Blog >> stabilizátor

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-14

Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.


Km: 165134

>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-04-06

Miután már szinte teljes felújításon esett át az autó futóműve (korábbi tulaj pesti közlekedéseinek az eredménye), tudtam jól ,hogy az első stabilizátor felújítását sem fogom megúszni. Mióta megvan az autó, azóta kísért egy tompa, jellegzetes néhai kopogó hang rossz úton. Ez a 6 év használat után már zavaró volt számomra. Először kicseréltem a külső, lengőkar és rúd közötti stabilizátor pálcákat Birth gyártmányúra, de ezeken 2 év után betonkeményre érett a gumi. Végül cseréltem Monroe gyártmányúakra, ezek remélem már többet ki fognak bírni.

A belső stabilizátor szilentekből, ami ugye a rúd és a bölcső között van, Bárdinál csak gyenge minőségű utángyártottat lehet kapni, így Strongflex poliuretán szilentekre esett a választásom, ami alig drágább. Ebből a piros színű az, ami puhább és ebből is 2 fajta méret létezik, 22mm és 23mm vastag rúdra. Ezt a rendelés előtt meg kell mérni (sokan itt szúrják el és a rossz méret nem passzol). Nekem a 22mm-es kellett. A rendelést időben kell végezni, mire 1 hét minimum, mire legyártják és elküldik. Mivel sajnos nincs aknám, ezért ezt a feladatot a jól bevált miskolci szerelőmre bíztam. Nem volt olcsó, mivel a teljes bölcsőt le kell engedni és csak úgy szerelhető ki a stabilizátor rúd, de a futómű stabil és feszes lett, tompa koppanásoktól mentesen. Így már jó érzés átülni bele még egy új autóból is :)
Remélem sokáig így marad, nagyon szeretem ezt a kis vasat :)

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-24

A hétvégén bekerültek a stabpálcák, és a hátsó szilentek a kocsiba, de ezt sajnos 2 teljesen berohadt ABS jeladó bánta.
Ma vettem át az új jeladókat (mindkét oldalra), plusz egy flexicsövet, így az autó futóműve, kipufogórendszere nagyrészt új, a fékrendszere jól működik.
A motoron pár hónapon belül vezérléscsere lesz, akkor további szervizelések jönnek (pl. szelepfedél-tömítés) várhatóak, addig remélhetőleg nyugi lesz. :)
Alkatrészek:
2x ABS jeladó hátsó (Bosch)
Flexi kipufogó cső
Km állás: ~175.000

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-14

Vettem ma 2 stabpálcát előre, 2 kipufogó felfüggesztőt az új első dobomhoz.
illetve a fiúk a fórumban kisegítettek, így kiderítettem, hogy a megvásárolt szilent valóban AZ a csonkállvány szilent, amit cserélni akartam.
Ezek a hétvégén kerülnek a helyükre.:)
Alkatrészek, szervizeszközök:
2 Stabilizátor (Meyle)
2 Kipufogó felfüggesztő
Kipufogó tömítőpaszta
Féktisztító

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-13

Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):

2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.

Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

Már nagyon rossz állapotban volt az első futóművem, így a motor csere alkalmával azt is kicseréltük. A komplett bölcsőt leszereltük, minden lengőkart és a stabilizátor szilenteket, pálcákat, lengéscsillapítókat, rugókat (a régiek el is voltak törve) cseréltünk. Most csodálatosan halk és finom a futómű, megérte! :)
A lengőkarokat az érdi Kovács műhely újította fel.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-07-06

Az utolsó alkatrész beszerzésnél, felhívták a figyelmemet, hogy eléggé kopottak a fékeim. Úgy voltam vele, hogy még nem jelzett, de közelebbről megnézve tényleg eléggé vékonykáknak néztek ki. Úgy is jött egy kis koporgó hang a bal elejéről. Rendeltem első fékbetét készletet, meg stab.pálcákat is. Be is igazolódott a szerelésnél, hogy a stab.pálca egyik gömbfej lógott.
Ha a jobb oldalon is lenne becsatlakozás a fékbetét állapotának visszajelzésére, már kaptam volna értesítést a műszerfalról is. A jobb oldali fékbetétből még ki is esett az a vezeték darabka. Kitakarítottam a lyukakat, és a marásokat is a tárcsákon.

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD Remap // 2017-04-12

Koppan.

Ott, elöl.

Nem szeretjük.

Szereljük.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-04-08

Kicseréltem a hátsó stabilizátor rúd szilenteket, kicsit ki voltak már kopva. Egyúttal kapott új festést a rúd és a stabpálcák. Feketém sajna elfogyott így ezüstre lett festve. Természetesen a rozsda is el lett távolítva, és alapozó is került a festék alá.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-02-10

Kopogást hallottam elölről--> elvittem a szervízbe.
Diagnózis: cserélni kell az első stab. kart és pálcát.

Most nem lehet hallani semmit. Sikeres volt a javítás.

Ami cserélve lett:
- Stab. kar
- Stab. pálca
- kipufogó felfüggesztő
Futómű is utána be lett állítva.

Km: 127.265