Shadin - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-15

AlfaCity-n Piritu cartársnak köszönhetően kicseréltem a sima CD-s rádiót MP3-asra ami látszólag Bosch márkájú, valójában pedig Clarion. Előző bejegyzéseim valamelyikében részletezett rádió mizéria megoldottnak látszik, jobb a térerő és visszakapcsolva "BOSE módba" sokkal kiegyensúlyozottabban szól, úgyhogy visszaállítva a gyári bekötésre.

Az egyetlen gond, hogy ez a típus csak a MY11 szériában debütált és nem működik együtt a régi B&M modullal. Ezt szintén Piritu jóvoltából hamarosan megpróbáljuk orvosolni mert ahonnan az MP3-as fej jött ott van (elvileg) hozzá való B&M modul is.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-12

Tegnap előtt felmentem a Pilisbe vele és nem adott hibajelzést mint ahogy előtte két nap szokásos munkába menés-jövés közben sem. Ma du. hazafelé (Pilisből) egy laza ereszkedős motorfékes darabon bejelzett :-(

Minden placebo nélkül, jobb gázreakció az alacsonyabb fordulatszám tartományban, finomabb, egyenletesebb járás, és eltűnt rángatás. A gázpedál most azt csinálja amit én szeretnék, finom gázadásra ill. elvételre nem hisztizik. Zökkenőmentes váltáshoz csak a gázpedálra kell gondolnom és a váltási fordulaton van késlekedés nélkül.

ui.:

A turbónyomás (műszer szerint) magasabb a teljes tartományban a lekötött EGR-rel. Talán ezért is jobb a gázreakció?!

Update 2013.06.25.

Pár hete kiírt és ledugózott EGR-rel közlekedek, az autó tökéletes.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-10

Ma műszakizott. Fék kiváló, tengelyenként egyforma, lengéscsillapító, futómű rendben.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-10

Megjött a szőnyeg. A régit már nem gyártják, az új pedig drágább és prosztóbb. Nem telik már fém emblémára csak valami hímzésfélére, de az is csak a bal oldalra :-(
Még jó, hogy áttehető.


Igen, persze, az áráért 3 garnitúrát is vehettem volna:-(

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-04-21

A rádióm vételi érzékenysége enyhén szólva sem kielégítő. Mivel nem tudni, hogy ez HU vagy antenna hiba, betettem a Doblo rádióját próbából. Ugyanolyan rossz volt, így meg kell vizsgálnom az antenna rendszert is. Elvileg egy erősítős antenna talp van az Alfán ami a gyári fejegység esetében antennazsinóron keresztül van megtáplálva. Csak rádió előkészítésnél az ePer ír hozzá plusz fantomtápot is.

Vételeztem egy Hirshmann Flex 16V vagy hasonló antennát, ami mint utólag kiderült nem a 60 fokos dőlésű, hanem 74 fokos ami messze van a gyáritól...

Na mindegy, azt felteszem aztán majd kiderül.

Folyt. köv.

Update 04.21.:

Antenna csere megtörtént, kevésbé szar, de nem az igazi. Antenna kábel már korábban ki lett mérve az rendben is van. Adtam a rendszerhez egy fantomtápot is. SZAR!!!

Feladom.

Ha valaki Százhalombatta környékén jár a 6-oson az OMV kutak mellett és neki is szar a Petőfi dobjon már egy üzit :-)

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-04-21

Update4 (05.10.)

Minden összekopott, a fék tökéletes...

Update3 (04.20.):

Most megint nem vagyok benne biztos, hogy a kézifék olyan módon történő beállítása miszerint "előfeszítem" vele az üzemi féket, az rossz elgondolás lenne... :-D

Első-hátsó féknyereg felújítás, fékcső csere, főfékhenger csere és fékolaj csere SEM oldotta meg a problémámat!

De ha ráhúzok a kézifékre akkor tökéletes!!!!!!!! Az angol leírás szerint kiengedett KF esetén szabadon forogjon a kerék, egy kattanásnál már fékezze a kerekeket és 5-6 kattanás legyen a vége ahol rögzítsen. Így beállítva hátul a nyergeken nincs teljesen koppanásig nyugalmiba visszatérve a kar.

Tehát elő van feszítve!!!

