Mutasd

>> Egyéb2022-12-04

Elsőre nem is gondolná az ember hogy mennyire más a két autó!
Pár gondolat (+ jobb; - rosszabb mint a Super):
- a 19'-es keréken nem nagyon lehet gondtalanul autózni a magyar utakon. Tapadási előnyét a bejáratás miatt nem tudtam kipróbálni
++ A téli gumik "csak" egyszélesek lettek. A Q4 miatt nem érezni azt a kitörési vágyat a hátsó résznél mint a szintén egyszéles 17-eseken a Supernél.
+ "sínautó" a Q4, sose éreztem gyorsításkor azt a "farriszálást" amit a Super produkált,
- néha hiányzik :-)
+ Az egész autó viselkedésre és beltérre is valahogy finomabb lett. Luxusabb érzést kelt. A legjobb példa erre a váltókar. A bőrözése olyan világba visz ami eddig nem hiányzott, de ha már nem lenne akkor hiányozna.
--- a könyöklő alatti vezeték nélküli töltőhely elviszi a tárolóhelyet. Nem fér bele a könyöklőbe ami korábban benne volt. Ráadásul nincs is rá szükségem, mert a teló a Brodit tartóban van és ott csatlakozik vezetékesen a rendszerhez.
--- A váltó "N"-ben is vitorlázik, még az a kevés motorfék sincs mint a másiknál volt. Nem szívesen tenném meg vele a nyári hegyi túrát a francia Alpokban.
+ A telefontükrözés sokkal stabilabb, sajnos a bemondás alapján történő célkeresés itt se működik. Addig működött amíg nem emelték be az androidba a telefontükrözést. Még egy példa hogy a fejlesztés nem előre visz...
+ DAB rádió van, de MINEK? Itthon nincs mert azt mondták anno hogy "nincs rá szükség"
+/- (?) valahogy elrejti a kocsi a gyorsulást. Nem tűnik olyan lehengerlőnek egy -egy előzésnél, pedig DE. Elsőre 5,5-öt mértem 0-100-on ami 1 mp-el jobb mint a Superé volt.
+ Általában halkabb az autó
+ Nyálkás úton királyság elrajtolni a lámpánál. Szinte érezni hogy mikor kezdi el húzni az elejét. Jó páran benézték már. Lehet hogy leszedem a Q4 feliratot :-)
-/+ (?) A központi kijelző elvileg tapicskolós, de hasznát nem sokat veszem mert nem érem el a kezemmel :-DD
+/- Jó játék a plusz információ a amit a központi kijelzőre lehet varázsolni. Ellenben rettenetesen elvonja a vezetésről a figyelmet amíg az ember a turbó- és olajnyomást nézegeti.
- A sávtartó nem mindig hajlandó átvenni a vezetést annak ellenére hogy a csíkok jól láthatóak az út szélén.
-- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben nincs tudhat meglepetéseket okozni.
+ A könyvében ellentétben elég egy kézzel fogni a kormány amikor ő vezet. Jól jön a segítség evés/ivás vagy a központi kijelző rendszerének tanulmányozása közben.
+ Távolságtartó tempomat jól működik, a távolságot is jól tartja. Akár meg is áll és el is indul az előttem menő után.
--- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben csak "sima" tempomat van, izgalmas lesz ha az nem lassul... Jó lenne ha kikapcsolható lenne a követés funkció.
+ A sávelhagyás figyelmeztetés valahogy finomabban működik.
+ A bőrülés csak bőrülés, most jöttem csak rá hogy ez hiányzott a legjobban a Superben.
- A kulcshely a váltó mellett nekem felesleges, a kulcs a zsebemben van mindig.
- A kézifék kioldóját felesleges volt átrakni. A Superben pont kézre esett a könyöklőn lévő kézzel, ez kényelmetlenül messze van. Kiállásoknál szeretem kézzel kiengedni és hagyni kikúszni a kocsit pl. a garázsból.
+ Jó a rekesz a középkonzol elején a pohártartó előtt.
+ Jók a váltófülek, tekintettel ara hogy mások a pedálreakciók itt kellenek. A Superben a gázpedállal lehetett pótolni.
- A gázreakciók kevésbé hevesek mint a Supernél, nagyobbat kell nyomni a pedálon. A régi jobban tetszett.
- Érzésre a féket is jobban kell taposni.
-- Nem oldották meg a radar védelmét elöl. A legkisebb hóesésben is negyed óra után használhatatlan lesz és gyakorlatilag semmi sem működik ami segítene szar időben. Nem marad más mint a kiszállás a hidegbe, lepucolás. Ráadásul a motort is le kell állítani mert ha nem nem sokkal előtte "veszi észre" hogy megtisztítottam minthogy újra használhatatlan legyen.
+ A táblafelismerés egész jól működik, kár hogy a feloldásokat (pl kereszteződés) nem ismeri.
+ Jó hogy van a mobilapp, be lehet csukni a kocsit ha nyitva felejtettem.
--- Sz@r a mobilapp. Nem igazán az érdekelne hogy meddig van a tank meg mekkora a guminyomás, hanem az hogy fel van-e húzva az ablak, vagy be van-e zárva az autó.

