Miután a jobb lábpanel és kesztyűtartó kiszerelése után sem találtam meg a kiegészítő fűtés patronját ill. vezetékelését azon a környéken ahol az látható volt a 156-omban, feladtam a keresést. Vagy nincs benne vagy jól eldugták :-(
A MES két "additional heater"-t ír, az egyik "not present" a másik pedig "Off" állapotban van :-(
Az "Actuators (F6)" fülön egy található, valószínűleg az amelyik "Off"-ban van, de nem hajtható végre a művelet, hibát dob.
Miután mínuszban is relatíve gyorsan ad meleget (a 156-oshoz képest pláne), arra jutottam, hogy nem is érdekel már. A termosztát csere óta sokkal hamarabb meleg van az utastérben, hamarabb vesz vissza a venti fordulatból is.
Az eLearn azt mondja, hogy a légtelenítést pumpálással (!) kell megoldani a 159 esetében. Nem tudom, hogy nekem úgy miért nem működik a dolog, többszöri próbálkozás és 2X1 Liter olaj átpumpálása után sem tetszett a fékhatás. Hirtelen fékezésnél jobbra "rántotta" a kocsit, na nem durván, de elég ijesztő volt néha.
Vásároltam egy vákuumos kütyüt, ami a jobb hátsóből valami eszméletlen buborékos fekete mocskot szívott ki. Persze "kőrbeszívtam" vele a többi kereket is, de csak a jobb hátsóval volt gond.
Most a fék, ugyan csak rövid úton próbálva, de egyenletesen fog.
Gondolom, miután a jobb hátsó egy kőrön van a bal elsővel, ezen a kőrön rosszabb volt a fékhatás, ezért történhetett a jobbra "csavarás"
Ugyanez a módszer a kuplung kőréből hasonlóan fekete szutykot távolított el.
Ma , csak mert jól esett, bütykölni támadt kedvem. Első kőrben a befagyó kézifék problémát orvosoltam egy a Wartburg kézifékhez kapható porvédővel. Mert ahhoz kapható :-(
Porvédő
A könyöklő alatti lyukon meglazítottam a kézifék bowden csavarját és kiakasztottam a végeket a nyeregnél, majd mivel hosszúnak bizonyult a tutti porvédő, lerövidítettem a vékony részétől három és fél bordára. A bowden végét áterőltettem rajta, telepakoltam zsírral. A régi gumimaradék eltávolítása után láthatóvá válik a bowdenházon egy horony, ahova be lehet gyorskötőzni az új gumit. A gumi végével hasonlóképpen kell eljárni és rászorítani a bowdenre.





Annak ellenére, hogy aránylag gyorsan melegedett a motor, 80-85 fok között mocorgott még autópálya tempónál is. Így hát cserés lett és lássanak csodát, 90 fokra szegeződött a mutató.
A cseréhez ki kellett venni az akkumulátort + tálcát, a komputert és le kellett kötni a szívó csövet a pillangószelep házról + egy rögzítő csavart ami a kuplung munkahenger magasságában található.
Normál esetben négy bilincs szükséges, két 25 körüli, egy 40 körüli és egy kicsi, de azt visszapattintottam. A művelet vízigénye. kb 2 liter
, ha a nagyobb előremenő csövet felemeljük
Nem melegedik fel gyorsabban csak melegebbre.
BEHR termosztátárt köszönet Erhardnak!