Nem mellesleg van egy használt, de hibátlan ATE 24.2125-1733.3 főfékhengerem eladó!!!! Az a fajta amin a sofőr felé eső csőcsatlakozás M10X1 a kocsi orra felé eső pedig M12X1. Alfa száma: 77363612

http://seekpart24.com/ate/master-cylinder-brakes-24212517333?c=100026


Update2:

Mindent amit alant írtam egy baromság. Az üzemi féket ugyan lehet "előfeszíteni" a kézifékkel eredményesen, ideiglenesen, de attól még szar a féknyergem :-)

Következő taszk a hátsó féknyergek felújítása, fékcső és főfékhenger csere.
Utána vezérlés csere házilag :-)

Jó pap is holtáig tanul...

Update1:

Belemásztam a hátsó féknyereg működésébe és arra jöttem rá, hogy igenis a kézifék adja az "előhézagot" az üzemi féknek, tehát fontos a kézifék helyes beállítása. És a tévhittel ellenében a kézifékkar nem jön feljebb a betétek kopásával, mert azt a racsnis önbeállás megakadályozza. :-)


Visszatettem a Zimmermann betéteket elől-hátul próbából, persze szar volt, gondoltam beállítom a kéziféket, ha már amúgy is megemelem a kocsit a nyárikerék cseréhez. Elolvastam hozzá az oda vonatkozó eLearn passzust, miszerint kieresztett állapotban forogjon a kerék, 1 kattanásra kezdje fogni a kereket, 5-6 kattanásnál ne legyen több és fogja teljesen a kereket. Kb. ennyi a fordítás. Így tettem és feljött a pedál, fog rendesen a fék. Basszuskulcs ez normális? A kézifék adja a megfelelő hézagot a hátsó nyergeknél? Nem a karmantyú? Eddig azt hittem mindent tudok, de nem így van...


Hivatalos módszer angolul:


The adjustment of the parking brake should only be carried out after having replaced: the rear brake pads - the handbrake control cables - the rear brake calilpers because the recovery of the clearance due to wear is automatic.



- Position the vehicle on a lift.

1. Lift up the cover for the front armrest with oddments pocket.

- Remove the lower trim for the oddments compartment.

2. Loosen the adjustment nut for the handbrake control cable by at least two or three turns in order to ensure that the cable is completely loosened.


Before loosening the nut, mark its original position.


- Start the engine and with the engine idling, press the brake pedal forcefully at least ten or fifteen times.

- Retighten the handbrake control cable adjustment nut to the original position marked previously.

- Check that the rear wheels are free to turn with the handbrake lever at rest.

- Check that the handbrake braking action begins from the first click.

- At the end of the adjustment, check that the handbrake lever engages between five and six notches of the toothed sector.

- Switch off the engine.

- Place the lower trim for the oddments compartment in its housing and lower the front armrest.

- Remove the vehicle from the lift.

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-01-12

Project:

Bose leválasztása ill. újraillesztése ezzel a termékkel: MX-2

Azért van erre szükség, mert a Bose ahogy a gyárból kijött a 159-ben, úgy szar ahogy van. Le vannak tiltva az EQ, sebesség függő hangerő és Loudness funkciók. Asszem csak ennyi. Ahhoz, hogy ezeket aktiváljuk ki kell kapcsolni a "Bose módot", ki kell venni az "A2" tüskét a csatlakozóból. Persze javasolt az akkusaru levétele előtte. Csatolt képen az A2.

A bibi az, hogy eredeti konfigurációban a fejegység hangszóró kimenete csökkentett (kb 4-6V) kimeneti jelszinttel rendelkezett, ami a módosítás után sima hangszóró kimenetté változott, ami persze túlhajtja a Bose erősítőt. Erre született meg ez a kis kütyü ami illeszti a két eszközt.

Vájtfülű HIFIsták NE olvassák tovább! Tudom nem osztunk vissza erősített, esetleg torzító jelet stb... Tudom én...

Én megalkudtam, mert most is bent van egy passzív eszközt ami szintén e célból készült, de nem tökéletes a jelszint illesztés.

A Bose erősítőben lévő DSP mindent megtesz annak érdekében, hogy csökkentse a torzítást, amit elég jó hatásfokkal meg is tesz, de az elektronikus kütyü teszi majd a rendszert tökéletessé :-)

Normál esetben arra készült az MB-2, hogy csere esetén egy aftermarket fej tudjon illeszkedni az erősítőhöz, ami nem vonali jelszintet fogad. A 6V-os vonalkimenet már elég neki.

