Mutasd

>> Szerviz2015-03-25

Az önindítómnak már elég csúf hangja volt az utóbbi időben így elérkezett a csere ideje. Jobb mint újkorában lehetett! :)

>> Egyéb2015-02-21

Már a vezetőülés nagyon darabokban volt (nem ment az emelője, a bal oldalon nem volt tartása, így a felújítás helyett a csere mellett döntöttem. Sikerült jó áron szereznek frankó üléseket. Bár FL előttiek, de tényleg rendben vannak és van bennük Alfa hímzés! :)
Kaptak egy autoglym-es tisztítást, meg kitakarítottam a vasat is rendesen, ha már hozzáfértem.

>> Szerviz2015-01-12

Túlléptük a bűvös 10 ezret így ismét eljött az olajcsere ideje. Most más nem volt szerencsére.

Selenia 20k olaj
Olaj és levegőszűrő (valami gyári)

 
>> Szerviz2014-07-31

Találtam egy FL2-es infocenter kijelzőt tőlünk néhány kilométerre elfogadható áron, így rászántam magam a vásárlásra és a cserére. Az eredeti rossz amióta megvettem és nagyon zavart, hogy ha nem klímázok erőből, akkor nem látok rajta semmit. Azonban a 30-35eFt körüli ár (bontott) elriasztott tőle.
Kiszedtem, betettem az újat és azóta lőn bolgodság! :)

>> Szerviz2014-06-12

Sajnos nincs velem a szerencse mostanság. Az olaj (Selenia 20k) és a szűrők már meg voltak rendelve, így mindenképp mentem volna szervizbe, persze néhány nappal előtte elszakadt a kézifék bowden, volt hibajelem is, meg egy kis olajfolydogálás, szóval szépen összejött minden.

Szervizlátogatás: (190500 km)
Olajcsere
Olajszűrő csere
Levegőszűrő csere
Kézifék bowden csere
P0420 hibajel megszüntetése
Motorból jövő olajszivárgás megszüntetése

Az alap dolgokkal nem is volt gond, azonban mint kiderült a kézifék bowdene azért szakadt el, mert beállt az egyik hátsó dugattyú. Persze akkor dugattyú csere is (szerencsére sikerült egy jó állapotú, bontott darabot kifogni). No meg ha már szét van kapva az egész hátulja, akkor cseréljünk fékbetétet is (az legalább volt itthon a polcon).
A szivárgás a múltkori vezérlésmódosÍtó csere után ki nem cserélt szelepfedél tömítésnek volt köszönhető, így gyakorlatilag easy win volt és arra is magyarázatot adott, hogy mitől tünt el a motorból közel 1 liter olaj (ennyit töltöttem utána) az elmúlt 2 hónapban, amikor előtte 4 hónap alatt nem evett meg két decit sem. :P
A hibajel miatt be voltam fosva, hogy a katalizátor adta meg magát, nem olcsó mulatság, de szerencsére úgy tűnik csak az egyik lambda szonda vezetéke rakoncátlankodott.

 
>> Tuning és extra2014-06-06

Az egyhatos blokk amúgy sem volt sosem egy erőgép, de azért szépen elviszi a vasat, ha nem állandó verseny az élet. Ennek ellenére mindig úgy éreztem, hogy néhány plusz lóerő és egy alacsonyabb fordulaton induló nyomaték és teljesítménygörbe elférne, az amúgy elég sportos motorba, hiszen 3-3,5k fordulat alatt igazából nem történt semmi említésre méltó.
Felkerestem néhány chiptuning céget, majd végül választottam. A cél az volt, hogy a fenti elvárásokat hozza, elfogadható fogyasztásnövekedéssel és hosszútávon is károsodás nélkül.
A végeredmény felettéb kielégítő lett. Sokkal nyomatékosabb a motor, szépen húz 2-2,2k fordulattól, érezhetően dinamikusabb minden tartományban, szóval jó lett na!

>> Esemény2014-05-18

Hirtelen elhatározás volt, hogy induljunk a Selenia Rally-n, egy héttel korábban még szó sem volt róla itthon... nem bántuk meg. Nagyon jó volt a szervezés, nagyon jó volt a program, az útvonal és a feladatok is!

