Mutasd

>> Szerviz2022-05-30

Lecseréltem a fékfolyadékot - 92.201 km
Lassan készen állunk a téli tennivalókkal:

- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere – 2022.05.30.
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.

 
>> Egyéb2022-05-29

Január elején fedeztem fel hogy bizonyos helyekre "matrica" kell a behajtáshoz.
Ma itt megrendeltem. Szerencsére nem csak franciául ért az oldal :-)
Kitöltöttem, feltöltöttem a forgalmit szkennelve majd kártyával kifizettem 4,51€-t és várom a levelet.
email már jött:
"Hello,
Your transaction has been accepted and registered.
Please find further information related to your purchase below.
Best regards, team Imprimerie Nationale "
meg hogy:
"Madame, Monsieur,
Merci d’avoir effectué une commande de certificat qualité de l’air. Celle-ci est actuellement en cours de traitement.
Elle porte le numéro XXXXXXX. Ce numéro vous permet de suivre l’état d'avancement de votre commande. Nous vous conseillons de le conserver précieusement.
..."

3-as kategóriába sorolták PHuBi-t, úgyhogy a múltkor kép alapján behajthatunk.
A befizetés volt az első kiadás a "2022 NagyTúra" kapcsán.

 
>> Esemény2022-05-15

Pénteken elkocsikáztunk Szarvasra. 350 km, hét óra egy megállóval Székesfehérváron. Azaz mégse egyel, mert a Dunaföldvár - Kecskemét 52-es főúton több megálló is volt az út javítgatása miatt, összesen kb. 1 óra. A többi rész burkolata kritikán aluli, a legsötétebb balkán. Jellemzésnek elég hogy a hosszú sor elején egy traktor ment és senki sem előzte meg mert a tempója még épp tartható volt...
Csodálom az emberek türelmét...
Hazafelé kerülővel jöttünk Soltvadkert felé.

Szóval a Selenia.
Mint mindig nagyon jó buli volt most is, köszönet a szervezőknek.
A helyszín jó választás volt, bár a 4 csillaghoz kicsit furcsa volt a szálloda. (pl. nem volt hűtő/minibár, ami pl. a rendelet szerint kellene)

Szóval nem nyertünk, de nem is ezért mentünk.
Jó volt találkozni, beszélgetni a régi arcokkal.
Jó volt újra vak itinerrel navigálni.
Jó volt eltévedni és visszatalálni.
Jó volt számunkra idegen teljesen sík tájon kocsikázni.
Jó volt új dolgokat megismerni.



Összesen 941 km-t mentünk a három nap alatt. PHuBi zokszó nélkül teljesített, olajfogyasztás nem volt.

 
>> Egyéb2022-05-12

A nyári túra tervezése során egyre több akadályba ütköztem a google térképével kapcsolatban:
- max 10 pont között tud mostani indulással útvonalat tervezni - nekem van hogy 27 van egy nap, így nem kerül egy térképre, nehéz az áttekintés.
- Ha most le van zárva valami, akkor nem talál utat. A nyár elején megnyitják a hegyi utakat, későbbi indulás megadásával már tervez, de csak két (2!) pont között
- az útvonal nyomtatása "érdekes"

Szóval keresnem kellett valami mást.
Az IT-s kolléga adott egy tippet: bing.com
Itt pl. 17 pont között tervez egy mintát, de a 27 megállós napom se akadály jövőbeli indulással.
:-)

 
>> Szerviz2022-05-10

Rendeltem az AlfaDepótól egy bontott szívócsövet amivel teljes a szívócső tartalék. Megy a tartalék alkatrészek közé.
Szintén találtam tankajtó nyitó gombcsoportot, azt is rendeltem.
PHuBi és rendelt részből ma összeraktam egyet és ment be a kocsiba. (Maradt a lámpa magasság állítója és az előlap, cserélve lett a gomb és az egészet tartó panel, mert az enyémről letörött az egyik gombot rögzítő fül.) A maradék megy a tartalék alkatrészek közé.

 
>> Szerviz2022-05-01

Anno 2017-ben mikor hazahoztam PHuBi-t nem nyílott a tankoló ajtó. Ma megint eljött ez a szitu. A megoldás ismét a kapcsolóban rejlett, de hogy mi azt nem tudom. Szétszedtem, semmit se láttam benne, összeraktam, működik. Ennyi :-)
Sikerült megint vennem Sonax bőrápolót a Forstinger-nél, így bekentem ami bőr. Eddig bevált most is eredményesnek tűnik a dolog.
A múltkor megtaláltam a garázsban a piros Momo váltógombot, a változatosság kedvéért felraktam.
Már csak egy műszerfal ápolás és ez laza polír van a listán...

 
>> Egyéb2022-04-27

Februárban már elég jól körvonalazódott a túra, de igazából most állt össze:
- a tervezet jelenleg a 45. változatánál tart,
- 7 állam: Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
- 3.745 tervezett km
- 7 szállás (2 Olaszország, 1 Svájc, 4 Franciaország) - mindegyik lefoglalva
- majdnem mindent sikerült beterveznem amit szerettem volna. Az idei túra újdonságai a panorámautak lesznek, elsősorban Franciaországban. (pl. D211A)
- a Montvernier Straße-t is sikerült betervezni (2. kép)
- meglátogatjuk Franciaország legnagyobb vízierőművét a Grand Maison gátnál és az alatta lévő tónál. (1800MW - összehasonlításként, ha jól emlékszem Paks jelenleg 2000 MW)
- legnagyobb gond a Tour de France, de az útvonalak összevetése során kiderült hogy nincs találkozási pont.
- 44 magassági pont (összesen 81.586 méter), ebből 38 PHuBival (összesen: 65.519 méter), a többi "gyalog":

3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
2385m 2385 L'Index - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
2048m Moosalp - Hágó -F
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
1894m 1894m - La Flégère - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
1613m Col de la Colombière - Hágó -
1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
1509m Jaunpass - Hágó -Km
1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
1445m Col des Mosses - Hágó -Km
1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
909m Passo Ghimbegna - Hágó -ÚT
907m Col de Tamié - Hágó -Fem
796m Montvernier-Straße - Végpont -
770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
706m Castillon-Pass - Hágó -Fem
660m Pas du Frou - Hágó -Fe

(Az X-el jelöltek ár korábban is megvoltak, de most is útba esnek.)

 
>> Szerviz2022-04-25

A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km

 
>> Tuning és extra2022-04-14

Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.

Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.

Folytatás holnap a jobb oldalival.

update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.

 
>> Szerviz2022-04-14

Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.

A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)

Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link