Mutasd

>> Szerviz2024-07-08

Megjött a Valeo termosztát. Calorstat van a csomagban (Made in France) és ugyan úgy "pöcökkel" kitámasztott mint ami kijött. Mondjuk itt legalább egy tengelyben van az egész.
Bekerült. Az eredeti hőmérő szenzor került bele.
Kapott friss fagyállót és egy új kiegyenlítő sapkát (1bar).
Tesztút ahogy a múltkor.
Bemelegedés után nyit a termosztát ahogy kell és tartja a kb. 88 fokot. Országúton kb 89-re áll be, amit autópályán is tart. Megálláskor gyorsan felkúszik és indul a ventilátor. Kétszer néztem rá, mindkét alkalommal puha volt a vastag gumicső, nincs nyomás a rendszerben. Furcsa, mert kellene.
Hazaérve csökkent a hűtővíz szintje is, de ez lehet azért van mert lelégtelenítette magát.
...vagy mégse...
Itthon egy nagy fecskendővel levegőt fújtam a tartályba. Eltűnt benne.
Valahol szelel a rendszer? Vízfolyás nyomát nem látom...
Előkerestem egy régi tartálysapkát, kissé megmókolom és holnap megpróbálom vele felfújni a rendszert.
Szar ügy lenne ha nem tudnánk az idei Nagy Túrára PHuBi-val menni, Giulia nem igazán hegyi autó....

Update 2024.07.09.
Felfújtam a rendszert, nem ereszt.
Aztán megnéztem az új kupakot és kiderült hogy a tömítés gyárilag nincs az alján, rátekeréskor nem is megy le. Csavarhúzóval kell legyömöszölni az aljára és akkor tömít.