Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110013t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110014t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110015t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110016t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110017t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110018t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110019t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110020t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110021t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110022t.jpg)
Megjött a gumiharang, nekiálltam.
A kereket levéve feltűnt hogy a gólyaláb gumiharangja is kukás...
A belső csukló könnyen szétjött mert kiszedéskor leugrott a végéről a zégergyűrű.
Kimostam benzinben és feltöltöttem a gumiharanghoz adott zsírral.
Természetesen a csukló szétjött és lehetett legózni hogy hogyan lehet összerakni. Szerencsére még megvannak a PHuBiból kiszedet csuklók és azt lehetett mintának venni.
A féltengely összerakásáig jutottam.
Holnap jön a gólyaláb.
Az estét kereséssel töltöttem. Úgy tűnik hogy a 146 porvédője jó lesz, holnap meglátogatom a UNIX győri boltját és beszerzek egy párat belőle.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109979t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109980t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109981t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109982t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109983t.jpg)
A hűtőcsere közben a kocsi alatt feltűnt hogy az első gumik kissé megkoptak.
Ma ránéztem a hátsókra, azokon még látni a 7 mm-es jelzést, az elsőkön csak az 5-öst.
Itt az ideje felcserélni őket.
A bal oldalon ma megejtettem.
A csere közben észrevettem hogy a belső féltengely gumiharang ki van repedve.
Gyorsan rendeltem egyet...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109975t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109976t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109977t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109978t.jpg)
Folytattam a tegnapiakat.
Visszaraktam a zárhíd alatti kábeleket és a kartervédőt.
Eredetileg a zárhídra akartam két lyukat fúrni a rögzítő csavaroknak, de nem kellett. A lemez annyira puha hogy felveszi a csavar alakját. (1-2. kép)
A párásodás miatt kicseréltem a pollenszűrőt.
Kicsit piszkos volt, de nedves nem. Nem emiatt párásodott a beltér.
A légszűrőt is lecseréltem, már majdnem 10e km volt benne.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109952t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109953t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109954t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109955t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109956t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109957t.jpg)
Folytattam a tegnapi beszerelést...
Az eredeti elképzelés szerint a Nissens-ről leszedett tartóból vágtam le darabokat.
A zárhíd nem párhuzamos a hűtő tetejével így készíteni kell egy távtartót ami a ferdeséget felveszi. Egyenlőre csavaranya a távtartó.
Masszív lett, ezt nem fogja szétrázni a ventilátor.
Az alsó gumikon is igazítottam, most már mind a két oldalát támasztja az alsó sínnek.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109948t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109949t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109950t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109951t.jpg)
Betettem a hűtőt és visszaöntöttem a rendszerbe a leeresztett vizet.
Még járatni kellene, azt majd később.
Az alsó oldalon ugyan nem lazult ki a hűtőtartó ráperemezett rész, de hosszú fejtörés után kapott egy kis támogatást. A kipufogóhoz rendelt gumigyűrű pont beszorul alulra így a venti súlyát átveszi a hűtőtől.
Felül még nyitott a kérdés.
Egyenlőre az a tervem hogy a Nissens-ről levett felső U idomból vágok le 2 darabot és azzal a zárhídhoz csavarozom a felső tartót.
A kivitelezés holnapra marad...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109936t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109937t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109938t.jpg)
Megjött a Mahle hűtő és a két szűrő.
A hűtő ugyan olyan felépítésű mint a Nissens volt. A ventilátortartók ugyan úgy vannak ráhajtva a lamellákra mint ott.
Az 5-6 képen látható részlet vert át a kiválasztásnál. Olyan mintha rá lenne peremezve a végére. Mondjuk rá van, de ez egy alufólia ragasztószalag. Szóval nem tart semmit.
Még egyszer átnézegettem a netes kínálatot és nem találtam nem ilyen hűtőt. Ahol lett volna réz ott már nincs készleten.
Ez van, ezzel kell főzni...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109927t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109928t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109929t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109930t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109931t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109932t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109933t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109934t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109935t.jpg)
Miután a Nissens hűtő leszerepelt valami mást kerestem.
A Mahle/Hella kínálatában találtam meg a kiszemeltet: 8MK376766-001-HEL
A neten található képek alapján hasonlít a gyárira, mert a felső tartó oda van sajtolva az oldalelemhez. Kíváncsi vagyok. Meg is rendeltem a kauffer.hu-n. Biztató hogy az oldal erre 6 csillagot ad, a Nissens-re csak 4-et.
