Blog >> 145
A csúnya kopott jel helyére kapott szép új kínait :-)
Illetve nem működött a hűtő ventillátornak az egyes fokozata. Az előtét ellenállásnál teljesen el voltak oxidálódva a vezetékek. Egy kis csiszolás és már működik is. :-)


Folytatódik a karbantartás project.
Kicseréltük a benzinszivattyút, mert nem tett neki jót a több mint 1éves állás. Ugyanez volt a termosztáttal is. Szintén cserélve lett.
Végre van fűtés az autóban és hangtalanul ér el a motorba a benzin :-)
Km állás: 184.710km
Hazatért az öreg. Ki lettek cserélve az alkatrészek, végre működik. Miután a szerelőúr életet lehet a mociba, brutálisan kattogott a vezérlésmódosító. Szerencsére volt neki egy bontott, ami jónak bizonyult. Remélem elmegy még vele pár tízezer km-t. Szóval lesz még rajta rengeteg meló (legelőször egy kiadós takarítás!!!), de egyenlőre teszi a dolgát.
Tennivalók első körben:
- Csomagtér ajtó teleszkóp csere (update: kicserélve 2019.01.11.)
- Nem működik a központi zár távirányítója (update: utólagos vezérlő beszerelve 2019.02.18.)
- Külön kulccsal működik az ajtó és a gyújtás
- Nem működik a hátsó ablaktörlő
- Bal első sárvédőn törés kijavítása
- Kormány, váltógomb újrabőrözése
km állás: 184.440km




Újabb pakk érkezett a géphez:
- 2db Első féktárcsa
- összes fékbetét
- szelepfedél tömítés
- új kiegyenlítőtartály
Lassan összeáll :-)
A facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Kevés pénzért adta a tulaj. Pont nézegettem, hogy kellene valami a GTV mellé járkálós autónak. (Nincs szívem télen használni)
Szóval a nagyon olcsóból még sikerül a felét lealkudni. Na persze a törpök élete nem csak játék és mese :-)
Valami miatt nem indul a motorja. Szépen forog és kompresszió is van benne, csak nem indul. Először ennek kell pontot tenni a végére.
Utána még jó pár dolgot ki kell cserélni, amit hirtelen láttam. (vezérlés, fékek, stb.)
A belsejére is ráfér egy kiadós takarítás.
A kormányt mindenképp újra kell bőrözni.
Szóval eléggé foglalkozós, viszont a kasznija nincs olyan rossz állapotban, ezért is vettem meg.
Sose gondoltam hogy egyszer 145 tulaj leszek :-)





Kattog már a kuplungszerkezet, de gondoltam hátha javul a helyzet, ha lecserélem a kuplung hidraulikában az olajat, de sajnos a légtelenítő be volt rohadva, így vettem egy új munkahengert. Csere után kapott friss olajat és ezeknek köszönhetően a kuplung(pedál) használhatóbb lett, kattog ugyan, de el lehet rendesen indulni az autóval, nem akadozik fogásponton.
album...
A sokküllős felniket lecseréltem a gyári SE felnikre. Előbbi ET35, utóbbi ET49,5. Rendes 29 mm nyomtáv szélesítés volt, a gyárival sokkal jobban viselkedik kanyarban, nem akarja nagyobb sebességnél maga alá rántani az orrát, jelentősen csökkent a túlkormányzás. A csillaggal talán jobban nézett ki, bár nem tudom, mert elfogult vagyok a gyári cuccokkal.


Kicseréltem a vez. módosítót, újjászületett a motor. Nagyon finom a kezdeti csattogás elmúlása után, amit feltételezhetően egy felragadt hidrotőke okozhatott.
Vezérműtengelyek állapota, mintha újak lennének. Szebb mint PAZ-é.
Album...
Kezdődött minden azzal, hogy még szeptemberben elindultunk Pestre. 3 óra zötykölődés, eltévedés, navigációs problémák elhárítása után 1 órás késéssel meg is érkeztünk a címre. Eladó üdvözöl. Pacsi, pénz minden letudva, csak szerelés van hátra. Kalandosan kikaptam a bőrbelsőt a donorból ami sajnos bontásra került, de hát nem lehet minden gépet megmenteni. Egész jól sikerült a művelet, mivel csak egy ujjamat sikerült teljesen harcképtelenné tenni. Véremet adtam a szettért. A hazaút nyugalmasan telt.
Elérkezett a nap, hogy bekerüljön a bőr. Sajnos ez októberben történt, mivel akkor volt csak szabad hétvége, de legalább betudhattam szülinapi ajándéknak. Szövet ki, bőr be. 2 nap alatt meg is voltam a cserével, amibe a mélyreható festés, tisztítás és ápolás is benne van. Nagyon tetszik a végeredmény és büszke vagyok, hogy a kicsikébe gyári MOMO bőrszett került. Amire többen is azt mondták, hogy lehetetlen vállalkozás, így hát következhet a Zender szett! :D :) Gyanítom az nagyobb falat lesz!











