Blog >> stabilizátor

>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-06-14

Kicserélésre került a mai nap folyamán a lengőkarok, kormányösszekötö külső gömbfejek és stabilizárot szilentek!
Már csak a futómű állitás van hátra!
Köszönet Willy cartársnak az alkatrészekért!

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-16

Gerissimóéknál kicseréltettek ma (0516) a beteg lengéscsillapítók kevésbé betegekre. Ugyanis a bontóban vásárolt gátlók nem éppen örvendnek a legjobb egészségnek. Egyik pl. be sem lett szerelve, mert a bal hátsó gátlóm még mindig jobb állapotban volt mint az 'új'. Mondjuk azzal nem is volt gondom sosem. A jobb hátsó pattogott a kelleténél jobban már az olaj-eresztés előtt is. Ezért ki is lett cserélve - egy gázosra. Legalább ha már nem is új, nem fog szivárogni belőle az olaj:) Mondjuk nem épp a legelegánsabb megoldás ez részemről, de amíg be nem szerzem az új Monroe sport gátlókat, addig csak kibírja..

A stabilizátor rudakkal már kevesebb gond volt, hiszen azok újak voltak, a hátsók könnyen cserélődtek, de az elsőknél volt szükség bőven csavarlazítóra és egy helyen még a flexet is elő kellett szedni. De mostmár ezek is újak, úgyhogy nem lesz velük gond egy darabig.

Az összhatás sokkal jobb lett mint volt, hacsak az olajfoltokat nézem, már annyival is kevesebb:) De az eleje tényleg sokkal stabilabb lett, a kisebb gödröket finomabban adja át mint eddig, de a hátulja még el-el pattog. De már nem sokáig:)

Gergőéket megkértem, ha lesz idejük (szombati nap lévén..) akkor nézzenek rá egy-két dologra a gátlókon kívül. Hát nézzük sorban, miket találtak:

Először is, aminek végre sikerült véget vetni, az a motortérből származó csörgő zaj. Ezt akkor tapasztaltam, mikor piros lámpánál megálltam, és visszaesett a fordulat alapjáratra. Ha a klíma is ment, akkor még erősebb volt a csörgés. Én úgy gondoltam, hogy kilazulhatott valami és a rezonancia miatt csörög, mikor alacsony a fordulatszám. De pl. kettesben is eljátszotta, ha nagyon lassan mentem. Viszont szerencsére megtalálták a bűnöst és már nem borzolja az idegeimet:)

A fékeket is kértem, hogy ellenőrizzék, mert egy 3-4 hónapja el kezdtek csikorogni kicsit, igaz, hogy nem mindig és csak halkan, de az előtt nem csinálta. A fékerővel sincs gondom, de azért jó ha ránéz valaki, ha már a kerekeket úgyis le kellett szedni. Az eredmény; 40%-os, úgyhogy a novemberi műszaki vizsga előtt azokat mindenféleképpen ki kell cserélnem majd, a gumi fékcsövekkel együtt, mert azok is eléggé el vannak öregedve. Tehát új nyergek, új tárcsák. Előre biztosan.

A következő észrevétel az a rezgőtag (rezonátorcső) volt, a kipuffogó csövön. Kicsit beteg már, úgyhogy ideje lesz lassan kicserélni, azt mondták.

Aztán a kormány egy fokkal balra áll, mikor egyenesen megyek. Kértem, hogy ennek is nézzenek utána, hogy mi lehet az oka. Azt mondták el kell vinni az autót futóműveshez, mert balra húz, ott meg fogják tudni oldani egyúttal ezt a problémát is. Pedig én észre sem vettem, hogy balra húzna, mert a városban olyan nyomvályúsak az utak, hogy hol balra, hol jobbra húz.. De legalább most már ezt is tudom, aztán egy jobb minőségű úton le is tesztelem. Mikor a kormányművet nézegették, a bal oldali kormányösszekötőnél találtak a porvédőben néhány csepp olajat. Legközelebb ezt is tüzetesebben át kell nézni, hogy mi okozhatja.

A vezérlés miatt már régóta dízel hangot ad az autó indításnál egy 2mp-ig, aztán elhalkul. Ezért cserélnem kell majd a vezérlésmódosítót. A vezérlést is át kell nézni majd rendesen legközelebb, mert valami nem volt 100%-os Gergőék szerint a vez.módon kívül. Én úgy vettem az autót, hogy a 120ezres szervizt megcsináltatta a srác (116ezernél), amiben benne volt a vezérléscsere is, szíjak, feszítőgörgők, stb. De úgy látszik valami mégsem százas.. Kiderül.