Külön kiemelném a Driving Camp-es részt, mert nagy élmény volt azt a két kört lenyomni a pályán. Közúton ritkán van lehetőség arra, hogy az ember ilyen tempóban vágjon bele egy-egy kanyarba, már csak a kátyúk és a forgalom miatt is.

Mivel első indulók voltunk és korábban semmi hasonlóban nem volt részünk, sikerült Zsámbék után eltévednünk veszett módon, egy jó 40 percet és 20 km-t karingyolva találtunk újra magunkra, onnantól viszont végig sikerült nyomon maradnunk. A helyszínek tök jók voltak, a társaság is, mindenhol tudtunk néhány percet dumálni, persze a feszített idő miatt haladni kellett, főleg, hogy lényeges lemaradásban voltunk.

Végül 70 ponttal zártuk a versenyt, ami ugyan maximum tapasztalatnak volt elegendő én mégis elégedett vagyok vele! Biztos vagyok benne, hogy jövőre is ott leszünk és jobban fogunk szerepelni. A cél a dobogó! :)

>> Szerviz2014-04-16

Már nem volt szívem tovább húzni a vezérlésmódosító cseréjét, így újra szervizbe látogattunk. Mint kiderült az autó előző gazdájának egyszerűbb volt megberhelni a vezérlés módosítót, mint kicserélni (ezt hívják rejtett hibának? :D), így rosszabb állapotban volt, mint a hangja mutatta.
Szóval kapott egy új vezérlésmódosítót, vezérműtengelyt (már eléggé elkopott szegény), szabályzó szelepeket. Vacakolt a termosztát, így az is cserére érett.
Ezt megfejeltük egy első-felső lengőkarral, ami zörgött már ki tudja mióta és kész is vagyunk!

Már csak az önindító felújítása/cseréje van hátra és gyakorlatilag a motortérben kész lesz minden, ami beavatkozásra vár jelenleg!

>> Szerviz2013-12-11

Karácsony előtt ellátogattunk ismét a szervizbe. Kicsit túl szaladtam a kilométerrel is, már 15 ezer körül jártam így aktuális lett egy olajcsere, valamint a hideg beálltával elkezdett nyivákolni az ékszíj is hideg motorral. Volt egy kis hűtővíz folyásom is, az egyik csonknál elengedte magát a műanyag cső. Szóval olajcsere (Selenia 20K), szűrőcserék, bordásékszíj + feszítőgörgők + a klíma kompresszornál is kicsit csapágyas volt a cucc, azt is cserélni kellett. Meggyógyították a vízfolyást is persze.
Már nagyon ráfért egy kis odafigyelés, csak az ember mindig halasztja az ilyen dolgokat. Sajnos, mint kiderült elég vacak állapotban van a vezérlésmódosító, így az új év beköszöntével azt is cserélni kell majd még.

>> Szerviz2013-11-10

Hát eljött az ideje a téligumik beszerzésének. A nyáriak már olyan kopottak voltak hogy száraz úton is csúszott, így közbiztonságilag meg amúgy is megérett a csere. :)
Újra nagyon pénzem sem volt, meg nem zárkózom én el a használt dolgoktól, így vásároltam a neten a használtgumik.hu-ról (Lurdy-ház) 4db Nokian WR2-es téligumit. Összességiben nem bántam meg a dolgot, bár szerintem azért 1-1,5 mm eltérés simán van a hirdetésben levőhöz képest. Mindenesetre még bőven használhatóak, nem félrekopott, stb. Egyéni szerencsétlenségem hogy az egyik szál szakadt volt, így 2 nappal később ki kellett cserélni egy párat. Sajnos ilyenből nem volt hasonló állapotú így két Continental került rá végül a Nokianok mellé, de legalább az átszerelés díján felül nem kértek semmit a hibás gumi cseréjére.
Szóval egy tapasztalatnak nem volt rossz (vagy lehetett volna rosszabb is), azért ha az ember megengedheti újat kell venni! :)