Mutasd

>> Egyéb2007-10-28

2007. október 27. este, kb. 19h
A mai napon megváltunk a családi kedvenctől.
Igazán csak most derült ki, hogy nem csak az én szívemhez állt annyira közel, mert a kisfiam és a feleségem még nálam is nehezebben tudott tőle elbúcsúzni. Csak az vígasztal, hogy szerencsére nagyon jó kezekbe került. Mostantól kezdve fűtött mélygarázsban készülhet a bevetésekre. Az új gazdája, Kalizsoli is nagyon hamar beleszeretett. Bízom benne, hogy ez a szerelem is nagyon sokáig fog tartani! :)

>> Szerviz2007-10-02

2007. október 1. 102900km
Végre sikerült rájönnöm, hogy mi kopogott az első futóműben.
Alacsony sebességnél jött a hang leginkább, egész pici úthibákon, sőt huplikon átgurulva is apró, de gyakran ismétlédő koppanásokat hallottam.
Kicseréltem a stabilizátor pálcát és a hang végre eltűnt. :)
Az alkatrész 2900 Ft volt, szerelési költséget meg nem számoltam fel magamnak. Nem érdemes ezzel szerelőhöz menni, mert nem egy bonyolult feladat és alig volt több, mint 1 óra.

>> Szerviz2007-09-28

2007. szeptember 26. 102xxxkm
Kicseréltettem a jobb felső lengőkart, mert gyanús volt, hogy ez kopogott elöl.
Felesleges volt, mert nem ennek a hangját hallottam. Mondjuk volt egy kis lógása a szilenteknél, úgyhogy nem tragédia, hogy ki lett cserélve. Csak az a baj, hogy vmi még mindig kopog, de nem jövök rá, hogy mi.
Gyári eredeti lengőkar került bele (ami TRW gyártmány, Boge szilentekkel), mert ezt tudtam a legolcsóbban megszerezni. A cserét egy ismerős szerelő végezte 3000 Ft-ért.

>> Szerviz2007-09-17

2007. szeptember 16. 102400km
Kapott egy új kipufogócsonk hővédő lemezt, mivel a régi elrepedt és egy bal első ajtóhatárolót, mert ez meg csúnyán kattogott.
Az alkatrészeket Bikki Balázstól (www.fiatalkatresz.atw.hu) rendeltem kedden, csütörtökön kézhez is kaptam. A hővédő lemez 6800 Ft volt a két új anyával, a határoló pedig 4500 Ft. Illetve pótoltam még a torony tetejéből hiányzó műanyag kupakot, ez kemény 1400 Ft volt.

>> Egyéb2007-08-06

2007. június 19-én "átfordult" az óra.
Bizonyíték is van, mert szerencsére sikerült megörökítenem a pillanatot! :)

Utólag ide tettem a 77 és 88 ezres képeket is, az érdekesség kedvéért.
A 77777km-es kép 2005.10.13-án, a 88888km-es pedig 2006.07.18-án készült.

>> Szerviz2007-06-14

2006. november 30.
Állandó vitatéma a 156-os Alfáknál a vízhőfok kérdése. Van, aki esküszik arra, hogy teljesen normális, ha nem megy a vízhőfok az óra szerint 70 fok fölé, és van, aki szerint ez baromság. Én az utóbbi tábort erősítem, mert a csere előtt az enyém is nagyon nehezen és ritkán melegedett be, a csere óta azonban inkább a 90 fok körül vagy a felett mocorog a mutató. Normál haladásnál városi és autópályás használatnál is szinte oda van szögezve a 90-hez, dugóban araszolgatva pedig egészen addig kúszik fel a mutató, amíg be nem kapcsol a ventillátor és szépen le nem hűti a 90 alá egy picivel.
A termosztát gyári beszállítója a BEHR-Italia, de a JTD motorokkal ellentétben itt nem kell a gyárihoz ragaszkodni. Az enyémbe VERNET gyártmányú került, amit bátran ajánlhatok, mivel egyelőre bevált.
A Láng üzleteiben kb. 10e Ft, a cikkszáma: 6506.88.

>> Szerviz2007-05-15

2006.november 30. 93650km
Minden ki lett cserélve, hogy visszanyerje eredeti állapotát:
-vezérműszíj (Gates)
-feszítő+vezetőgörgő (INA és Ruville)
-vezérlésmódosító (gyári)
-hidrotőkék (AE)
-tömítések (Victor Reinz)
-vízpumpa (Bugatti)
-termosztát (Vernet) és hűtőfolyadék (BASF Glysantin Protect Plus)
Drága játék volt, de most gyönyörűen jár a motor, és ez a lényeg!