Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Giulia Veloce >> Blog
- Típus:Giulia Veloce
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Alfa Rosso
- teletankolások száma: 150 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 84.758 km
- életkor: 1.066 nap
- össz. menetidő: 1.220,74 óra (50,86 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6 805,77 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,96 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,36 Ft/km
- átlagos napi futás: 79,51 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,77 %




Egyre kevésbé tetszik az amerre megy a világ…
45 éve kaptam a jogsit segédmotorra. Anno mindenhová azzal mentem, lehetett gépészkedni, megérteni a technikát, kihasználni amit tud. A viselkedéséből az esetleges meghibásodásokra következtetni és annak javítására gondolni.
Aztán pár évvel később kaptam jogsit személyautóra is. Napokkal előtte vártam és vigyorgó fejjel ültem be vezetni ha valahová menni kellet. Apámék Dacia 1300-asával kezdtem, aztán Trabant volt az első saját autóm. Azóta is sokszor elgondolkodom hogy amíg lehet venni kéne egyet.
Aztán ahogy jöttek az egyre modernebb vasak egyre jobban távolodtam el a vezetéstől, a jármű uralásáról és arról hogy mindenre figyelni kellett, én irányítom a dolgokat.
Az első igazi extra a tempomat volt, amit a mai napig nagy találmánynak tartok, nem görcsöl be az ember lába és tartósan mehetek a megengedett sebességhatáron, de továbbra is mindenre figyelni kellett. Aztán ezt is elcseszték a távolságtartással, már nem kell arra figyelni hogy utolérünk-e valakit és lassítani vagy előzni kell. Félelmetes arra gondolni hogy ha megszokod és visszaülsz egy „hagyományos” autóba észre fogod-e venni az utolértet mert megszoktad hogy nem kell odafigyelni.
A következő döfés az automata váltó volt (Giulietta TCT). Innentől a bal láb nyugalomba vonul, a gépészkedés mint olyan megszűnik. Nem kell foglalkozni a motor üzemi körülményeivel, megoldja. Más kérdés hogy amikor nem akkor vált amikor én tenném roppant idegesítő tud lenni.
Aztán jött a többi, pl. a holttér figyelő a tükörben. Már azzal se kell foglalkoznod hogy ki jár körülötted, jelez a tükör.
Sávelhagyás figyelmeztető, már a csíkokra sem kell figyelned mert megrázza a kormányt ha rámész.
Önvezetés. A Giulia ugyan csak 2-es szintet tud, de ezzel lezárult a vezetés korszaka. Felmész a pályára bekapcsolod és megy. Szerencsére az enyémben még kikapcsolható a táblafigyelés alapján történő sebesség szabályozás így legalább azzal lehet foglalkozni a hosszú autópályás menetben.
A menetstabilizálók kitolják a határokat abba a tartományba ahol a hétköznapi autózás már nem jár. Nem kell az útviszonyokkal se nagyon foglalkozni.
Az ablaktörlő meg magától elindul ha cseppen az eső...
Hogy mindez mért jutott eszembe?
Több év kihagyás után a múlt héten ki kellett mennem No-ba. 800km oda és vissza. Kipróbáltam hogy hol szabályoz le a Veloce és ennyi...
A megengedett határon végig autózva semmi dolgom sem volt, max. a kikapcsolt automatika miatt a sebességhatárok állítása. Ha előttem lassabban mentek lelassított, ha visszagyorsítottak visszagyorsított. Az önvezetést is csak néha nyomtam be, nélküle legalább az utat kell nézni.
Az autó teljesítménye bármilyen tempót megenged, a 160+ is unalmas lesz egy idő után. Országúton meg azért nyomja be az ember a tempomatot mert minden tele trafipaxal. Kint van olyan hogy egy faluban kettő is van.
Alig vártam hogy odaérjek a célhoz, szó szerint unatkoztam. Telefonáltam mindenkivel, a világ összes podcastját végig hallgattam, minden funkcióját többször végig próbáltam a fedélzeti rendszernek és igen már eljutottam oda is hogy a tartóban lévő telefonon az otthoni napelem rendszer adatait nézegetem hogy éppen mennyi a hozam, süt-e a nap. Innen már csak egy lépés a filmnézés, a Messenger és a Facebook…
Kész, ennyi volt az autózásból.
Innentől mindegy hogy mi lesz a következő autó. Villany hajtja vagy sem, a lényeg tényleg ott lesz hogy a Netflix-et tudod-e nézni és elég nagy-e a kijelző…
A dupla kuplunggal és gázfröccsel visszaváltás kettesbe fogalma többé csak a múzeumban és az emlékekben él.
Nosztalgiával gondoltam a hétvégi Spideres kirándulásra és egyben örök kenyeret is kapott.
Örülök hogy megélhettem azt az időt amikor vezetni kellett.
- teletankolások száma: 140 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 79.502 km
- életkor: 979 nap
- össz. menetidő: 1.142,55 óra (47,61 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,40 Ft/km
- átlagos napi futás: 81,21 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,86 %




