Blog >> szelep

EGR szelep cseréje (55209609)

182 566 km

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-11-18

Téligumira váltás. Az alu szelepsapkák rágyógyultak a szelepre annyira, hogy a 4-ből 3-at, fogóval és kulccsal le tudtam erőszakolni, de a negyediket szét kellett vágnom, megsérült a szelep vége, így nem tudtam fújni, szóval ki kellett cseréltetnem.
Olyan volt mintha valaki megszivatott volna és bekente volna valami cuccal, vagy befolyt a sóslé vagy nemtudom. Valami fehér porszerű réteg volt a szelep és a sapka között a meneten. Nem láttam még ilyet, pedig tizensok éve alu szelepsapkát használok.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-19

Megérkezett az új benzingőzelzáró szelep. USA-ból lehetett csak értelemes áron rendelni. Németországban a legolcsóbb 77€, Magyarországon ennyiért bontott van. Ez meg 19€+8€ vám volt. Ja, és 10 nap alatt itt volt. A legszebb az egészben, hogy a csomagolásban Bosch termék lakozik, tehát félig-meddig gyári a cucc. Annyi, hogy a Bosch felirat alatt ott virít a Made in Mexico felirat. Megint egy probléma letudva.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2017-06-30

Bizonyos körülmény beállása esetén P0011 - szívóoldali szelep hibakódot ad és ez kb. hetente előfordul. Ha üzem meleg motorral leparkolok, majd 5-10 perc múlva újra indulok, pl. hazaút után még leszaladok boltba vele, az első méteren már adja is.

Gyertya, benzinszűrő, olaj, stb minden 5000km ezelőtt volt cserélve, Selenia van benne. Olajsár nincs benne. Vezérléshez nem lett nyúlva.
Szelepek kitakarítása nem segített.

Új szívóoldali szelepet megvettem Elaforgnál, Nem bonyolult kicserélni, nekiálltam magam.

1. Motortakaró le - 4 csavar ki, leemel, két rögzítő tüske van belül a széles rész alatt, csak le kell húzni róluk felfelé. Kábeleket sem kötöttem le, nem kell kivenni a fedelet, elég félretolni.
A szívó oldali szelep a kocsi orra felé eső. (3.kép)
2. Csatlakozó le. Rögzítő szalag felfelé lehúz, csatlakozón pöcök betol és felfelé lehúz. (4.kép)
3. 1 csavar tartja a szelepet, az kicsavar. Ujjal nem tudtam mozgatni annyira, hogy kiemeljem, ezért fogóval óvatosan húztam ki. (5.kép)
4. Új berakása, ugyanígy visszafelé; kézzel betol, csavar meghúz, csatlakozó vissza, fedél vissza. (6.kép)

Beindítás után, egyből eltűnt a hibajel a műszerfalról. MES-el hibakódot töröltem és a biztonság kedvéért az öntanuló paramétereket is töröltem.

2.
Ezután P0011 - kipufogóoldali szelep hibakódot kaptam.
Motortakaró le, kipufogó oldali szelep ki, átfúj sűrített levegővel, csatlakozókba kontakt spray, eredmény semmi. Csere lesz ez is.

Kipufogó oldali is cserélve lett. Azóta nincs hibakód.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-11-24

Több helyen olvastam, hogy a motor elejénél lévő vízcsőben a záró dugó (és szelep) típushibás. Ha fekete műanyag csavart találok benne, akkor azt mihamarabb fémre kell cserélni. Úgyhogy ma ellenőriztem, de szerencsémre fém csavar van benne.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-20

A turbó tisztítás közben a szét szedés folyamatában sajnálatos módon tönkre ment ez az alkatrész. Gondolom az idő vasfoga meg rágcsálta. Hiába Kazes barátom gyors elsősegély nyújtásának az alkatrész 2016.09.17-én el távozott az autó alkatrészek örök mezejére :-(

A mai napon eme alkatrész kicserélődött egy vadi újra.
Pierburg nevezetű szelep került bele me ez jófajta :-)
De, legalább féláron juthattam hozzá :-)

A beszeréls után a check lámpa is kialudt és hazafele itt ott egy kis tesztre is sor került. Persze a rend éber őreit azért el kerültem. Most hogy tiszta a turbó és új a szelep érezhető lett a változás a dinamikában. Bár a megtorpanás még mindíg elő jön. Szóval ez a hiba még nyomozásra vár......

Pierburg szelep: 16.000 ft
Km: 280.587

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-07-04

Mostanában egyre többet olvasgattam a befecskendező szelepekről és arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom a V6-osban a gyári Bosch EV1 (0280150702) helyett az újabb fejlesztésű Bosch EV6 injektorokat.

Az EV6-os befecskendező szelepeknek jobban szétporlasztják a benzint és halkabban dolgoznak mint az EV1-esek , ezeken 4 darab kis furat található szemben az EV1 típussal ahol 1 db furaton, ezáltal jobb a porlasztásuk, így homogénebb égést biztosítanak.