A kipuffogónak meg már nincs olyan szép alfás doromboló hangja, mint az előző hátsó dobbal volt. Azt hittem valahol lyukas vagy kifúj. Átnézték Gergőék ezt is, a rezgőtagon kívül nem találtak hibát, úgyhogy a hátsó dobon belül kell keresni a megoldást. A megoldás viszont már csak jövőre vagy talán vmikor késő ősszel érkezik; egy dupla kivezetésű új rendszer személyében. Addig pedig marad ez a hang.

Az autó kicsit gyengének tűnik számomra. Ami lehet a vez.mód és a kipuffogó hibája is talán. De nincs kizárva egy LMM csere sem.. Persze nem ezzel fogom kezdeni:)

Hát ezeket találták. Nem kevés, bár egyik sem olyan, hogy azonnal cserélni kellene, de szép lassan minden cserélve / javítva lesz.

[Költségeim: 20.000Ft munkadíj + 2.000Ft]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-15

Vác - Meteor Kft. (0515) első - hátsó stabilizátor rudak vétele - Lucky Engineering (Made in Italy). Kicsit kételkedem a 'márkában', de olyan rossz nem lehet, mert ez volt a legdrágább. Lehet, hogy nem mindig az ár számít, de mondtam nekik, hogy most már olyat adjanak, ami nem megy tönkre fél év után. Ugyanis az előzőek, amiket vettem tavaly (hátra), az a legolcsóbb kategória volt. Igaz, hogy fele annyiba sem került mint ez, de nem is bírta sokáig.. Ja és 10% kedvezmény is járt, mert '99-es az autó és már 2009-et írunk. Tehát.. ahány éves, annyi % :)

[Költségeim: első stabilizátor rúd 7.706Ft /db, hátsó stabilizátor rúd 7.122Ft /db (-10%)]

>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-04-17

Minden tiszteletem Ferkéé és szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)

A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.

Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-16

Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.

DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-07-01

Ma Gerissimoéknak hála ( 1000x THX ), na meg a jó áron beszerzett alkatrészeknek, elhallgatásra ítéltetett a hátsó futómű.
No nyifogás, nyöszörgés, kopogás! :)
Konkrétabban: cserélve lett a 166 hátsó fertályának egyik rákfenéje, a külső G-szem, a stabilizátor szilentek és " kutyacsontok". A mesterek átvizsgálása azzal az eredménnyel zárult, hogy a többi része - lengőkarok - jó állapotúak.
Még mindig terpeszt egy kissé a vas, lehet, hogy megpróbálkozom egy futóművessel...

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2008-04-21

Elkezdett nyöszörögni a belső silent. Vagy is nem tudtam hogy az, azt hittem lengőkar szilent (bár ez vancsi új, komplett lengőkar, gömbfejjel), vagy legéscsillapító. Elvittem, megnézték, és akkor derült ki hogy szilent. Beszereztem a külső (kutyacsont) és belső szilenteket, ma pedig végre a helyükre is kerültek. Biztos ami biztos kicseréltettem jobb és baloldalt is... Végre csönd van :)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2007-10-04

Ez még lemaradt a full szervízből, a fékekkel együtt ki lettek ezek is cserélve.

>> SzervizPeti16V // Alfa 156 1.6TS SW // 2007-10-02

2007. október 1. 102900km
Végre sikerült rájönnöm, hogy mi kopogott az első futóműben.
Alacsony sebességnél jött a hang leginkább, egész pici úthibákon, sőt huplikon átgurulva is apró, de gyakran ismétlédő koppanásokat hallottam.
Kicseréltem a stabilizátor pálcát és a hang végre eltűnt. :)
Az alkatrész 2900 Ft volt, szerelési költséget meg nem számoltam fel magamnak. Nem érdemes ezzel szerelőhöz menni, mert nem egy bonyolult feladat és alig volt több, mint 1 óra.

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-06-28

Na megvan a felújított stabrudam :) Csöndes lett az autó. A munkadíjat kissé magasnak érzem most. 15e volt. A csere után természertesen futóműbeállítás is volt, hogy ne kóvályogjunk.
Benne figyel az új akksi is: 74 Ah Eagle. Sosem hallottam még róla, de rá van írva, hogy for Alfa Romeo meg Ferrari. Akkor rossz már nem lehet :-)