Blog >> 145

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-30

az új lökhárítóban lévő ködlámpák nem működtek, kiderült hogy hiányzik hozzájuk a relé. ez is megoldva, és lőn világosság :D
km: 195.650

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-25

Kapott egy vezérlés-szettet, két első lengőkart, első féktárcsákat, első-hátsó fékbetéteket, új 74 ah-s akksit, új szűrőket, friss olajat, meg egy garnitúra gyári 15-ös alufelnit gumikkal, ill. egy bontott színazonos első lökhárítót ködlámpákkal, mivel amivel érkezett törött volt.
km: 195.500

>> Eseménydr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-10

Megérkezett, megkapta a rendszámot, lehet hasítani, na meg persze a kötelező dolgok cseréje még hátravan.
km: 194.930

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-21

Júniusban, eddig kizarólag Budapest útjait koptatták a Michelin Energy Saver+ abroncsaim.
Az útviszonyok, még a városban is igen változatosra sikeredtek, hála az időjárásnak: eső, sár, tengelyig érő víz és szerencsére száraz felületek is akadtak az eddigi időszakban.

Levegőnyomás:
Elől: 2.25 bar
Hátul: 2.25 bar

Profilmelység (egységesen, az összes abroncson): 7.5 mm
Az egyforma kopás, a kifogástalan és jól beállított futóművemnek köszönhető.

Az átlagos fogyasztás: 8.5 - 9.7 L között ingadozott. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg használt abroncsaimmal mért adatok.

>> Szerviztipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-27

A 10 év állás ugyan a kilométeróra állásának igen jót tett, azonban köztudott, hogy a hosszútávú stand-by állapot azért nem igazán barátja pár dolognak. A váltóoldali kihajtás szimmeringjének most fújt a bíró. Kiderült, hogy azon ritka 145-ök közé tartozik a verdám, melyet gyárilag Bravo/Brava féltengelyekkel szereltek, úgyhogy az először berendelt alkatrész nem is lett jó. Zé. elmondása szerint ( nem rövid ) pályafutása alatt ez a második ilyen 145-ös, amellyel találkozott. Igazi unikum tehát ebből az aspektusból is. :) Zé. mester cserélte a másodszorra megfelelővé vált belevalóval, egyúttal természetesen új olajjal is fel lett töltve a váltó.

>> Szerviztipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-18

Fentiek cserélve, illetve javítva lettek Zé. kezei által. Van meleg, és hibátlan, újszerű váltó is.

>> Szerviztipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-14

Zé. ma megejtette a jelen esetben aztán tényleg elengedhetetlen teljes vezérlés, olaj,-szűrők,-szíjak cseréjét. Első "hosszabb" útját megtette egy évtized elteltével D.Z.-től haza. Simán.

>> Eseménytipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-11

A legjobban minket lepett meg, amikor a tréllerről történt leengedése végeztével, egy akksi behelyezése és a gyújtás ráadása után megláttuk a számlálón a 47700 (!!!)-as számot. Később, alaposabban átnézve kiderült, hogy gyakorlatilag mindene gyári még, törve a jobb elején lehetett rövid pályafutása alatt, ott találhatóak is javításra utaló jelek. Viszont nem nyírta ki a több, mint 10 éves állás sem az alját, sem a kipuff-rendszert, sem más releváns dolgot. Az első motorindítás előtt azért nyilván volt részemről izgalom, de az (érthetően) megszorult AC-pumpa cseréje után az évtizedes Csipkerózsika-álmot követően beindult a kis cuore - az érzés elmondhatatlan. Borzalmas büdös az állott benzin folyadékként, és elégetve is. :)

Eszméletlen feeling egy 17 éves, de mégis újszerű autót vezetni, ez is megadatott hál'Istennek.

A beltere és a műszaki állapota makulátlan, mint az új - a kis teste azért találkozott 3 nagy ellenséggel: az időjárással, a női tulajjal, és vélhetően az ő (akkoriban még feltehetően) kis gyermekével. :)

Kapott ma egy nagyobb takarítást, azért lesz még mit tisztogatni rajta.

Jövő héten megkapja az ilyen esetben aztán valóban elmaradhatatlan vezérlés, -olaj,-szűrő cseréket, néhány apróság átnézésre kerül, aztán gooo...

Kíváncsiságból egyébként nézelődtem ma a neten, akad-e még ilyen adottságokkal rendelkező 145-ös egyáltalán valahol. Olaszországban találtam egyet, egy fapados, klíma nélküli ( igaz, patika állapotú bódéval rendelkező ) 1999-es 1,6 TS-t 22000 futott km.-rel. 3500 ájróért. Hmm. Jó lenne ott élni sales szempontból (is).

>> Eseményjancsi // Alfa 145 1.4 TS fl // 2015-02-01

Szomorú vége lett a 146-omnak, miután sikerült másodszor is összetörnöm, de mivel folyt a kormánymű, meg volt sok apróság amit meg kellett volna csinálni, jobban megérte egy másik után nézni.
Így került kiválasztásra ez a 145. Kívülről belülről szép, de a motor egy hulladék. Csoda hogy hazahozott a 250 km-en. Hol 2, hol 3 hengerrel, lefullad álló helyben, elég csúnyán ránézni, légtömegmérő nincs, olajat köpi is, zabálja is és csapágyhangja is van. Ja meg kopog mint az állat. El volt hanyagolva. A futóműtől pedig tengeribeteg lettem az úton. Szerencsére ami szar, az minden átpakolható a 146-ból, ami jelen pillanatban is folyamatban van, így egy penge kocsi lesz a végén, jó motorral, futóművel, új téligumikkal. Majd még egy futómű beállítást is kap, és az alváz is megkapja ami neki jár :)
Közben már nézelődtem biztosítás után, és egész jó ajánlatot kaptam. A károkozással együtt is 21 ezer ft (adóval együtt) per év. Azt hétfőn elintézem, aztán eredet vizsga, átírás, és a hamarosan lejáró műszaki megújítása után már ebből fogok villogni nektek :)

 
>> SzervizFerke // Alfa 145 1,9 JTD // 2014-10-28

Miután tegnap az oldalsó ablakok villanyos emelésének mechanikus parajelensége a végletekig szétbrácsázta az idegrendszerem finom húrjait, gondoltam relax jelleggel belekezdek egy másik szokásos betegség gyógyításába...így kerültem kontaktusba a hátsó ablaktörlő motor és annak mechanikájával, melyet cca 2,5 óra alatt sikerült megoldani a teljes felújítási folyamat véghezvitelével.
Itt legyen megemlítve, melyet ezidáig nem is sejtettem: a 145 és a 146 hátsó ablaktörlő mechanika nem ugyanaz...pontosabban a szabadba (é: ablakon túlra) menő tengely rövidebb és vastagabb a 146-oson...
A beavatkozást tehát siker koronázta, ami igen megnyugtató...:)