A sebességkorlátozó tábla alapján működő tempomatról nem tudok nyilatkozni, azt még az átadóhelyen a szalonban kikapcsoltam :-)

 
>> Egyéb2022-12-02

Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(

A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD

 
>> Esemény2022-11-30

Trip "B" - 1.000 km
Menetidő: 15:34
Átlagfogyasztás: 8,2 l/100km (ez a valóságban kevesebb lesz, mert mindkét tankolásnál többet mutatott)
Átlagsebesség: 64 km/óra

 
>> Esemény2022-11-30

Egy rosszul sikerült tolatás eredménye.
A tolatóradar szokás szerint akkor kezdett el visítani amikor már megálltam a "krrr" hang miatt...

update 2022.12.12.
Ma leadtam Júliát Győrben, hogy a hétvégére újra a régi fényében pompázhasson...

update 2022.12.13. 14:25
Júlia a telefonos app szerint a Lőre@Lőre Bt-nél van (Győr, Nemesszék u. 12, 9030) - valószínűleg festésen

update 2022.12.14. 22:40
Júlia az app szerint még mindig ott áll bent az udvari épületben - gondolom a festőműhelyben.

update 2022.12.16. 10:00
Újra a régi fényünkben :-)
(kép 2.)
Költségekről úriember nem beszél, de ha a számla végösszegét elosztjátok az idei évszámmal 127,0697329376854599406528189911-t kaptok :-)

 
>> Szerviz2022-11-25

Délután hívott a gumis hogy itt van minden mehetek.
Olasz felnik lettek. Furcsa hogy fényesek, de jól mennek a fekete tükör és ablakkeret által adott hangulathoz.

325 km

 
>> Esemény2022-11-22

Fél háromra volt jelenésem a Császárgumi-nál.
Ebéd után hív a tulaj hogy ne menjek, mert a jobb hátsó felni erősen üt, addig nem tudják kiegyenesíteni.
Melóból hazafelé azért odaugrottam megnézni.
Tényleg vagy 1 centit ovális a belső fele.
Hogy ezt hogy sikerült azt nem tudom...
Furcsa hogy csak a hátsó.

Két "affér" jutott eszembe. Egyszer egy parkolóban kanyarodva sikerült feltennem a hátsó kereket a padkára (elszámoltam az ívet), egyszer meg az olaszoknál Triesztben volt egy nagy csattanás. A fene tudja...
Remélem holnap ki tudják egyengetni.

Megnéztem a gumikat, nagyon babán néznek ki.
Azért a 255 széles elég durva.
Az elsők már fenn is voltak a felnin.

update 2022.11.23.
Nem csak tökös a felni hanem van rajta repedés is. Mondjuk furi hogy a gumi nem eresztett le. Emlékeim szerint Triesztben sikerült átmennem egy macskakövön ami az úton hevert. Azóta majd 3e km-t mentünk.
No mindegy.
Az összes forrást megnéztem 9 coll széles felni sehol sincs 18-asban. Az alfistin van egy felemás szett de az meg egyáltalán nem bejövős.
Nem maradt más rendeltünk egy egyszéles fekete felni aminek olyan mintája van mint a mostaninak.
A mostanihoz meg a télen megpróbálok szerezni egy felnit vagy eladom a maradékot.

 
>> Esemény2022-11-21

Némi papírmunka után negyed háromkor birtokba vettem. Az autó bemutatása gyakorlatilag annyiból állt hogy Andrással körbesétáltuk.

Útravalóul Halbak András és Farkas Dániel - akitől 2006-ban vettem át az első autót - egy kis ajándékkal kívánt jó utat.

A Veloce volt a hatodik autó amit náluk vettem és egyben a tizedik Alfám.

 
>> Esemény2022-11-16

Részletek később...

 
>> Szerviz2022-11-15

A Superen jelenleg a gyári 17-es felni van a téli gumikkal. Ennek a szettnek mennie kell az autóval mert a Veloce-ra nem megy fel.
Szóval téli gumik kellenek...
A Super kétszéles 18-as kerekein lévő nyári gumikban még legalább egy szezon van.
Innen adja magát hogy a 18-asra télit kell tenni és esetleg a jövő nyárra visszatenni rá a nyáriakat. Mondjuk így a Veloce-n lévő 19-es szett másfél évig munka nélkül maradna.

Szóval elkezdtünk keresni felemás télit.
Előre simán lett defekttűrő, de hátra gyakorlatilag még a nagyker se talált. Aztán mégis, de dupla áron mint a Nokian lett volna...

A felállásban akkor elöl defekttűrő Nokian lesz, hátul meg "sima". A defektjavító meg a kompresszor amúgy is benne van a kocsiban.

 
>> Esemény2022-11-14

Miután kiderült hogy mennyiben lenne a multiair modul javítása másfelé indultunk el.
Mi lenne ha így ahogy van beadnánk és elhoznánk helyette egy új Giuliát?

Számok nélkül nehéz gondolkodni úgyhogy elgurultunk Győrbe "számokért".

Kiderült hogy Júliát így hibásan is bevennék, természetesen a javítás költségével az ár alatt. Korrekt.

A szalonban egy fekete Veloce állt eléggé szemrevaló árcédulával.
Mind kiderült "Super" már nincs készleten, de vannak a Veloce-k...
...és van belőle az udvaron egy piros is.
Innentől már nem volt kérdés, piros.
A számok nagyon tetszetősek voltak az ajánlaton, hazagurultunk gondolkodni...