Mutasd

>> Egyéb2022-04-27

Februárban már elég jól körvonalazódott a túra, de igazából most állt össze:
- a tervezet jelenleg a 45. változatánál tart,
- 7 állam: Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
- 3.745 tervezett km
- 7 szállás (2 Olaszország, 1 Svájc, 4 Franciaország) - mindegyik lefoglalva
- majdnem mindent sikerült beterveznem amit szerettem volna. Az idei túra újdonságai a panorámautak lesznek, elsősorban Franciaországban. (pl. D211A)
- a Montvernier Straße-t is sikerült betervezni (2. kép)
- meglátogatjuk Franciaország legnagyobb vízierőművét a Grand Maison gátnál és az alatta lévő tónál. (1800MW - összehasonlításként, ha jól emlékszem Paks jelenleg 2000 MW)
- legnagyobb gond a Tour de France, de az útvonalak összevetése során kiderült hogy nincs találkozási pont.
- 44 magassági pont (összesen 81.586 méter), ebből 38 PHuBival (összesen: 65.519 méter), a többi "gyalog":

3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
2385m 2385 L'Index - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
2048m Moosalp - Hágó -F
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
1894m 1894m - La Flégère - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
1613m Col de la Colombière - Hágó -
1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
1509m Jaunpass - Hágó -Km
1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
1445m Col des Mosses - Hágó -Km
1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
909m Passo Ghimbegna - Hágó -ÚT
907m Col de Tamié - Hágó -Fem
796m Montvernier-Straße - Végpont -
770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
706m Castillon-Pass - Hágó -Fem
660m Pas du Frou - Hágó -Fe

(Az X-el jelöltek ár korábban is megvoltak, de most is útba esnek.)

 
>> Szerviz2022-04-25

A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km

 
>> Tuning és extra2022-04-14

Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.

Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.

Folytatás holnap a jobb oldalival.

update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.

 
>> Szerviz2022-04-14

Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.

A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)

Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link

 
>> Tuning és extra2022-04-07

Főnix Autószőnyegtől rendeltem március 16-án. 5-7 napra ígérték.
Menet közben több levélváltás is volt a felfogató pontokról és a szabásmintáról. Mindent sikerült tisztázni, ma megjött.
A méret pontos, a szőnyeg jól néz ki és még PHuBi 20. szülinapja előtt ideért. (2002.04.18-án gördült le a szalagról.)

 
>> Esemény2022-03-27

Jó idő lesz, irány az országút!
Örvényesen a Huszár étteremben megkajáltunk, majd komppal átmentünk a másik oldalra. Siófokon sétáltunk egyet majd a felső körön haza.
308 km, ebből több mint a fele nyitott tetővel.
A kormány király lett, végre nem csípi ki a kezemet. (A régit az előző tulaj valamivel bekente, ha nap érte szinte csípte a kezemet. Elég sokat mentem emiatt kesztyűben.)
Végre egy autó ami egy-egy gázadásra rendesen rángatja a kormányt, nem úgy mint a hátsókerekes :-)

 
>> Tuning és extra2022-03-18

Tegnap elkészült a rendeskormányom Az eredeti fekete varrás helyett pirosat kértem, szerintem megérte.

A visszaszerelés kritikus pontja hogy eltalálja-e az ember azt a pozíciót a "ricnin" amin eredetileg volt. A szétszedésnél elfelejtettem összejelölni, de a fényképek közt találtam egyet amit látszik hogy hogyan sikerült megsértenem a menetet a leszedéskor (2.kép). Ezt vettem jelölésnek, remélem jó lesz. Minden esetre a csavarhúzó amivel a sérülés okoztam beleillik a nyomba (3.kép).
A kormányanyát "izomból" meghúztam, a csavar egyik sarka meg volt jelölve az kb ugyanoda esett mint a szétszedés előtt.
Szép lett :-)
Megérte a meló és a pénz. Mindenkinek ajánlani tudom a mestert. Pár szóból megértette hogy mit szeretnék és azt csinálta. Amit hozzágondolt - a rücsis felületet - attól még jobb is lett mint gondoltam. Jobb a fogása és pont olyan a felülete mint a légzsáknak. Látszott hogy nem ma kezdte.
Légzsákhiba nincs tehát sikerült jól visszarakni. A duda is működik, tehát azt is.
Mondjuk elég halvány a duda hangja, de ez nem a kapcsoló baja ...

Már csak a tesztkör hiányzik hogy sikerült-e eltalálni a ricnin a pozíciót...

 
>> Esemény2022-03-15

Ma elég sok mindent akartam csinálni a garázsban de csak a kormány jött le.
- Először áramtalanítunk.
- A küllőkön van egy-egy lyuk, itt ki kell tekerni a légzsákot tartó csavarokat.
- A légzsák kijön előre, a csatit ki kell húzni a hátuljából.
- A bal oldali fehér csatit szét kell húzni.
- 24-es kulccsal a kormányanyát ki kell tekerni.
update:
most jön amit én elfelejtettem: összejelölni a kormányt a tengellyel hogy ugyan ide lehessen visszarakni a ricnin.

- Mögötte a kis csavarokat ki kell tekerni. Egyet benne hagytam hogy az átvezetö ne sérüljön a kormány feszegetésekor. Akár az összeset ráérünk a legvégén kitekerni.
- Már csak le kell szedni a kormányt a "ricniről".
Sokak szerint az anyát rajta kell hagyni és rángatni, az anya azért kell hogy ne verjük orrba magunkat a kormánnyal. Ez nem jött be.
Csináltam laposvasból egy lehúzót. (6.kép) A két szélső csavar a kormányöntvény menetébe kapaszkodik a középső a tengelyvéget nyomja. Ez se jött be mert elgörbült a vas.
WD40-et fújtam a csavar mellé hátha kilazul. Nos nem.
Csináltam még egy vasat hátha az már elég. Nos nem.
Mérgemben a két vas közé betettem egy-egy hosszú csavart merevítésnek. (8.kép) Így már nem hajlott meg, de mégse jött le.
Előkerült a nagy hajtószár is. Erre eltört a csavar. Aztán rájöttem hogy a csavarok összefeszülnek, hosszabb kell.
Így már sikerrel jártam.

Csütörtök reggel viszem bőröztetni :-)

 
>> Egyéb2022-03-14

Km óra állás: 90.825 km
Együtt megtett út: 35.325 km
Együtt töltött idő: 1.675 nap
Tankolt üzemanyag: 2.810,71 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,98 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap

Összes költség: 164,02 Ft/ km

 
>> Esemény2022-03-14

Kisütött a nap, indulhatunk!
Tihanyig bezárkózva mentünk, mert annyira még nem volt jó idő, de a lehajtónál lévő parkolóban már nyitottunk.
Egy kör Tihanyban és irány a Halászkert, ahol is megebédeltünk.
Visszafelé pár kép az Ötvös Csöpi emlékponton és irány haza!
Tapolcán becsuktuk a tetőt, Sümegen még teletöltöttük PHuBi pocakját.
A jánosházi leágazó felé menet mintha egy Spider sziluettje tűnt volna fel így befordultunk. Az út szélén álldogált egy ugyan olyan Spider mint PHuBi. Megálltunk és üdvözöltem őket. A tetővel voltak elakadva mert nem csukódott be. Kézzel megmozdítottam és már ment is tovább.
Frissen behozott Spider volt talán SYG rendszámmal. Ajánlottam az alfaamore.hu-t, kíváncsi vagyok találkozunk-e?

A mai nap mérlege 257 km, kb 100 km fedetlen fővel.