Mutasd

>> Tuning és extra2024-01-16

Hajtott a kíváncsiság és terveztem bekapcsolni a rejtett üzemmódot, azaz kikapcsolni a vezetéstámogató rendszereket mintha egy Q(V) lennék.

Úgy tudtam, hogy ehhez módosítani kell a DNA kapcsolót szétszerelve azt, de Warbi cartárs felhívta a figyelmem, hogy ez nem így van. Miután a monostabil kapcsolók újabb változatai CANBus-osak, ezért csak a PROXY-ban kell matatni a beállításhoz.

1-es képen beállítjuk a kívánt értéket,
Type2 a RACE mód Type3 pedig az ESC Off mód

Beállítást követően szükséges a szokásos PROXY rendezés.

Tapasztalatok ömlesztve:

- Motor, gázpedál térképek N-ben maradnak, tahát az eredetileg gyengébb A, és az erősebb D üzemmód N-módú lesz. A D pedálja helyett az N spec. nekem jobban tetszik.

- Kormány és váltó pedig változatlanul a saját paramétereik alapján működnek.

- ESC Off módban maradnak az előbb említett N ill. D paraméterk, de a vezetéstámogató rendszerek kikapcsoltak lesznek.
Itt van egy kis furcsaság, amikor D-be teszem a kapcsolót akkor a nagyképernyőre kiteszi a 4 db sérga figyelmeztető ikont, miszerint ki vannak kapcsolva a bizt. berendezések, majd amikor valóban az ezeket kikapcsolni hivatott üzemmódba kapcsoljuk egy kitartott tekeréssel, akkor a sima D mód képe jelenik meg. Pont fordítva mint kellene, de a Race módban ez rendben van.
Továbbá ilyenkor az előválasztó kapcsoló egyik betűje sincs pirosan megvilágítva, a Race meg ugye hiányzik.

- Race módban annyi a különbség, hogy a műszerfali kijelző kap egy sárga alapot, nagyobb km/h számokkal és váltási segéd ikonokkal. Ez utóbbi nem működik, csak a hagyományos le-fel nyilak a kijelző bal felső sarkában.
A sebességváltó Race módban megvadul, kb. 3500 Giri az elváltási fordulat, az alá nem nagyon magy és kiírja, hogy a kézi üzem a javasolt. 2-3 képek.

Nagyon árnyalja a képet, hogy az elvileg erősebb D mód térképeit ilyenkor nem tudja használni. Kellene rá egy hozzá illesztett program, ami D módban visszadja a gázpedál ill. motor térképeit. Ilyet csinál a Squadra, de nagyon drága, mégha működik is távolról a programozás.

Upd.: Nincs érezhető különbség N és D között a nyomaték, ill. teljesítmény tekintetében.

Itt van két videó a működésükről:

ESC Off
Race

4-es képen a QV-hez hasonlított működések láthatók, a kérdőjeles váltó az Race üzemmódnak megfelelően működik.