Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-06-08

Májusban ott tartott a történet hogy Erhardnál jártam.
a menetrend a szokásos:
- kocsit felemel,
- jobb első kerék le, dobborítás ablaka ki,
- A duda projekt miatt a sárvédő borítása is lejött.
- hosszbordás le (forgásirányt megjelöl), feszítő és görgő ki,
- vezérműszíj borítás le,
- szelepfedél le, 1-es henger gyertya ki (Semmi lerakódás),
- főtengelyt felső holtpontra állít,
- vezérlésrögzítőt felrak,
- balanszszíj le, forgásirányt megjelöl,
- vezérműszíj le, feszítő és görgő ki,
- szívóoldali vezérműtengelyt kiszed,
- két gyanús hidrotőke most bezzeg kemény mint a beton, de kiugranak.
- Az új hidrotőkékből leeresztettem a gyári olajukat és motorolajjal feltöltöttem őket. A két új tőke kicsit már mint a gyáriak, de a mérete stimmel. A szoknyája kicsit hosszabb, talán jobban megvezeti. A belső mag is egy kicsit "vastagabb". (5-8.kép)
- Vezérműtengely visszakerül,
- Vezérműszíj feszítő és görgő bekerült a régiek helyére. Mindkettőben valami kosz van, olyan mintha a csapágyból kijött volna a zsír és az összeszedte volna a szöszöket. A feszítő ugyan olyan a görgő más. (3.kép - 9-10.kép)
- Szíj fel, feszítőt beállít, amit később az átforgatásokkor meg kell ismételni.
- Balanszszíj felkerül.
- Balanszszíj feszítőjét is többször kell beállítani.
- A motort átforgatva a feszítőket lehet korrigálni. (Mintha a szíjak megtalálták volna a helyüket a síkban, mindegyik lazul.) (11-12.kép)
- Gyertyák visszakerülnek.
- A szelepfedélbe új tömítést tettem (volt itthon), mert a bal első sarka kicsit nedves volt.
- Szelepfedél, gyertyák, stb. vissza.
- Hosszbordás görgő, feszítő, szíj visszakerült.
- Indításpróba - pár fordulatig hallani a tőkét, aztán elhallgat és mint a Doxa :-)
- Dobbetét és kerék vissza.
- Kocsit bakról le.

A duda projektből nem lett semmi mert az emag-on vett retro kürt hangját alig hallani a gyári duda mellett.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-05-25

Vettem a szokásos Sonax bőrápolóból egy újabb flakonnal és bekentem a bőrt. Az üléseket kétszer is mert azonnal beitták a cuccot. Másodszorra már nem sajnáltam...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-05-25

Nekiálltam hogy visszategyem a gyári ablakemelő motort a bal ajtóba.
Előszedtem mindent ami az ablakemelő téma tartozéka. Megtaláltam a próba fehér műanyag fogaskereket (159) és a 22-ben megolvadt tesztdarabot is. (1. kép) Sőt az esztergályos által soha el nem készített félkész darabot is (3.kép)
Az új darabot sok-sok zsírral berakta a helyére. Az eredeti közdarab gumi helyett egy új került be. Az eredeti már kemény volt, az új jóval puhább. (2. kép)
Kiszedtem az ablakemelő mechanikát és bekerült az új motor. A régi megy a tartalékok közé. (PH1-es motor, még a nyitásra NEM lehúzódó ablakhoz való.)

Külön műtét volt a mikrokapcsoló. A múltkor sikerült elgörbítenem a "szárát". Most nekiálltam hogy visszaalakítsam.
A művelethez ki kellett venni a tengelyét, ami gyakorlatilag szegecselve van. A végét finoman felfúrva sikerült kihúzni és a szárat kiegyengetni. A szegecs nem fog kiesni mert alul a mechanika felől van a talpa. Biztos ami biztos alapon be is ragasztottam.
Mint kiderült túl jó lett az alakja mert a kapcsoló mindig be volt kapcsolva, de a helyén már annyit lehetett igazítani.
Mehet vissza az egész!
Aztán valamiért nem akart összeállni a rendszer...
Két dolog tűnt fel:
- a régi-új motor pont fordítva megy mint ahogy kéne. A felfele húzásra lefelé megy az ablak és fordítva. Valószínűleg a mágneseket fejjel lefelé raktam vissza. Erő van, így egyszerűen megfordítottam a csatlakozóban a két vezetéket.
- Valahogy "lötyög" az egész ablak első része, nem tudom beállítani. Az ok az ablaküveg rögzítőjében keresendő. A csúszka egy csavarral van rögzítve, DE amibe belemegy az is egy csavar. A műanyag betétes rész fogja az üveghez, az lazult ki és magán az üvegen "lötyög" a csúszkát tartó izé. Valószínűleg amikor a csúszka be lett csavarva az kitekeredett. Egy rövid szárú imbusz segített...

