Shadin - főkép
>> Tuning és extraAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-03-25

Turbina dark felnik nem voltak harmóniában a kocsi színével, ill. a króm ablakkerettel,
így a keret kapott fekete fóliát. Így valahogy jobban átjön a dög, ráadásul a téli felni is szürke, így komplettebb a harmónia.
Az még gondolkodás tárgya, hogy melyik felni legyen a nyári.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-02-08

Gyári aksi majdnem 5 év útán csereérett lett, S/S nem ment, néha már a szélvédő ill. tükörfűtés sem. Két műszerrel is megmérve az állapota az 5-7 képeken látszik.

Az új egy Exide EK960 lett. Frissen elhozva a 3-4 képeken lévő állapotban van.

A könnyebb szerelés érdekében gyártottam hosszú rögzítőcsavart (8. kép), mert a harmadik cikkszámra sem tudtak olyat hozni, amit az Amcsi oldalakon lehet találni.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-02-01

Minden tárcsát és betétet cseréltem ATE-ra.
Simán jött szét és ment össze minden.
Próbakör után szép a felület, bevonat szépen lejött.

Album

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-18

Sok helyről köszönt vissza relé probléma indítási hibától kezdve az ablak / tükörfűtésig.
Gondoltam beraktározok párat, hátha kell.

Az eredeti relé kint 6106093AA, itthon pl. az én autómban 11129985 cikkszámon futott ~10USD áron. Ezek a relék kezdtek behalni a fontosabb bunkcióknál, indítás, üa. szivattyú stb. helyeken, feltehetőleg, mert az első kerékjárati dob mögött nincs rendesen védve az időjárástól, de ez nem biztos, az is lehet, hogy bárhol elromolna idővel. A hátsó biztosítétáblában lévők is elromlanak, pedig azok jól védett helyen vannak.

Ennek vagy másnak köszönhetően a MOPAR frissített valamit és 6106094AA cikkszámon kezdte az újat árulni közet 6x-os, ~60USD áron,

A frissített relén lévő információk (MOPAR 1/11308/85) alapján rátaláltam mint alternatív, olcsóbb megodásra a Meat & Doria 73232003 személyében.

Amikor megjöttek, rácsodálkoztam, hogy a gyári MOPAR relék jöttek ~1500 Ft/db áron.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-16

Hajtott a kíváncsiság és terveztem bekapcsolni a rejtett üzemmódot, azaz kikapcsolni a vezetéstámogató rendszereket mintha egy Q(V) lennék.

Úgy tudtam, hogy ehhez módosítani kell a DNA kapcsolót szétszerelve azt, de Warbi cartárs felhívta a figyelmem, hogy ez nem így van. Miután a monostabil kapcsolók újabb változatai CANBus-osak, ezért csak a PROXY-ban kell matatni a beállításhoz.

1-es képen beállítjuk a kívánt értéket,
Type2 a RACE mód Type3 pedig az ESC Off mód

Beállítást követően szükséges a szokásos PROXY rendezés.

Tapasztalatok ömlesztve:

- Motor, gázpedál térképek N-ben maradnak, tahát az eredetileg gyengébb A, és az erősebb D üzemmód N-módú lesz. A D pedálja helyett az N spec. nekem jobban tetszik.

- Kormány és váltó pedig változatlanul a saját paramétereik alapján működnek.

- ESC Off módban maradnak az előbb említett N ill. D paraméterk, de a vezetéstámogató rendszerek kikapcsoltak lesznek.
Itt van egy kis furcsaság, amikor D-be teszem a kapcsolót akkor a nagyképernyőre kiteszi a 4 db sérga figyelmeztető ikont, miszerint ki vannak kapcsolva a bizt. berendezések, majd amikor valóban az ezeket kikapcsolni hivatott üzemmódba kapcsoljuk egy kitartott tekeréssel, akkor a sima D mód képe jelenik meg. Pont fordítva mint kellene, de a Race módban ez rendben van.
Továbbá ilyenkor az előválasztó kapcsoló egyik betűje sincs pirosan megvilágítva, a Race meg ugye hiányzik.

