Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Mióta megvan PHuBi küzdök a műszerfal alatti biztosíték tábla fedelével.
Eredetileg két gyári rögzítő volt benne megy egy sima csavar.
Mivel nem túl egyszerű rátenni az anyát a sima csavart szerettem volna pótolni ezzel-azzal.
Volt már műanyag patent is, de nem működött.
Próbálkoztam 3D nyomtatott "foglalattal (1.kép) de nem volt elég rugalmas a beszereléshez és elpattant.
Ma reggel világosság gyúlt. Lemezanya kell!
Sikerült is találni pár 6-os csavarhoz valót. (A gyári pöcök is 6-os)
A helye elég nagy de 90 fokkal elfordítva beleszorul. Kicsit még lehet nyitni a rugózó részén és tadááám!
Mozog annyit hogy a csavar beletalál, meghúzható és tart.
3-as kép az eredeti rögzítés, az 5-ös a csavaros. Már csak sima hornyos fekete csavart kell keresni és egyforma...





2019-óta óta nem érint meg, most a GTV/Spider 30. évfordulója miatt újra megpróbálom.
Ma megvettem a jegyet...
"Továbbra is keresem ami elveszett..."
A fékfolyadék cseréjekor kiderült hogy a két hátsó gumi már nem tud velünk jönni az idei 2.400 km-es hegyi túrára.
Ma megrendeltem hátra kettő Conti gumit - hétfőre itt lesz.
2024.06.24.
Megjöttek, felkerültek PHuBi-ra.




Ma megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.
Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (D-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan.
A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)
A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(
Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.
u.i.
Ausztriában az útra továbbra se esik a hó :-)





Bepattantunk a Dobloba és elgurultunk a bontóba ahol egy GTV várt a végső csatára.
Ami hasznos lehet kiszedtük és elhoztuk, ha kell legyen...
Leltár a hétvégén.
Még azt kell kitalálnom hogy hogyan veszem ki egyedül a motort a csomagtartóból.




Első fékek kitakarítva, fékfolyadék lecserélve.


Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)












Eredetileg váltóolajat akartam cserélni mert utoljára 2018-ban cserélte Csöri.
Az olajat leengedtem.
Már alul is látszottak olajfolyás nyomok, de a kereket levéve egyértelmű lett a bűnös.
Az 5. fokozat fedele alól jön az olaj.
A fedelet levéve egyértelmű lett hogy ideje volt az olajcserének. Ami lejött elég sötét színű volt. Elég sok lerakódást lehetett látni a fedélen és alatta. Mondjuk könnyen le lehetett törölni, talán az új olaj lemossa. (Lehet hogy télen jó lenne még egyszer lecserélni hogy a sok kosz kifolyjon.
A fedelet és szerkezetet amennyire tudtam lepucoltam.
A tömítő felületeket letisztítottam (zöld paszta nyomait találtam) és finoman újra lepasztáztam.
Ment vissza a fedél a helyére.
Már csak fel kellett tölteni a friss olajat.









A Kereket levéve érdekes látvány fogadott.
A belső csukló körül minden vastagon zsíros. Mintha szétment volna a belső harang és kiszórta volna a zsírt. (1.kép)
A féltengelyt kivéve érdekes látvány fogadott. Jól jött a tengelyanya letekeréséhez a nemrégen vett 1.350Nm-es ütvecsavarozó. Úgy tekerte le a csavart mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Máskor méteres hosszabbítókat tettem a hajtószárra és nagy birkózás volt. Szóval a zsír úgy jött ki a csuklóból hogy a gumi ép volt. (2.kép)
Még a bilincs se volt laza. Két lehetőség van:
- eredetileg a gyár ide lítiumos zsírt ajánl a hőterhelés miatt. A grafitos egyszerűen túl folyós lett a hő miatt és mint a víz kifolyt.
- a haranghoz adott zsír egy kicsit sok volt és utat keresett magának.
Mivel csak grafitos volt itthon az került bele. Télre rendelek gyárit és kicserélem.
Anno körbejártam a dolgot, a múltkor mindez nem jutott eszembe...
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)






