Mutasd

>> Egyéb2021-12-07

Kikerestem a Spider cikkszám szerinti megfelelőjét az elring katalógusból. Kinézetre pont olyan mint a többi, viszont furi hogy többféle cikkszámon is van ez a méret az elringnél, de csak erre írta az Alfa cikkszámát is.
A másik vonal amin elindultam az a VA3 7-35 volt. A Corteco katalógusa adott találatot, ami cikkszám szerint szintén váltója az Alfáénak.
Kívül más mint az elring. A fém rész felső felén van egy vastagabb rész. (Mondjuk a Reinz is ilyen) Belül is kicsit másképp néz ki. A 9-es képen látni a belső vonalvezetését, ami a szelepvezető felső szélénél kicsit nagyobb átmérőjű. A többinél a bordázás aljával egy szintről indul befelé a kúpossága. Gyanúm hogy ezen a részen van kívül a nagyobb átmérő. Egyenlőre ez hasonlít legjobban arra ami eredetileg volt a motorban. Lehet hogy emiatt a nagyobb átmérő miatt a befelé menő szelepszár nem tudja nekitolni a szelepvezető tetejének a "behorpadó" gumit és ezért nem tolja le magát?

Még várok egy "talpas" garnitúrát egy újabb - értsd számomra ismeretlen - gyártótól. A Corteco is ajánl talpast ebben a méretben. Talán nem véletlenül...

 
>> Egyéb2021-12-05

A múltkor feltettem képrejtvénynek, azóta sikerült egyet kapnom JCsabi-tól. Köszönet érte!
A héten találtam emberkét aki megpróbálja sokszorosítani.
Ma nekiálltam az ellendarab tanulmányozásának.
Nem egyszerű eset. Egy lemezbe van bepattintva emiatt egy keskeny pereme van, a 4. képen felül látszik. Ráadásul a lemezbe rugózva pattan be, emiatt fel van hasítva. (3.kép)
Mindezeken felül még bele van fröccsöntve egy lemezrugó, ami a bezárás után feszíti.

Egyenlőre egy szürke kárpitpatent helyettesíti a harmadikat.

 
>> Egyéb2021-12-03

Megnéztem hogy gyárilag hogyan van felrakva a szimering.
A bontott motor hengerfejében még elég sok van benne, így egyről leszedtem a rugót és kivettem a szelepet. Az 1-3 képen a gyári állapot látható. Lehúzni esélyem se volt, oldalról a csavarhúzót kellett aláütni és azzal lefeszegetni. Mint a szelepvezetőn (4. kép) mind a szimeringen (5.kép) jól látható a feszegetés nyoma.
A 6. képen jól látható hogy a 6 mm-es túlnyúlása a vezetőnek nem ér végig a belső oldalon csak kb 5 mm-en fekszik fel.
A 8-as képen a leszedett és a Victor Reinz tömítés metszete. Egyformának tűnnek, tehát az új belsejét se érheti el a szelepvezető 5 mm-nél feljebb.

Az eredeti tömítés a bontott motorban GOE(TZE) 866NW, meg is találtam itt.

 
>> Egyéb2021-12-03

Azt hiszem harmadszor lépünk ugyan abba a trágyadombba...
2019-ben volt egy kis motorfelújítás, utána gurultunk jó pár ezer km-t, majd visszatért az olajfogyasztás. Az ok: lejött szelepszár szimering a helyéről. (Az egyik)
Idén tavasszal kapott újakat. Azokkal is elmentünk egy csomót, majd visszatért az olajfogyasztás. Itt is lejött a szimering. Egy másiknál meg a szorító rugó. (A két bűnös meg a harmadik amit cseréltem a 6-7 képen. Mint az újak.)
A nyáron szintén kerültünk egy nagyot (3500 km) gond nélkül, majd újra visszajött az olajfogyasztás.
Tuti hogy most is valamelyik szimering hagyta el magát.
Amit megfigyeltem hogy mindig hosszabb állás után jött elő a dolog. pl az idén megjártunk a hegyeket, majd szeptember-októberben másfél hónapig állt a kocsi. Bp-re menet már fogyott az olaj. Lehet hogy leállításkor rátapad a szimering a szelepszárra és amelyik éppen be volt nyomva az simán az első kifelé mozduláskor lelöki?
Mi más lehet a magyarázat?
Az érintett szelepek mindig mások voltak, a szelepvezető melletti kifújást kizárnám.
A neten szinte semmit se találni a témában.
Valahol a facén olvastam egy kommentben hogy a TS-nél könnyű túltolni a szimeringet. Utólag már nem találom, így nem tudok visszakérdezni. Ellenben a bontott gyári motorom hengerfejében a gyári szimering ütközésig van tolva, nincs hová túltolni. (4. kép)
Az innen származó és a Csöri által az enyémből kiszedetteket a mostaniakkal összehasonlítva nem találok különbséget. Mindössze annyit hogy a gyárit a bontott motoromból csak feszítővassal lehet kiszedni, a most rányomott Reinz-et meg roncsolás mentesen. A méretek azonosnak tűnnek.

Rendeltem pár fajtát.
Az ünnepek alatt megint szétborítom a hengerfejet.
Nem hinném hogy fel kellene őket ragasztani...