Reggel leparkoltam a cég előtt, majd 8 órával később ez várt...kép
Egész nap nem hűlt ki a motor, egy pálcányi maradt a hőfokból...

- tankolások száma: 131 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 73.693 km
- életkor: 891 nap
- össz. menetidő: 1.054,92 óra (43,96 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,94 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,54 Ft/km
- átlagos napi futás: 82,71 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,93 %





A MOPAR oldaláról sikeresen letöltöttem a 27GB-os frissítés fájlt és az autóhoz tartozó linensz fájlt.
A térképfájlt kicsomagolva két bin fájl volt benne. Egy Kelet-Európa és egy Nyugat-Európa. Ebből lehet egyet választani, én az utóbbira szavaztam. Igaz Szlovénia nincs benne de a többi számomra fontos ország igen.
Vettem egy 32GB-os sticket és rátettem.
Álló helyzetben - de járó motornál - lehet a menüből elindítani. Ha már fut lehet menni a kocsival, de a motort a frissítés befejezéséig nem szabad leállítani.
55 percet írt ki, de kb 40 alatt végzett.
Pár km még volt hazáig, így ki is próbáltam.
Működik :-)
Ja, egyes infók szerint FAT32-re kell formázni a sticket, de nem. A FAT32-re nem lehet 13GB-os fájlt feltölteni.
Elgurultunk Győrbe Rieglerékhez és ott a fiúk megejtették az ilyenkor teendőket:
- Olajcsere
- Olajszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Kiolvasás, átnézés.
Úriember pénzről nem beszél, de ha a végösszeget elosztjátok az idei évvel 74,00246913580247 az eredmény :-)
Minden rendben van, gurulhatunk tovább...
Közben András segített feléleszteni a mopar-os regisztrációmat, így itthon le tudtam tölteni a térkép frissítést. A felrakás vár egy hosszabb útra mert majd egy óráig tart.
Közben megnézegettem a szalonba kirakott Alfákat és OFF-okat.
Tonale: Röviden érdekes lett. Bővebben: A sok mindennel továbbra sem tudok megbarátkozni. Ez egy SUV, amit - hogy is mondjam - mint kategóriát nem tudok befogadni. A hátsó ajtó majdnem akkora mint én. Ha nem lenne más Alfa akkor ezeken még a márka miatt túl tudnám tenni magamat, de a műszerfalra odabiggyesztett tableten sehogy. A 23 éves Spiderben ennél csak egy kicsit amatőrebb megoldással van felrakva a középkonzolra a navi...
Junior: Belül egész jó, kívül - hmmm - olyan amilyen. Nem hiszem hogy a parkolóban visszanéznék rá mint ahogy a Giuliára. Számomra a szép nem ilyen, de ezzel is tudnák élni. Akár elektromossal is, ha egy kicsit többet tudna menni egy töltéssel. A műszerfal, a két kerek órába rakott téglalap alakú kijelző viszont vállalhatatlan. Nem igaz hogy nem volt kerek kijelző, a Tonaléba jutott.
Várom az új Stelvio-t, hátha vállalható lesz...

Nagyon meleg volt a héten, a téli gumik érezhetően nem szerették.
Ma visszakerült a kétszéles nyári szett.
69.410 km
1
585
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Találkozások
- Giulia
- Zenebutik
- Tonale
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Motorsport
- Giulietta
- Adok-veszek
- 159
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05




