Blog >> szabályzó

Már nem volt szívem tovább húzni a vezérlésmódosító cseréjét, így újra szervizbe látogattunk. Mint kiderült az autó előző gazdájának egyszerűbb volt megberhelni a vezérlés módosítót, mint kicserélni (ezt hívják rejtett hibának? :D), így rosszabb állapotban volt, mint a hangja mutatta.
Szóval kapott egy új vezérlésmódosítót, vezérműtengelyt (már eléggé elkopott szegény), szabályzó szelepeket. Vacakolt a termosztát, így az is cserére érett.
Ezt megfejeltük egy első-felső lengőkarral, ami zörgött már ki tudja mióta és kész is vagyunk!

Már csak az önindító felújítása/cseréje van hátra és gyakorlatilag a motortérben kész lesz minden, ami beavatkozásra vár jelenleg!

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2013-03-16

Olaj és szűrő cseréje. 179.560 km (Selenia 20K 10W40)


Jobb első kerékcsapágy is ki lett cserélve.

A belső ventilátorom is működik. Valami gond van a csatlakozóval. Most megint jó. Át kell nézni. Majd jó időben átnézem az ülésfűtéssel és a zenével együtt.

Amit keresni kell a kesztyűtartó alatt!
Két 5,5-es (7/32) 6 lap fejű csavar tartja. Kurva nehéz hozzáférni!

ePer 4-es szám

Csapágy 15.900 HUF
Többit már nem tudom.

60.000 km van a felső lengőkben. Csere érett. Kopog is.

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-27

miután mindent előkészítettünk a biztonságos turbónyomás emeléséhez (nagyobb injektorok, üzemanyag nyomásszabályzó, új benzincsövek, chiptuning), beépítettem a nyomásszabályzó szelepet is. Nagyjából ~1- 1.1 báros töltőnyomáson üzemel az autó. :) most már rászolgált a nevére is : Hulk ... (nagy, zöld, és erős) :)

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-27

A gyári 702-es típusú injektorokat lecseréltük 701-esekre.
Ezek több üzemanyagot fecskendeznek be.
Ezen kívül beépítettünk egy üzemanyag nyomásszabályzót is, és lecseréltük a benzincsöveket.
Videó is készült a műveletekről:
Szerelgetés

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-10

Nos, elérkezett az ideje egy kis tuningnak. :)
Az autóban van turbónyomás emelő, amit egyelőre nem használtam, hogy szokjam a gyári teljesítményét. Itt a nyár, a meleg, kell egy kis extra teljesítmény. Hétvégén beüzemeljük a töltőlevegő nyomás emelőt, és mivel a többlevegőhöz több üzemanyag is kell, beszereztem egy üzemanyag nyomás szabályzót. A gyári szabályzó helyére kerül, és ezzel tudunk kicsit több benzint juttatni az injektorba.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-23

Nos megkaptam a cuccokat a galvanizálóból szépek lettek, úgyhogy elkezdtem összerakni.
kollégám rábeszélt hogy vegyek fémszövetes üzemanyag csöveket is, nem sokkal drágább mint a gumi viszont sokkal biztonságosabb. így is tettem.
Aztán összeraktam, szerintem nagyon szép lett, csillog minden, így az igazi, megérdemelte már..!
De a próbaút jobban érdekelt. Első indítás, állt vagy 3 hetet.
Alig akart indulni.. Ledadogott. Aztán már indult, de nagyon egyenetlenül, 3000 felett simult ki. Mivan rosszul raktam össze valamit, már megint szopat hogy álltában romlott el valami más is? Levert a víz, de én voltam a bamba mert nem húztam le a szívósor bilincseit.. Miután megtettem hibátlan volt. :)
Tehát a próbaút: No itt megint a feketeleves következett. Pár km autózás után sajnos megint elkezdte az ingadozást.. :SS
Első mérgemben ennyi munka után már tényleg csak a nyomásszabályzóra vagy a potméter jeladóra tudtam gyanakodni.
Leszedtem mégis Vittorio tartalék motorjáról a nyomásszabályzót és kicseréltem. A csere közben észrevettem hogy a saját nyomásszabályzóm tetején lévő kis vákumcső csonk elforog, mintha elengedte volna magát. Itt is szívhatott falsot.
Szóval kicseréltem és sokkal-sokkal jobb lett!! Végre. Tényleg csak nagyon ritkán túráztatta fel magát.
De még nem volt tökéletes. Na akkor lássuk: vegyünk egy jó szűk vákumcsövet a nyomszabályzóra, és a biztonság kedvéért cseréljük ki az alapjárati szelep szívócsőre csatlakozó tömlőjét. Vettem fasza 90 fokos hajlítású csöveket, összeraktam, és azóta jó, mit jó, hibátlan!!! VÉGRE! Mázsás súly esett le rólam.. Hogy mi volt a hiba oka? Nem tudom.. :))