- Race módban annyi a különbség, hogy a műszerfali kijelző kap egy sárga alapot, nagyobb km/h számokkal és váltási segéd ikonokkal. Ez utóbbi nem működik, csak a hagyományos le-fel nyilak a kijelző bal felső sarkában.
A sebességváltó Race módban megvadul, kb. 3500 Giri az elváltási fordulat, az alá nem nagyon magy és kiírja, hogy a kézi üzem a javasolt. 2-3 képek.

Nagyon árnyalja a képet, hogy az elvileg erősebb D mód térképeit ilyenkor nem tudja használni. Kellene rá egy hozzá illesztett program, ami D módban visszadja a gázpedál ill. motor térképeit. Ilyet csinál a Squadra, de nagyon drága, mégha működik is távolról a programozás.

Upd.: Nincs érezhető különbség N és D között a nyomaték, ill. teljesítmény tekintetében.

Itt van két videó a működésükről:

ESC Off
Race

4-es képen a QV-hez hasonlított működések láthatók, a kérdőjeles váltó az Race üzemmódnak megfelelően működik.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-15

Eleve túl sötétnek találtam a tolatókamera képét és lássunk csodát,
lehet rajta állítani MES-ben.

42% volt az eredetileg beállított érték, amit én próbaként felemeltem 50%-ra,
amivel jelentős javulást értem el. Sajnos a szemem nem tökéletes már,
a korral jár :-)

ui.: valami nem stimmel, látszólag világosabb lett a kijelző, de szerinte visszaállt a 42%-os alapra és még néha olyat is kiír ami a 3-as képen látható.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-14

Mindig bekapcsolom, de ha nem, mert pl. autót cserélek a kertben stb, akkor ne üvöltsön már a fülembe :-(

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-12

MES konfiguráció következik.

1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.

Itt jön az az a rész, hogy beszereljük a kívánt kapcsolókat a korábbi bejegyzések alapján:
Távolságtartó tempomat és váltófülek I.
Távolságtartó tempomat és váltófülek II.

2. Ha szerelés sikeres akkor feltesszük az akkusarut és hezdődhet a szoftveres konfigurálás. Az akku visszakötése után tele leszünk hibával, fontos ezek megszűntetése a PROXY rendezés előtt. Ezt legegyszerűbben úgy lehet megtenni, hogy a kormányt eltekerjük 1-2x jobb ill. bal végállásba, majd vissza középre. Javasolt egy Scan DTC-t futtatni MES-ben és ellenőrizni, hogy hibamentes az autó minden modulja.

3. 1-es kép. A 0° kormányszög ellenőrzése Electric Steering - Parameters - Steering angle. (szürke (6) adapter) Ezután a kormányt nem tekergetjük.

4. A PROXY rendezéshez javasolt USB-s vagy WiFi-s diagnosztikai eszköz, nekem a régi jól bevált BT-s már nem tudott a PROXY-hoz csatlakozni. Kell a diag eszköz és a kék (5) meg a szürke (6) MES adapterek. Rendezés közben a MES kérni fogja az adapterek cseréjét. Én a csere után elszámolok 10-ig, úgy rendesen működik, volt már rá példa, hogy túl csors voltam és sikertelen volt a folytatás így a komplett rendezés is. Body - CAN Setup / Proxy Alignment Procedure (952) - Adjustment - PROXI Alignment procedure

5. A PROXY rendezés végén, ha az hibátlan volt kiírja h success, majd utána, hogy vedd le a gyújtást. Miután így teszel a MES ki is lép a főmenübe.