 
>> Egyéb2021-11-30

2019-ben kiszedett darab: 1-4 kép - Külön figyelmet érdemel a 3-as képen a BA3 - 7.35 felirat. A BA3=VAZ=Volzsszkij Avtomobilnij Zavod=Lada gyár!!! Elvileg ez volt PHuBi-ban gyárilag.
2021. februárban kiszedett, amit Csöri rakott bele (elring): 5-7 kép
2021. júniusban kiszedett, amit én raktam be februárban (Victor Reinz): 8-10 kép
A tesztmotorról lebányászott, vélhetőleg eredeti darab, amit szét kellett vágni hogy lejöjjön: 11-12 kép
A szelepvezető a felfekvő peremtől 6 mm magas, de a vége ferde. A nyoma jó látható mindegyiken, különösen az utolsón. A felfekvő felület 5 mm-es, a ferde rész nem éri el a szimeringet.

 
>> Esemény2021-11-17

Kerekek 0,5 barral felfújva, kocsi letakarva.
90.586 km
82.868 km-el indultunk 03.08-án.
Az idei szezon 7.718 km-es volt és 254 napig tartott.


2020.
Összesen: 4.704 km – 203 nap
Zárás: 2020.09.27. – 82.868 km
Kezdés: 2020.03.08. – 78.164 km

2019.
Összesen: 8.512 km – 244 nap
Zárás: 2019.11.02. – 78.164 km
Kezdés: 2019. – 69.652 km

2018.
Összesen: 11.396 km – 247 nap
Zárás: 2018.11.13. – 69.652 km
Kezdés: 2018.03.11. – 58.316 km

2017.
Összesen: 2.813 km – 86 nap
Zárás: 2017.11.05. – 58.313 km
Kezdés: 2017.08.11. – 55.500 km

 
>> Egyéb2021-11-17

12 éve kabriózok, de ez a látvány új.
Hihetetlen hogy hibátlan.

 
>> Egyéb2021-11-17

Rosszabbra számítottam...

 
>> Tuning és extra2021-11-12

A tető elég sz@rul nézett már ki, így az idei nagy projekt egy új tető lett.
Sok-sok fejtörés után úgy döntöttem hogy nem állok neki magam hanem szakemberrel csináltatom. Viking adott egy tippet a fórumban, ezen a vonalon indultam el.
Felvettem a kapcsolatot Katona Kálmánnal és hétfőn odavittem PHuBi-t.
Ránézett a tetőre és csak annyit mondott, hogy ez már megérett a cserére...
Megmutatta azt a három rétegű vásznak amit ő használ. A belső réteg vízzáró.
A gyári csak egyszerű szövet.
Viking képén jól kivehető volt hogy a hátsó ablak be van varrva és nem cipzáras ezért megkérdeztem hogy nekem is lehetne-e olyan. (A gyári ablakot egy-egy szembe jövő kamion szele meglebegteti és olyan hangja van mint ami most akar elszakadni).
Itt derült ki hogy honnan jön a cipzáras ablak ötlete. Természetesen Amerikából, az üveg ablakot kicipzárazták így nem hajtotta félbe amikor kinyitották a tetőt.
Szóval nem lett külön ablak.
Kértem a "mester"-t hogy készítsen pár képet menet közben, de csak egy készült, amikor "kopasz" volt PHuBi. Cserélve lettek a feszítő bovdenek és feszítő szálak, hurkák.
Mondhatnám, hogy olyan lett mint az új, de nem mondom, mert az.
A menetzaj is kevesebb lett, a hátsó ablaktól és a "B" oszloptól nem jön szélzaj.
Nyitni-zárni simán lehet, olyan mint volt.
A régi ponyvát is megkaptam, még a csomagtartóban lapul. Holnap megsasolom.

Hogy mibe volt az egész?
Úriember pénzről nem beszél, de ha az idei évszámot megszorozzátok 173,18159327065809005442850074221-el megtudhatjátok.

 
>> Esemény2021-11-12

Hétfő reggel elindultunk az idei utolsó nagyobb útra a "tetőfedőhöz".
Az időjárás szerencsére kitartott és még nem kellett sózni az utakat.
Odafelé az út a korai időre tekintettel eseménytelenül telt. Némi izgalmat hozott a délután, mert vonattal jöttem haza. Utoljára 2013-ban tettem ilyet, akkor Csörinél kellett otthagyni a Pókot.
Pénteken mentem vissza PHuBi-ért. Szép lett, de ez másik poszt...
Hazafelé kirándulósra vettük.
Először meglátogattuk Erhard242-t a boltjában egy kis Alfás beszélgetésre.
Aztán Fehérváron belekeveredtünk egy jó kis dugóba egy lámpánál. Mintha nem akartak volna elindulni a zöldre...
Fehérvárról Miskahuszárhoz mentünk. Még mindig büszkén áll a szélben.
Következő állomás Veszprém volt. Itt elérte a hőmérséklet a 8 fokot, így kinyitottam a tetőt.
A 8-asra visszatérve be kellett csukni mert nem volt kedvem megfázni.
Celldömölkön még egyszer, talán utoljára még kinyitottam és az utolsó 8 km-t fedetlen fővel tettük meg.
kb. 430 km volt a köt, PHuBi végig jól viselte magát :-)
Hazafelé teszteltem az új kamerát. Egy SJ4000X-et vettem a héten, de ez megint másik poszt.