itt lehet beállítani hogy hol álljon meg az üveg. (9.kép)
F és G egymáshoz való viszonyával finoman lehet "forgatni" az üveget vagyis a tetejét vízszintesbe a hátulját függőlegesbe állítani.

 
>> Szerviz2022-07-04

Ma megejtettük a szokásos klímatöltést.
200 gr volt már csak benne.

 
>> Egyéb2022-07-03

- Felragasztottam az osztrák autópálya matricát,
- leszedtem a szélvédőről pár matricát (többek közt a Selenia 2022-t) hogy legyen hely az újaknak,
- lepucoltam a szélvédőt,
- gumiápolóval lekentem a kédergumikat, a tető zárási tömítését is,
- kiporszívóztam mindenhol,
- folyadékszinteket (olaj, szervó, fékfolyadék, ablakmosó) ellenőriztem. A szervó félig volt, maxra töltöttem.
- mindkét navira (egyik lesz használatban a másik a melegtartalék) feltöltöttem a 2022 első negyedévi iGO térképeket, a saját POI-kat és az összeállított útvonalterveket,
- a gugliban összeállítottam a menetvonalakat hogy majd a telóra át tudjam tölteni,
- eldöntöttem hogy a régi Renkforce HD kamera lesz az események rögzítője HD 30 fps-el. Az újabb (SJ4000X) tud jobb felbontást és 60 fps-et is, de a párnatorzításával nem tudok megbarátkozni. Még bekapcsolt korrekcióval is rettenetes látvány ahogy görbülnek a tárgyak a látómezőben.
- formattáltam az össze mikroSD kártyát a kamerába,
- mágikus hengerrel megtisztítottam a tetőt,
- összeállítottam a szerszámkészletet.
A legfontosabb: kockázatelemzésként snapszeroztam a telefonnal hogy kell-e a pótkerék. Finoman szólva nagyot vesztett a gép a legmagasabbra állított nehézségi fokon. (Általában valamivel 50% felett van a nyerési arány.) Szóval az első kockázatelemzés alapján nem kell a pótkerék.
Holnap reggel megyünk a klímáshoz ellenőrizni a töltöttségi szintet. Működik ahogy kell, de nem szeretném ha útközben fogyna el a gáz.

 
>> Tuning és extra2022-07-01

Biztos ami biztos alapon kb. egy hónapja beszereztem egy pótkerék szettet.
A kereket már egy csavarral rögzítettem a helyén, de a kellékekkel nem akartam tovább foglalni a csomagtartót.
Ma helyet kerestem az emelőnek.
Eszembe jutott hogy anno hová fért be a "Hazárd megye lordjai" duda. Miután azt már kiszedtem a hely adott volt.
Nem tudom ki méretezte a helyet, de éppen befért az emelő.
A 2-3. képen látni a csavart amivel a tartóhoz rögzítettem. Természetesen önzáró anyával hogy ne vesszen el.
Az emelőt "kinyitva" úgy beszorul hogy meg se lehet mozdítani.
A relétábla pont elfér felette.
Még kettő oldható kötegelő is bekerült rögzítésnek.
Nem lesz egyszerű kiszedni, de remélem nem lesz rá sose szükség.
Már csak az 5 kerékcsavart kell valahová elrejteni.

u.i.
A csavarokat a csomagtartó rekeszébe tettem pár törlőkendő társaságában.

 
>> Egyéb2022-07-01

Ma rászántam magam hogy felragasztom a francia környezetvédelmi matricát.
A levélben található leírás valami francia logikát követ, a rajzok alapján nem igazán volt egyértelmű a felragasztás menete.
A videótárhoz fordultam és volt sok találat.
Én ezt vettem alapul.
Alapos tisztítás után felragasztottam.
A 2D kód mindenféle szöveget tartalmaz és a rendszámot is.

Most már behajthatunk Grenoble-ba :-)

 
>> Egyéb2022-06-26

A Póknál anno már megvizsgáltam a kérdést: 2012.05.20. Mekkora is tank?
Akkor 62,19 illetve 61,6 liter "jött ki" ami több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
Most is kiürítettem a tankot és töltögettem.
A visszatöltött 27 literre ma 37 litert tudtam tölteni és akkor oldott le a töltőpisztoly.
Akárhogy is számolom ez 64 liter ami ismét több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...

