Blog >> motor

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2023-12-27

Megvolt a kötelező olajcsere 360ezer km-nél... Azóta volt már egy, csak azt elfelejtettem beírni.
Cserélve lett az ablakmosó motorja, ennyit bírt a gyári(22 év).

>> EseményATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2023-05-23

A szükség nagy úr. Több mint kilenc hónap után a kocsi összerakva és levizsgáztatva.
Elromlott az "AIR CONDITIONING RIGHT AIR MIXTURE FLAP CONTROL MOTOR - R.R". Szép neve van. A link alatt a meló lett volna. Hát persze! Beruháztam endoszkópos kamerára is. Hátha látom. Nyúlkáltam matattam mindenfelé. Jött a hideg, eső, idő hiánya és emiatt nem haladtam vele. Használni nem lehetett. Vagyis én nem tudtam, mert a motor 10%ban nyitva volt. Szóval jobb oldalt ömlött a meleg. Ezt még úgy sem lehetett lekeverni, hogy magamnak minimumra állítottam a hőfokot. Szóval nekem a régi buszos feeling volt, amikor fűtöttek hányásig. Koreai offosomból ki kell szedni 135 ezer km után az injektorokat, szóval egy ideig nem lett volna autóm. De gyorsan megcsináltam az Alfát.
1. Kép a motor
2. Kép látható alulról. Kesztyűtartó alatt balra
3. Kép A helye
4. Kép MESben a hiba
5. Kép MESben a státusza

Mozgatni, tesztelni lehet a MESben
Bejelentkeztem az autószerelőhöz, hogy vállalja be a melót, ha ki kell szedni a mindent is, mert nekem ehhez nincs türelmem. Mondták, hogy remélik megoldom és nem kell nekik szívni ezzel. 🙂

Szóval innen ki lehet szedni ezt a birkaságot.

Minden zsír. Semmi kín. Két csavar fogja. Ha nem úgy áll az új motor, ahogy a régit kiszedted, akkor se aggódj. Gyújtás ráadásnál megforgatja. Én ott tartottam forgatás közben és pár mp után minden a helyére csúszik. Nem gáz.

Műszaki is meglett az autón. Nyári gumik is felpattantak, szóval minden király.

Ja majdnem minden..bal oldal becsípődésgátló nem működik.
6. Kép
Front left hand side power window safety not available
Olvastam (mert tudok), hogy a tükör leszedése okoz ilyet. Nagyszerű. Pont leszedtem, mert ügyes vagyok. Azt hittem el van törve a tükör. Közben csak ki volt pattanva a helyéről. Emiatt kiszedtem, mert számolni akartam z vezetékeket, hogy megrendeljem a csere cuccot.
Szóval, visszapillantó okés. Ablak nem. 3 centinként jön fel. Van rá reset, de nem működik. Elvileg lehúz, utána 10-15 mpig gombol nyomva. Ugyanez felfelé. Ablakok fel. Ha fent vannak akkor 10-15 mpig húzni a gombokat. Ez nem megy nekem. Hiba benne. Még MESből megnézem, mert elvileg az is beszél hozzám. Elvileg ez magában az ablakemelő motorban van benne, mármint zz érzékelő. Megyek tovább, mert a tükör sem nyitódik záródik ahogy kell. Nem is értem ezt. Kicserélek mindent ahogy az autószerelők szokták kérni. 😆

Majd cserélem a képeket jobb felbontásúakra. Sry! 😃

>> SzervizHuracan007 // Alfa 156 gta // 2022-11-18

A motor és a váltó teljesen fel lett újítva, mert a hatos hengerben egyik szelep leszakadt. Az összes alkatrész nedves szemcseszóráson esett át, minden kopó alkatrész, csapágy, henger, hengerperszely, szimering, O-gyűrű újra lett cserélve. Összes csavar kadmiumozva, minden konzol, tartó, porfestve lett, az összes patent, tartó, gumiátvezető újra lett cserélve. 2022.11 hóban lett kész. A motorban jelenleg 200km-van.

>> EgyébSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-12-26

Megharapott a macskacápa!
Na jó, én is tehettem róla...
Véletlenül ráhúztam az ablakot a karomra miközben paroklójegyért nyúltam ki.
Az ablakemelő motorból kihajtó ricnis műanyag pedig annak rendje és módja szerint eltört.
Motor forog, ablak nem mozdul...

Gyors megoldás, hogy a bal-egy ablakemelője működjön:
-ki lehet cserélni a jobb hátsóval
DE
a csatlakozóban az ereket meg kell cserélni, mert pont fordítva fog működni hogyha nem.

Eddig oké, de most a jobb hátsóé a szar..