Ma nekiálltam a bontásnak.
A menetrend a régi...
A folyadék leengedéséig jutottam, azt majd csak akkor ha itt az új hűtő.
Ja, kiszedtem a légszűrőt is mert abból is rendeltem újat.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109891t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109892t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109893t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109894t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109895t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109896t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109897t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109898t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109899t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109900t.jpg)
Igen így, csupa nagybetűvel: BAJ VAN!
Tavaly decemberben PHuBi új hűtőt kapott, mert az eredeti kissé viseltes volt.
Nissens-re esett a választás mert korábban a Pók is ilyet kapott és sok jót hallottam róla.
Öröm és boldogság volt keddig...
Hazafelé jövet Giuseppének elfolyt a hűtővize.
A rendszert feltöltve egyértelmű a hely, a hűtő tetejénél jött a víz. A zárhidat levéve hihetetlen látvány fogad minket.
A hűtő tetején lévő U alakú kereszttartó leszakadva a lamellák tetejéről és a felső cső egy darabja is a lamellákkal együtt hiányzik. Ott a lyuk, vastagon folyik a víz. (1.kép) A felső U alakú tartó szabadon lötyög. (2. kép) A hűtőventilátor is ehhez van rögzítve.
A hűtő nemrégen került bele...
A hűtőt megnézve ugyan olyan Nissens hűtő van benne mint a PHuBi-ban.
Ma levettem a zárhidat és megnéztem az enyémet. Nem szívesen írnám le azokat a mondatokat amelyek elhagyták a számat a látványtól...
A felső lemez jobb oldala már vagy fél centit mozog előre-hátra, a bal még alig érezhetően, de mozog. Jó pár lamella már meggörbülve... (3-6.kép)
Az ok egyértelmű. A felső lemezt egyszerűen rágörbítették az alu lamellákra, ami nem bírja a ventilátor rázkódását és elengedi a tartót. A szerpentinezésen ráadásul komolyabb terhelést kap mint általában. Hegynek felfelé általában megy a ventilátor - akár a nagyobb fokozaton is - és a kanyarban a giroszkóp hatás miatt elég komoly erők léphetnek fel. (Megnéztem a Pókba is ilyen hűtő lett betéve és gond nélkül megy. Ott két ventilátor van, valószínűleg a kettő nem rázkódik annyira vagy valamennyire kiegyenlítik egymást.)
A 7. képen jól látni hogy a tartó nem éri el a hűtő szélét. A gyári (8.kép) rá van peremezve és így egy stabil keretet ad.
Nem lenne jó ha az egy hónap múlva esedékes 3500 km-es túrán elhagyná magát.
Rendeltem egy Hella hűtőt ami a képek alapján a gyárihoz hasonló kialakítású.
Akinek Nissens hűtője és egy ventilátora van nézzen rá a felső tartóra mielőtt meglepetés éri!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109865t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109866t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109867t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109868t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109869t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109870t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109871t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109872t.jpg)
A 4 napos út nagy részén esett az eső.
Néha csak kicsit, néha mintha dézsából öntenék...
Általában ha esett el is kezdett párásodni az ablak. A szélvédő és az oldalablakok.
Hiába nyomattam a meleget nem segített. Csak ha bekapcsoltam a klímát. Akkor viszont leugrott a pára az ablakról. (Mondjuk tavaly a francia Alpokban is ezt tapasztaltam.)
Giuseppénél nem volt párásodás. Vajon miért nem?
Az első tipp a pollenszűrő volt, hogy esetleg az nedves. Nemrégen került bele, de rendeltem újat. Majd kiderül.
A második lehetséges ok Giuseppe tapasztalatából jött. Az autópályán azt vette észre hogy a tetőm erősen fel van fújva. Magyarul ami levegő elöl bemegy nem nagyon talál ki.
2021-ben PHuBi új tetőt kapott. Ott akkor azt az infót kaptam hogy az új tetőanyag 3 rétegű szemben az eredeti 1 réteggel. Az újat már nem is kell impregnálni mert a belső réteg vízzáró. Tényleg a belső fele tapintásra gumisnak tűnt.
Mi van ha ez a réteg nem csak a vizet zárja hanem a levegőt is?
Ha igen, akkor egyértelmű a helyzet, a befújt levegő nem tud távozni és ezért párásodik.
Normál autóban vannak nyílások amin keresztül a levegő távozni tud, a Spidernél nincs. Innentől megvan az ok.
A télen keresek valami levegőelvezetési lehetőséget...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109901t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109902t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109903t.jpg)