A két mérés közti különbség felvet pár kérdést:
- Nem ugyan az a tartály lehet a két Spiderben? (a benzinszivattyú/-szintmérő kombó más)
- Ha igen miből adódik a különbség?
- Miért ír a használati utasítás 70 literes tankot továbbra is a 2.0TS-nél is?

 
>> Egyéb2022-06-10

A túra előtt szerettem volna tisztában lenni hogy mennyi benzin is van a tankban. Az idő is hűvösebbre fordult így nem kellett tartani a párolgástól sem.
Első lépés kiüríteni a tankot, de hogyan?
Anno a Póknál a tankban lévő benzinszivattyút használtam így most is arra indultam el.
A befecskendezők elosztójára megy a cső a szivattyútól így azt lehúztam és egy csővel meghosszabbítottam a kannáig.
Első róbálkozásom az lett volna hogy a benzinszivattyú reléjét átkötöm és akkor indul a szivattyú. Nos nem, valami miatt nem indul el, pedig a kapcsolási rajz szerint nincs közte semmi.
Másodiknak lehúztam a csatit a pumpáról (A Pókkal ellentétben itt már egyben van a pumpa és a szintmérő.) A kertitraktor akkujáról közbetlenük hajtottam a pumpát - működik, jön a benzin elöl.
Egy idő után megáll, kis idő múlva újra indítható. A végére egyre hosszabb ideig ment, aztán rájöttem hogy ilyen kiszívott mennyiség mellett akkora vákum lesz a tankban hogy az már akadályozza a pumpát. A tanksapkát alig bírtam leszedni :-)
A üzemanyagot visszatöltve lefényképeztem a szintmérőt.
27 literig jutottam, már csak el kellene menni a kútra hogy még mennyi fér bele és akkor meglesz a tartály térfogata is.

 
>> Tuning és extra2022-06-08

Pár napja arra ébredtem hogy kell egy pótkerék, mert mi van ha...
A facén találtam is egy szettet, de az a 147-é volt. (Infóim alapján a 156-é is ugyanez.)
Próbáltam a netes infók alapján összehasonlítani a kettő pótkereket és különbséget nem találtam.
Úgyhogy elhoztam, de a puding próbája az evés, így felpróbáltam.
Jó rá, felmegy, szabadon forgatható, tehát Alfáék nem változtattak a pótkeréken.
DE!!
Az alufelni csavarjai hosszúak és ráadásul nem is végig meneteseh így nem lehet velük rögzíteni a mankókereket.
A polcon találtam rövidebbeket - valószínűleg még a 156-ról maradt - azokkal tökéletes.
Szóval 5-öt el kell csomagolni belőle.
...ja és valami borítást is kell még csinálni a kerékre...

 
>> Szerviz2022-06-04

Áprilisban sikerült nyomtatni egy műanyag fogaskereket az ablakemelőhöz.
Ma elérkezett az idő hogy bekerüljön a helyére.
Ajtóborítás le, ablakemelő ki.
A motorok cseréje rutingyakorlat. Bár egy csatlakozó vezeték és egy 12Voltos akksi nem árt hozzá hogy a fogaskoszorút el tudjuk forgatni, hogy a csavarokat be lehessen tekerni.
Emelő vissza, próba.
Megy de valami nem stimmel, mert az ajtó becsukására nem megy le. Rövid keresés után rá kellett jönnöm hogy a fogaskoszorú tekergetése közben "túlmentem" a mikrokapcsoló rendszer végállásán és elgörbült a kapcsoló szára, nem kapcsol. (7.kép)
Az egész ki, mikrokapcsoló ki és egyengetés. Egy söröm ráment de sikerült.
Vissza minden, működik, DE...
...de a végállás nem stimmel, a hátsó részt feljebb megy, az egész ablak előre dől. (8.kép)
A gyanú a végállást adó L idomra terelődik és tényleg a rajta lévő műanyag kikopott az ütköző helyén. (9.kép) Megfordítottam és tekertem rá szövet ragasztószalagot.
Most már be lehet állítani az ablakot.
De csak majdnem...
Pár óra után minden oké, de nem megy fel teljesen az ablak mert a szélvédő keretnek nekifeszül. Akár így is jó lenne, de még nem rakom össze az ajtót hátha rájövök hogy hogyan lehetne az egész üveget pár mm-el hátrább vinni.

update 2022.06.06.
Nem sikerült hátrébb vinni az üveget, de most mintha a helyére került volna az ablak. A "B" oszlopnál még mindig egy kicsit előre dől, de egyenlőre így marad.
Összeraktam az ajtót.