Blog >> motor

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-08

Rendeltem pár cuccost a Maklárától. Végre olyan dolgokat amik tényleg az apróság kategóriába esnek, de nagyon bosszantanak.
Tehát a lista:
2 hátsó dobbetét
letesztelt hátsó ablakfűtés relé
rossz check panel, a tartófülei miatt
csavarok, patentek
hűtővíz alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
ablakmosó alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
lámpamosó motor
grátiszba kaptam egy ablakmosó motort is :)
lámpatakaró műanyagok (felülről)

Nos ami talán a legfontosabb volt a hátsó ablakfűtés relé, de sajnos ezzel sem működik így 100% hogy az én készülékemben a hiba.. neki is esek valamikor és rövidre zárom végre a dolgot..
Gyorsan a 2 lámpatakarót is beszereltem.
Kiméricskéltem a 2 jeladót is, ellenállásuk változik ahogy kell, így a hűtővíz-ét be is szereltem, úgyhogy végre nem világít a check panelem.. :)

Ami az ablakmosó tartályba való cuccokat, azokat a héten vmikor összehozom, mert egyúttal tervezek rendet is rakni a körülötte lévő elektromos vezeték kupacban.. Tehát az nem 2 perc lesz

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-09-09

Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-23

Nos megkaptam a cuccokat a galvanizálóból szépek lettek, úgyhogy elkezdtem összerakni.
kollégám rábeszélt hogy vegyek fémszövetes üzemanyag csöveket is, nem sokkal drágább mint a gumi viszont sokkal biztonságosabb. így is tettem.
Aztán összeraktam, szerintem nagyon szép lett, csillog minden, így az igazi, megérdemelte már..!
De a próbaút jobban érdekelt. Első indítás, állt vagy 3 hetet.
Alig akart indulni.. Ledadogott. Aztán már indult, de nagyon egyenetlenül, 3000 felett simult ki. Mivan rosszul raktam össze valamit, már megint szopat hogy álltában romlott el valami más is? Levert a víz, de én voltam a bamba mert nem húztam le a szívósor bilincseit.. Miután megtettem hibátlan volt. :)
Tehát a próbaút: No itt megint a feketeleves következett. Pár km autózás után sajnos megint elkezdte az ingadozást.. :SS
Első mérgemben ennyi munka után már tényleg csak a nyomásszabályzóra vagy a potméter jeladóra tudtam gyanakodni.
Leszedtem mégis Vittorio tartalék motorjáról a nyomásszabályzót és kicseréltem. A csere közben észrevettem hogy a saját nyomásszabályzóm tetején lévő kis vákumcső csonk elforog, mintha elengedte volna magát. Itt is szívhatott falsot.
Szóval kicseréltem és sokkal-sokkal jobb lett!! Végre. Tényleg csak nagyon ritkán túráztatta fel magát.
De még nem volt tökéletes. Na akkor lássuk: vegyünk egy jó szűk vákumcsövet a nyomszabályzóra, és a biztonság kedvéért cseréljük ki az alapjárati szelep szívócsőre csatlakozó tömlőjét. Vettem fasza 90 fokos hajlítású csöveket, összeraktam, és azóta jó, mit jó, hibátlan!!! VÉGRE! Mázsás súly esett le rólam.. Hogy mi volt a hiba oka? Nem tudom.. :))

Ma beraktuk a motort,váltót,minden szépen lepucolva,persze azért nem volt ilyen egyszerü.A kert végéből be a talicskába,előre toltuk,majd ki a talicskából,pcolás-mérés anyázás,hátsó konzolt fecsavartam-hiba volt.Beraktuk,dög nehéz,közben kiderült,hogy utban van a váltó,na jó,féltengely le,váltó ki ujabb másfél óra,motor felköt,anyázás,dög nehéz,váltó be,ezt már egyedül mert nem férünk hozzá ketten,,persze az ABS útban van,váltó földre-egy kis anyázás,ABS leszerel,váltó be,motor a helyére-majdnem,mert közben lecsúszik a kinyomocsapágy a logó váltórol.Már nem szólok csak lazán nekidőlök a keritésnek,annyira fáradt vagyok,hogy szédelgek.Motor rácsusszan a bakokra,lecsavar--örül,nem nagyon -picit,örülni is fáradt vagyok.Váltóra kötél,felállok alfira,rángatom,nézem, végre összecsuszik----TARTSAD EL NE ENGEDD!! Add ide a 13-ast,fogd,huzd meg-ez az összement,motor váltó egyben,rögzit,mindent eldob,csontrafagyva,hullaként bemászok.
Bent van végre.