Miután a kütyü nem kicsi ellenben igen nagy, a kesztyűtartó alá tervezem tenni a lábtér felől.

2013.01.12.

Kábelkorbács elkészült...
A 6. képen a BOOSTER DET a Bose mód "kapcsoló" állandó +12V-os vezetéke. Na azt kell kiszedni.

Folyt. köv.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-01-04

Kiszerelés szemüvegtartóval együtt. A 9-es képen jelölt rögzítők fogják. A szemüvegtartó felől vékony csavarhúzóval oldható a felső két pöcök. A 8-as képen látható a "távirányító sztájl" gombsor, ami puha grafit ceruza segítségével feljavítható. Ha eltört a nyomógomb akkor le kell szedni a plexit ami kőrben pillanatragasztó jellegű izével ragaszkodik az egységhez.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-22

Olajcsere megvolt tegnap Fiat Szabónál. Rezsi óradíj + leeresztőcsavar alátét + valami tisztító spray = 10.000Ft munkadíj. Ugyan azt nem tudom, hogy a melléfolyt olaj lepucolásához miért én fizetem a tisztítót, de mindegy. Valaki kivágta az alsó motorvédőt az olajleeresztő környékén, hogy ne kelljen leszedni :-(

A furi az, hogy előtte is ők cserélték az olajat tavaly tavasszal, le is szedték a burkolatot és akkor még nem volt kivágva. Azóta nem nyúlt hozzá senki. A manók voltak.

Tulajdonképp mindegy, mert a képeken látszik, hogy úgyis cserés lesz. Meg a bölcső is? Elég szarul néz ki. Miért ilyen alacsony ez a dög?

1db izzítógyertya csere otthon 0FT (a többire meg ott a MasterCard)

Komputer olajcsere nullázás is megvolt.

Tanulság: az olajban másfél év és 19000Km volt, tehát bőven csereidőn belül volt. DE csökkent a regenerálási távok hossza és szerintem a turbó ette az olajat már, annyira "vékony" volt, amit bizonyított a pillangószelepnél látható olaj is. Olajcsere évente!

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-16

Már nyúzom, próbálgatom pár napja, de nem tudom eldönteni, hogy ilyen hamar meg lehet szokni a jót, vagy nem lett annyival erősebb mint amennyivel hangosabb lett a motor. Szerintem a német partner által írt értéket biztos nem éri el. Vagy nem is az volt a cél?
Alacsony fordulaton (1000-1200) finomabban jár és onnan egyenletesebben és erőteljesebben húz, ill. talán könnyebben forogja meg a végét, de pl az érdi M6 emelkedőn nem érzem, hogy jobban felmenne ill. jobban gyorsulna a közepétől mondjuk, mint a régi beállítással. A régi friss sw volt, úgyhogy nem lehetett húzva. Gondolom, hogy egy gyári frissítés, ha volt is előtte módosítva a vezérlés, alaphelyzetbe állítja azt.

Az is lehet, hogy ilyen hidegben nem is derül ki, hogy mit tud, mert eleve visszafogja a komputer (kopogás)? Reggeli indulásnál v. hideg motornál a hanga az eredetihez képest elég ijesztő.

Én max 10%-ra tenném a teljesítmény növekedést, a többi érzésre a motor hangja, de persze lehet, hogy tévedek a statikus adatokat illetően, ez csak érzés.

Lehet még módosítani rajta? Vagy mennyi visszatenni a régit egy próbára és utána újra visszatenni az újat, hátha jobban érzem a különbséget.

A comp. szerinti fogyasztás kisebb és tovább bírja a DPF, de ez azért is lehet, mert nem nyomom annyira. Talán az erősebb hangja miatt...

Alfa Romeo 1.9Jtd - 136ch
stage 1
origine modifié différence
puissance 136 ch 180 ch + 44 ch
couple 320 Nm 380 Nm + 60 Nm

És egy idézet pityukomától arra a kérdésemre válaszolva, hogy mire számíthatok:

"Első érzetre? Hát brutál ahhoz képest ami volt. A mosoly le sem fagyott a képemről míg haza értem. Azóta már megszoktam 10ezret mentem már vele így. A DPF pedig rendesen teszi a dolgát :-) "

Hát nekem ha keresnem kell, hogy mennyivel jobb az autó, akkor vagy velem van nagy baj, vagy...