Már "csak" be kellett állítani mindkét oldalon az ablakot.
Nem egyszerű, de nem megoldhatatlan. Mentünk egy 50 km-es tesztkört, de az erős szél miatt nehéz volt eldönteni hogy suhog a szél vagy sem. Jobb mint volt...

INFO: Ablakemelő 1x1

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-05-09

Tavaly amikor összeraktam a motort indításkor kettő hidrotőke ugyan csak megizzasztott. Akkor úgy tűnt hogy megoldódott a helyzet.
Nos nem :-(
Először csak hosszabb állás után, majd már rövid után is képes megszólalni a szíjfeszítő. A Selenia reggelén is így volt, pedig előtte nap majd 350 km-t mentünk.
Felhívtam Erhardot hogy szerezzen egy gyári szettet, ha megyek a Seleniára beugrok érte, az új boltját még úgyse láttam.
A terv az hogy az agyonrángatott szettet a két hidrotőkével együtt lecserélem.

Kezdem a legfontosabbal: GYÁRI SZETT NINCS! Ami még van itt-ott az minimum 5 éves, a szíjat 5 év után le kell cserélni, vagyis nem érdemes felrakni se...
Szóval hozott két olasz hidrotőkét, és egy szettet Dyco szíjjal.
A feszítő román, a görgő NSK.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-05-06

A történet ott ért véget, hogy Márk nekem adta a kicserélt jobbos emelőből a motort.
Ma megvizslattam a szerzeményt...
Elsőre összehasonlítottam az enyémmel mert Giovanninál sose lehet tudni. Olyan mint az enyém.
Első gondolatom az volt hogy akkor ez mehet a helyére így ahogy van. Viszont nem hagyott nyugodni hogy milyen lehet a belseje.
Szétkaptam és meglepődtem. Szarabbul néz ki mint az enyém! Az egész belseje szétrohadva. Azaz mégse, kettő rozsdamente alkatrész van benne egyedül, a két rugó!!! (6.kép)
Innentől már egyértelmű volt a dolog. A sajátom belsejét kipucoltam, lefestettem majd összeraktam a két tuti rugóval.
Van egy tuti motorom, már csak össze kell rakni a nyomtatott fogaskerékkel, de az már egy másik projekt lesz...

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2025-05-02

- tankolások száma: 131 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 73.693 km
- életkor: 891 nap
- össz. menetidő: 1.054,92 óra (43,96 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,94 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,54 Ft/km
- átlagos napi futás: 82,71 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,93 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-04-30

Úgy néz ki hogy összeállt az idei Nagy Túra útvonala.

Pár sarokpontból indult a tervezés:
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)
- Sanremo (Itt már kétszer jártunk és nagyon bejött a környék)
- Seborga
- Monaco

Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 23-nál tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 6 szállás lefoglalva. Jobb helyek keresése folyamatosan, de úgy néz ki hogy elsőre jókat találtam.

Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-04-27

Km óra állás: 111.805 km
Együtt megtett út: 56.305 km
Együtt töltött idő: 2.816 nap
Tankolt üzemanyag: 4.535,38 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,62 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 39,50 Ft/km
Napi átlagos futás: 19,99 km/nap

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2025-04-24

A MOPAR oldaláról sikeresen letöltöttem a 27GB-os frissítés fájlt és az autóhoz tartozó linensz fájlt.
A térképfájlt kicsomagolva két bin fájl volt benne. Egy Kelet-Európa és egy Nyugat-Európa. Ebből lehet egyet választani, én az utóbbira szavaztam. Igaz Szlovénia nincs benne de a többi számomra fontos ország igen.
Vettem egy 32GB-os sticket és rátettem.
Álló helyzetben - de járó motornál - lehet a menüből elindítani. Ha már fut lehet menni a kocsival, de a motort a frissítés befejezéséig nem szabad leállítani.
55 percet írt ki, de kb 40 alatt végzett.
Pár km még volt hazáig, így ki is próbáltam.
Működik :-)

Ja, egyes infók szerint FAT32-re kell formázni a sticket, de nem. A FAT32-re nem lehet 13GB-os fájlt feltölteni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2025-04-18

A múltkor megállt az ablakemelő és motorcsere lett a vége...
Márk nemrég cserélte az ablakemelőjét és ma megkaptam tőle a motort. Millió köszönet érte!
Van fogaskerekem is, talán eljutok oda hogy összerakjam az eredeti balos ablakemelőmet, amiben megolvadt a próbaként nyomtatott fogaskerék 2022-ben...
Jó lenne az idei Sanremo-i látogatásunkat az eredeti cuccal megtenni...

Egyúttal elvitte a volt motorjáról a kartert és kettő - immáron jó nyomtatott fogaskereket is az ablakemelőhöz. Most nézem hogy már bő 4 éve őrzöm a kartert - mintha tegnap lett volna hogy szétszedtem...