Bárdinál 46 mátyás lenne az új emelőmotor, DE szerencsére van budget megoldás is:
a rossz motoron ahol a ricnis rész van, vékony pengével körbe lehet vágni a műanyagot és szétnyitni az egészet, azért hogy kicserélhesd benne a 2 ezer forintos szaros műanyag alkatrészt ami eltört.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-08-06

Ki került a motor váltóval együtt az autóból.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-20

Ma elhoztuk a motort ami majd a beteg helyére kerül. Nem is kellett meszire menni érte, csak kb.50km. Annyit lehet tudni az előéletéről, hogy egy ugyan ilyen autóból lett kivéve, és kb. 150e.Km van benne. Élmény volt bevarázsolni, és kivarázsolni is 156-ból.
Segítség nélkül nem is ment volna, innen is nagy köszönet érte...
Mivel még mindíg nem lehetett indítani az autót, még egy kis segítséget kaptam, fedél alá löktük az autót, ezért is nagy köszönet...

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-11-24

Minden állapotban akadozott már a törlés, így javítani kellett. A műtét sikerült és a páciens is életben maradt.

Album

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-12

Cseréltem ATE betétekre elöl és mentem a próbakörre, Kereszteződésben jobbra, közepes gáz és mintha eldurrant volna a nyomócső jött egy süvítő hang majd egyből utána kopogás a motorban. Megálltam, néztem mi lehet, külsérelmi nyomot nem láttam. Beindítottam és akkor már csak a szelepek felől hallottam egy szabályos kattogó hangot ami nagyobb mint a nagynyomású szivattyú hangja, de kisebb mint amit a turbó elszálltakor hallottam.

Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.

Vajon mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?

A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.

A turbó visít, az egyértelmű.
Kattogás: hengerenként elvettem a gyújtást, nem változott a hangja.
Talán "csak" a hengerfejben történhetett valami.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-24

Úgy néz ki, hogy a sebváltó oldali tartó bak feszülése miatt volt jelen bizonyos fordulaton érezhető vibráció a motor felől a karosszérián. Sokan cserélik a bakokat, pedig csak tehermentesíteni kell őket csere helyett az esetek nagy százalékában. Ez már a dízelnél is kiderült és tibinél is eredményre vezetett.

Két tartó és két támasztó bak van elöl. Ha a tartókat oldalanként a kocsi felemelt állapotában (ezáltal a motor nem "nyugalmi" állapotában) rögzítjük, akkor előfordulhat, hogy leeresztve feszülnek egymás ellen.

Tibinél is megszűnt a vibráció miután leszerelt keréknél, de üzemi magasságra eresztve oldottam a bak csavarjait, majd ahogy lazán adta magát, újra meghúztam majd fél centivel arrébb. Ez ugye úgy lehetséges, hogy a konzolon jóval nagyobb furatok vannak mint amilyen a rögzítő csavar átmérője. Lássunk csodát teljesen megszűnt a bódéra átadott rezgés.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-01-15

Január elején be lett kötve az előfűtő szerkezet. Pár nap kísérletezéssel telt. Először 20 percre, félórára, aztán egy órára dugtam be, rendszeresen jártam ellenőrizni, hogy mi történik. Meglepően jól dolgozik. Érezhető, hogy a szerkezet teteje forró, az alsó csövénél pedig csak langyos.
Egy óra fűtés után már meleg a szívócső, és a blokkon is érezni, hogy nem hideg már. Érzetre olyan, mintha fél órája állítottam volna le az autót.

A múltheti külföldi utam előtt beprogramoztam a kapcsoló órát hozzá, minden reggel 2 óra előfűtést adott az autónak. Mondtam Kingámnak, hogy este csak dugja rá, reggel húzza ki, legalább egy nap próbálja ki, hogy milyen. Aztán ha felesleges, akkor hagyja.. Minden nap használta, szóval hasznos :-)

Most a -5 fok körüli reggelekhez még plusz félórát adtam neki. Reggel végre én is kipróbáltam. Tényleg olyan indítani az autót, mintha langyos motorral indulna. A hőfok éppen picit elhagyja a 40-es osztást, könnyen indul, nincs az a hideg motor csattogás, és azonnal letolja a párát a szélvédőről. Hamar stabilizálódik az alapjárat, az utcából kiérve pedig már a következő osztás fele lendül a hőfok mutató, és egész hamar fűt. Nagyon jó!

Napi 50-60Ft üzemelési költsége van a szerkezetnek, meggyőződésem, hogy fogyasztásban, szervizben többet fogunk spórolni vele. Városi ingázós, állandóan hideg üzemben használós autókhoz ez egy tuti megoldás!