Tagok >> someday >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Nero
Minden tiszteletem Ferkéé és Zé szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)
A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.
Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.
Felkerült. :) többet nem tudok mondani, reggel a karosszériásnál kezdtem, nem 100%os az illeszkedés sajna, de nem látszik. majd lefényképezem ha le tudom mosni a verdát, csak most bődület szél van és sok a por. ;)
szerk 2009.04.01: itt vannak végre a fotók:
..És ha már elértük a 156. ezerkilométert realizálódott bennem, hogy olajat KELL cserélni. 20.000 ment úgyhogy nem lehetek olyan dinka hogy nem cserélem. Most nem Selenia került bele hanem Castrol, előzőleg ( a Selenia előtt) is azt hiszem az került bele, de valahogy nem éreztem olyan jónak a Seleniát, persze ez ilyen paraszubjektív dolog, na mindegy.
kapott új légszűrőt is, mert ugye azt is, viszont a régi nem volt nagyon bekoszolódva. Kicsit drága a légszűrő a 156osba nem? 4500+ Forint volt.
Viszont a motor mintha csendesebb lenne most már és mivel -gondolom- az egyik csavaragy a légszűrőházban megadta magát és nem tart rendesen kaptam egy kis szívóhangot ami tökre teccik :)
Tehát olajcsere : 156.400 km. jobb ha ide leírom így nem felejtem el.
Ma elértük a bűvös 156.000 km-t lesz is futóműcsere...meg minden ami futtya. :)
Megjött yeah!! itt táncolok. egyelőre mást nem tudok :) Karácsinyi ajándék volt de tudom az árát :) 36K volt szállítással együtt! De ne karácsonykor rendeljétek. hét hét alatt ért ide.
MOst közben rájöttem hogy a nyári olajcsere nincs bejegyezve ide sebaj. olyan is volt 2008 júniusban természetesen Selenia 20K :) (+szűrők) az árára már nem
Az óra állás 136 000 ezernél volt valahol. :)
emlékszem, asszem kijött 15K bol az egész.
Most hogy hazajöttem küldföldről végre újra ápolgathatom a szemem fényét. Nagyon nagy öröm volt bele visszaülni.
Az autóm fóliázásának története: Nagyon szépen lefóliázva vettem, de "sajnos" nagyon sötét árnyalattal és nagyon - nagyon műbizonylat nélkül. Hosszas utánajárogatás után (szerelő, internet, fóliás) Úgy döntöttem, hogy akkor leszedem az első oldali fóliákat. Leszedtem. :(, Fentmaradt a ragasztó és az istenért sem tudtam lemosni, de keményebb anyagokkal nem mertem próbálkozni. No mind1 autó levizsgázott és az volt a terv, hogy visszafóliáztatom az újonnan megismert nagyon rugalmas fóliásommal.
Nem jött össze időben, aztán én meg kimentem dolgozni és itthagytam mind2 szerelmemet. Az egyik utánamrepült :)
MInd1 most hazajöttem és rögtön irány a fóliás. 8000 volt az első kettő ablak és még grátiszban fóliát is megkaptam a szélvédőre nappellenzőcsikig. Én kértem hogy rakja fel és ő meg nem kért érte pénzt :) Az emberem nagyon rugalmas, !szerintem! jól dolgozott.
Szuper. Most méégszebb. Főleg az Alfacity matricával... Imádom.
Ma végre elhoztam az általam favorizált szerelőtől a gépsárkányt. Lejárt a műszakija holnap :P
40 ropesz lett a vége nem is sok végül is volt benne termosztát csere, jobb első szilent csere fagyálló csere, diagnosztika, fékpad... Szal fájin lett most már 2009 mittoménmeddig jó :)
Sajnos le kellett szednem a b oszlop előtt fóliákat, így most ragacsos az ablak, de mind1 fityfene, mert kaptam remek ajánlatot a visszafóliázásra és egy szép műbizonylatra.. mert az nem volt.
Japropó: Köszönönet Ferkének az ő tudja miért!
1 lépéssel közelebb ismét a tökéletességhez :)
Már úgy vettem Sparky-t hogy volt benne egy bő 50 centis repedés. Aztán biztos, ami biztos a következő héten én is kaptam egy kavicsot és az csinált nekem még egyet. 2 repedés. Nem rossz :)
Prioritásban nem soroltam előre ennek az orvolsását, hiszen fontosabb dolgok vártak akkor még az autóra (a szokásos MUST dolgok).
De most végre megvan. Lelkem legmélyén már eléggé vártam, így közelebb vagyok a teljességhez.
Még kell majd egy gumikeret az ajtómra, a lökös műanyaga karcos, és a motorháztető illesztései sem smakkolnak. Szeretem csinosítani.
Szóval szélvédő. Zsír lett. Echte ugyanolyan az új, mint a gyári. Zöld. :) Volt időm utána járni, és a fórumon eldugva megtaláltam a megfelelő helyet, ami még ráadásul korrekt árú. Semmit nem lehet észrevenni az "A" oszlopon. Se kivül, se belül. Ellátak tanácsokkal az első napokra. Szimpatikusak voltak. A vége 16.800 az üveg és 8.000 a munkadíj. Ha a gumikeret megsérül az még 8 ropi lett volna de ragaszkodtak hozzá, hogy megvárjam és lássam hogy megsérül, hogy nehogy úgy érezzem átvágnak. Ennyi. Zsír.
szerk: rögtön vettem hozzá új set ablaktörlőlapátokat.
Megvolt. Vettem a bátorságot meg a szűrőt és megcsináltam. Facelift előtti verzió. Jobb oldali műanyag kicsavaroz "felhajlít", cucc ki, majd új be. ennyi.
Szerencsém volt mert az auóoboltos egy könyvből nézte, hogy ez milyen fajta és ott lépésről lépésre meg volt rajzolva, hogy hogyan kell cserélni. :)
Valami hülyen perverzióm lehet, de olyankor mindig valahogy vidámabb/boldogabb vagyok, hogyha szervízből hozom haza az autókát. Kicseréltettem a vezérmű szíjakat/görgőket. 120k van benne így akár mát volt akár nem mindenképp meg kellett már csinálni, kicsit szégyenlem is magam, hogy megtettem vele enélkül 2000 km-t. (olyan gyorsan elfogyott annyi)
Mikor még olajcsere légszűrőcsere volt az autónak kérdeztem az egyik szerelőt, hogy minek van ilyen villanymotor hangja? (ugyanis az volt neki), dugdosta a fejét és azt mondta, hogy valószínűleg a szervószivattyú lapátoknak, ne aggódjak ez természetes.
Elhittem neki, hajlamos vagyok hinni a nálam jobban hozzáértőknek.
De! kicserélték a görgőket meg a szíjakat és az egyik használt görgő csapágy hangja meglehetősen "avas" volt.
Kész lett. belelültem.Beindítottam.Elindultam. Nagyon selymes és lágy volt :) 3 nap után már kezdett hiányozni. Hallgatom a motort és eltünt az a villanymotor hang. Hahá!
Az egyik görgő volt a ludas. Örülök nagyon! Durván szép hangja lett a cuccnak...
Csak a pillangószelep rugója miatt kicsit ragad a gázpedál.. Jó lenne, ha egyáltalán tudnám mi az a pillangószelep...?
Azt mondták, hogy kicsit lóg a vezérlés-módosító... A szélvédő után ő a következő áldozat.. de ez változhat ha gyorsan akar meghalni.
Mondtam már hogy mindig happy vagyok ha szervízben volt a kocsi? :)...