>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-02-05

Az eredeti motorvédő nagyon ramaty volt, hiányoztak bizonyos részei és a felfogatása sem volt 100%. Már nem lehetet bisztonságosan felrakni úgy a helyére hogy ne keljen attól félni hogy esetleg elszál és okoz valami gubancot ami nem hiányzik nekem sem és másnak sem. Sikerült rendelnem egyet nagyon jó áron (a szálits díjja egybel volt 38.19€) és a héten meg is jött. A legközelebbi alkalommal fel is kerül a helyére.

>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2009-12-29

Ez olyan elem, amiről nem gondoltam, hogy létezik vagy hogy nekem valaha lesz :) Köszönhetően Marklar kollégának, lett.
Felkerült végre. Igaz 16Vről való, de tulajdonképpen egész könnyű volt felrakni.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-28

Tegnap sikerült megragasztanom a karburátor talpakat, ma meg szépen felszereltem a mocira a porlasztókkal együtt. Mivel a benzintankban nem nagyon bíztam, így egy benzines kannába dugtam az ac szívó csövét. Hát alig akart megindulni megint, valamint majd kiesett a motor a kaszniból.
Alaposabb ránézés után kiderült, hogy az ac alul annyira elrohadt, hogy kilyukadt a háza is. :))) Amint a kannát feltettem a kocsi tetejére, és a csövet közvetlenül a karburátorokra kötöttem, csoda történt. Egyből indult, és egy kis állítgatás után tökéletesen vette a fordulatot is.

Hátsó dob nélkül a hangja egyenesen brutális volt. :)))))))

Szépen felmelegedett 90 fokig, majd ventilátor is bekapcsolt. Melegen az olajnyomás 1500 fordulaton 3 bar körül lehetett.

>> SzervizB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-09-11

Miután kifeküdt a hajtókar "új" motort kellet szerezni a vasba. A motor 180,000 HUF volt kompletten 69,000 kilométerrel!!! A motoron kicseréltük a vezérlést : vezéműszíj,görgők,vízpumpa... Ez után jött még 1-2 apróság... A lendkerekem elfáradt és a kumlung is feladta a harcot. Tehát csere! Tömítések, porvédők, olaj, olajszűrő. Így most komplett "új" szíve van a vasnak ha eltekintünk, hogy a váltót hála égnek nem kellett cserélni.... ;-))) Ez így munkadíjjal,anyaggal és mindennel együtt : 380,000 HUF

>> EgyébB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-07-26

Épp mentem volna F1 futamra.A reggeli órákban szerettem volna fel érni,de nem sikerült.... Az M5-ösön jöttem Szeged felől amikor az M0-ás lehajtót meg láttam. 130-150-es tempót mentem azon a szakaszon mikor beütött a kraft. Szó szerint..... Utólag már tudom,hogy a hajtókar szált el a motorban....

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-27

Ez a rész jobban megmaradt! :)
Tehát December 27-én befejeztem valamennyire a beltér összeszerelését is, a motor is ijndítható állapotba került. Mivel nagy volt a sietség néhány fontos dologról megfeledkeztem, de erről majd később.
Tehát beindítás:
először is kapott egy új akksit.
azért izgultam, mert a nyáron csak próbaindítást végeztem az autón, úgyhogy azért kérdéses volt hogy beindul-e. Kapott 15L friss üzemanyagot, nehogy ez legyen a baj.
Azt hiszem kb. 1 órán keresztül kellett indítgatni, mire történt valami. De beindult.
Kicsit egyenetlenül járt. Addigra egyedül maradtam a kocsival este 7 óra körül, de mindenképp el akartama vinni egy próbakörre.
2 utcányit mentem vele, elég rémisztő volt. Csörögött, zörgött, nem ment, torpant, alapjárat nem volt, leállt. A visszajelzők egy része nem működött, sebességmérő nem működött, motorfék nem volt. Visszatettem a garázsba és otthagytam