Gyári és szép állapotú, ritka Teledialok ide,- vagy oda... A harmadik autóm viselte már a szettet, és egyszerűen meguntam őket. Ezt az autót egy 5×100-as lyukosztású, 5 küllős felniszettel vásároltuk, nekem nagyon tetszettek, de megállapodásunk szerint vissza kellett adnom az előző tulajnak, mivel ez egy téligumival ellátott garnitúra volt. Visszakerültek hát a Teledialok néhány napra, majd egy számomra igen előnyös biznisz eredményeként egy gyári 17 collos szett került fel nagyon jó állapotú 215/45 gumikkal. Nekem nagyon tetszik, bár nem estem azonnal szerelembe a kinézettől, ma már nem venném le őket.



A 10 év állás ugyan a kilométeróra állásának igen jót tett, azonban köztudott, hogy a hosszútávú stand-by állapot azért nem igazán barátja pár dolognak. A váltóoldali kihajtás szimmeringjének most fújt a bíró. Kiderült, hogy azon ritka 145-ök közé tartozik a verdám, melyet gyárilag Bravo/Brava féltengelyekkel szereltek, úgyhogy az először berendelt alkatrész nem is lett jó. Zé. elmondása szerint ( nem rövid ) pályafutása alatt ez a második ilyen 145-ös, amellyel találkozott. Igazi unikum tehát ebből az aspektusból is. :) Zé. mester cserélte a másodszorra megfelelővé vált belevalóval, egyúttal természetesen új olajjal is fel lett töltve a váltó.
Fentiek cserélve, illetve javítva lettek Zé. kezei által. Van meleg, és hibátlan, újszerű váltó is.
Zé. ma megejtette a jelen esetben aztán tényleg elengedhetetlen teljes vezérlés, olaj,-szűrők,-szíjak cseréjét. Első "hosszabb" útját megtette egy évtized elteltével D.Z.-től haza. Simán.
A legjobban minket lepett meg, amikor a tréllerről történt leengedése végeztével, egy akksi behelyezése és a gyújtás ráadása után megláttuk a számlálón a 47700 (!!!)-as számot. Később, alaposabban átnézve kiderült, hogy gyakorlatilag mindene gyári még, törve a jobb elején lehetett rövid pályafutása alatt, ott találhatóak is javításra utaló jelek. Viszont nem nyírta ki a több, mint 10 éves állás sem az alját, sem a kipuff-rendszert, sem más releváns dolgot. Az első motorindítás előtt azért nyilván volt részemről izgalom, de az (érthetően) megszorult AC-pumpa cseréje után az évtizedes Csipkerózsika-álmot követően beindult a kis cuore - az érzés elmondhatatlan. Borzalmas büdös az állott benzin folyadékként, és elégetve is. :)
Eszméletlen feeling egy 17 éves, de mégis újszerű autót vezetni, ez is megadatott hál'Istennek.
A beltere és a műszaki állapota makulátlan, mint az új - a kis teste azért találkozott 3 nagy ellenséggel: az időjárással, a női tulajjal, és vélhetően az ő (akkoriban még feltehetően) kis gyermekével. :)
Kapott ma egy nagyobb takarítást, azért lesz még mit tisztogatni rajta.
Jövő héten megkapja az ilyen esetben aztán valóban elmaradhatatlan vezérlés, -olaj,-szűrő cseréket, néhány apróság átnézésre kerül, aztán gooo...
Kíváncsiságból egyébként nézelődtem ma a neten, akad-e még ilyen adottságokkal rendelkező 145-ös egyáltalán valahol. Olaszországban találtam egyet, egy fapados, klíma nélküli ( igaz, patika állapotú bódéval rendelkező ) 1999-es 1,6 TS-t 22000 futott km.-rel. 3500 ájróért. Hmm. Jó lenne ott élni sales szempontból (is).
Bent van a motor, néhány dolgot még be kellett szereznem hozzá ( LMM, magasnyomású szivattyú szeleppel együtt, légszűrőház, légcső, motortakaró fedél ), de INDUL, szépen jár és gyönyörű a hangja - már amennyire egy négy hengeres kerregőnél beszélhetünk ilyenről. ;) Cserélve/felújítva lettek egyébként előzetesen: turbó, olajhűtő és EGR, vezérlés.

Régi vágyam manifesztálódott gyorsan a kis 146 eladása után - helyére egy Coupé került hozzánk. Hiányzott a portfóliómból egy ilyen hosszú évek óta, most szántam el magam a beszerzésére.

Jó helyre került szerető és szerelő gazdihoz, fekvőrendőr-mentes vidékre.
Nem, nem, és nem tetszett a Mad Max-feeling ( öregszem... :S ) azóta, hogy elhoztam velük/rajtuk a verdát. Feketére szinterezett gyári ( igaz, nem a 146-é ) Speedline ide,- vagy oda.
Osziéktól jó áron megkapta a rá való toppanókat, a medmexszett pedig jó helyre, fényezőmester Atti barátomhoz kerül. Azjóleszazneki, na. :P ;)
A projekt bifórafter nézni valója a képeken.


Elkészült a fényezés! Most jön a munka többi része. Megörökli a GTV-től a ritka, 17" Teledial-okat...