6. Amikor már semmi nem világít gyújtást adunk ismét és csatlakozunk az ABS modulhoz (szürke (6) adapter) ahol ellenőrizzük, hogy nem tekertük el a 0°-ról a kormányt. ABS - Continental ABS MK C1 - Paramters - Steering angle

7. Ezután a ABS - Continental ABS MK C1 - Adjustments alatt végrehajtjuk a 2-es képeken látható beállításokat., majd töröljük a hibákat az ABS modulban.

8 A beállítások végrehajását követően amikor lecsatlakozunk az ABS modulról, némi relékattogás kíséretében megszűnnek a kiírt hibák. Ezután vegyük le a gyújtást és várjunk amíg a kijelzőn minden kialszik.

9. Ezután futtassunk egy Scan DTC-t és töröljük a végén az összes hibabejegyzést.

És már készen is vagyunk.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-12

A váltófülek beszerelésével.

1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.

2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.

3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.

4. 1-es kép Szedjük szét a kormányburkolatot az alsó két csavarral kezdve, majd óvatosan szétpattintva. Javaslom felfelé kezdeni a felsővel, mert az alsó burkolat fel van akasztva mindkét oldalon a kormányrúdra.

5. 2-es kép. Jó eséllyel egy világos ragasztószalag mögött megtalálható a kormányfülek csatlakozója.

6. 3-as kép. Húzzuk ki a csatlakozókat a kormányspirálból, majd 4-5. képeken jelölt csavarokat szedjük ki és a tetején még van 2 fül ami a spirált tartja.

7. 6-os kép. Miután leszedtük a kormányátvezetőt, könnyen hozzáférni a kapcsoló rögzítési pontjaihoz. A két nagyobb fejő egyben a bajuszkapcsolót is rögzíti a kormányoszlopra, azokat csavarozzuk ki, majd szereljük be a kapcsolót. Amennyiben kompletten lett vásárolva bajuszkapcsolóval és átvezetőspirállal, javaslom csak a kapcsolófüleket cserélni, am. spirál talán nem viszi a kormányfűtést.

8. 7-as kép. A fülek csatlakozójának van egy sin a bajuszkapcsoló alján, arra fel kell a stekkert csúsztatni. 3-as kép alapján dugjuk össze a csatlakozókat.

9. 8-as kép. Szereljük vissza a kormányburkolatot. Az alsóval kezdjük, akasszuk fel a kormányoszlopra az 1-es kép alapján mindkét oldalon, majd pattintsuk rá a felső részt.

Ezzel kész is van a beszerelés, jöhet a PROXY rendezés.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-12

quash cartárs és a Stelvio forum segítségével beszerelésre és konfigurálásra kerültek az ACC adaptív tempomat és a Paddle Shifter váltófülek.

Ismétlésként leírom a saját tapasztalataimat, kezdve az ACC-vel.

1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.

2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.

3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.

4. 3-7. képek. A műanyag idom feszül a helyén rendesen, úvatosan, de erőből kell megoldani. A kormány hátulán lévő 3 csavarral kell kezdeni, majd a 4-5. képeken látható réseken kell megindítani pl. egy patentkiszedővel. A 6-os képen lévő rész a legkönnyebben sugárirányban felfelé jön ki, miután a korábban jelzett részeken már kijjebb vannak a síkból. Nem szabad erőltetni, mert megsérti a kormányt.

7. Kormánykapcsolók és kormányfűtés csatlakozóit bontani kell, ha valakinek kis keze van megoldható, de sokat segít ha a légzsák alatti műanyag keretet is kiszedjük a kapcsolókerettel együtt, ezt 3 db torx fejű csavar tartja.

8. A kapcsolót (156130459) 3 db csavar és 3 db fül tartja, cseréld ki óvatosan.

9. Összeszerelésnél is csak óvatosan, figyelni kell a 7-es képen látható fülekre, útban vannak és könnyen törnek, csatlakozókat nem elfelejteni. Ha minden oké akkor a kapcsoló meg minden is a helyén van, továbbá semmi nem tört el. 8-as. kép

Ezzel az ACC rész véget ért, folytasd a váltófülekkel, vagy a PROXY rendezéssel