Gondolkoztam a 3,2 V6 injektorokon is de azok kb. 15%-al többet szállítanak mint a 2.5 V6 injektorok (150 g/perc helyett 172 g/perc) az ellenállásuk is kisebb 14,5 ohm, de közben találtam egy típust (0280155746) ami pont ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint a gyári, tehát az ellenállása: 15,9 ohm, szállítási mennyisége: 150 g/perc és ráadásul EV6-os és új ára is nagyon kedvező volt (8100 Ft/db! -> egy ultrahangos tisztítás is kb. 3 ezer Ft/db ezek meg teljesen újak szóval nagyon megéri az árát!)

Érdekes ,hogy a legtöbb helyen még az ebay-en is kb. 100 € darabja egy ilyen befecskendező szelepnek!

A 2002 utáni (EU3-as) 2,5 V6 –osban is már EV6-os Bosch injektorok vannak (0280156039 cikkszámú) de ezt sem nagyon lehet beszerezni már kedvező áron. Tehát egyértelműen maradt a választás a 0280155746-os befecskendezőkre.
Ezeket szerelték a 164-es 3.0 V6 , 2.0 TS Alfákba, Volvo 2.5, 2.9 típusokba is.

https://autoalkatreszed.hu/list/article/1210049//0280155746-bosch-befecskendező-szelep.html

Maga a csere nem nehéz a V6 –osnál le kell venni a 6 db szívócsövet és akkor már könnyen hozzáférhető mindegyik injektor sor. Két db 10-es fejű csavart kell eltávolítani és óvatosan kiemelhetőek az injektorok az elosztócsővel együtt.
A gumigyűrűk nyilván kicsit szorulnak a helyükön de kis billegetéssel enyhe húzással könnyen kijönnek.

Az új injektorok fizikailag teljesen passzolnak a régiek helyére, a gumigyűrűket szilikon zsírral kentem be így könnyű a helyükre nyomni őket. Az elektromos csatlakozás is megegyezik tehát ez sem okoz problémát szerelésnél.

Pár kép készült szerelés közben ezeket is feltöltöttem. Örömmel láttam, hogy a szívószelepek is szép tiszták, a kép nem biztos hogy ezt jól mutatja elég nehéz lefotózni :)

Összességében tehát megérte a csere, az autó nagyon jól viselkedik az új injektorokkal, még gyorsabb a gázreakció, az alapjárat is egyenletesebb lett. A fogyasztás hosszabb távon való tesztelése van hátra. Majd frissítem az adatokkal a blogot.

Ezen a fórumon sok érdekesség olvasható a Bosch EV1–ről EV6-ra történő cseréről. Sokan az E85 átállás miatt kísérleteznek új, akár nagyobb teljesítményű injektorokkal, de volt aki csak pusztán kíváncsiságból próbálta ki és írta ,hogy elégedett az eredménnyel.

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/229609-replace-old-ev1-injectors-new-ev6-injectors-e85-proof-164-a.html

Többen megemlítik(más fórumokon is) ,hogy az EV6-os injektorokkal egyenletesebb alapjárat , nyomatékosabb lesz motor tehát mindenképpen pozitív változásokat hoz.

Itt felsorolnak néhány alternatívát amivel lehet helyettesíteni a régi injektorokat az EV6-al:

New EV6 valves
164 24-Valve: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 from the later 3.2 24V, same 225ccm, available in the US from a dealer in Michigan in the US (who's apparently on AlfaBB, as the international shipping costs are $100 now). (or 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, Light wine red, a bit larger: 235ccm))


164 12-Valve: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8 part, gray) or 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatively 200ccm: 0 280 155 746 (Orange, Volvo, Alfa 164 3.0 V6), 0 280 155 702 (Black, Volvo 850/960) or 0 280 155 712 (Blue, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))

További típusok minden fontos paraméterrel:

http://www.witchhunter.com/injectordata1.php

http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/Files/Injector_gas_flows.pdf

Itt pedig egy injektor kalkulátor (Kívánt teljesítmény és hengerszám alapján kiszámolja az ideális injektor szállítási mennyiséget):

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Végül egy youtube videó a Bosch EV1 és EV6 injektor porlasztási különbsége működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM

Jó nézelődést:)

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-21

Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!

Már nem volt szívem tovább húzni a vezérlésmódosító cseréjét, így újra szervizbe látogattunk. Mint kiderült az autó előző gazdájának egyszerűbb volt megberhelni a vezérlés módosítót, mint kicserélni (ezt hívják rejtett hibának? :D), így rosszabb állapotban volt, mint a hangja mutatta.
Szóval kapott egy új vezérlésmódosítót, vezérműtengelyt (már eléggé elkopott szegény), szabályzó szelepeket. Vacakolt a termosztát, így az is cserére érett.
Ezt megfejeltük egy első-felső lengőkarral, ami zörgött már ki tudja mióta és kész is vagyunk!

Már csak az önindító felújítása/cseréje van hátra és gyakorlatilag a motortérben kész lesz minden, ami beavatkozásra vár jelenleg!

>> SzervizBlez // Alfa 159 Distinctive // 2014-04-17

A hétvégén egy kellemes kis országúti autózgatás közben sípoló hangra lettem figyelmes. A motor teljesen elgyengült, majd minden Alfás rémálma, "Have engine checked" felirat a műszerfalon.
Azonnali kétségbeesésembe próbáltam hívni a szerelőmet, aki természetesen ki volt kapcsolva. Nem maradt más mint a jó öreg amore :)
Rövid keresgélés után sikerült megállapítani a hiba okát, ami nem volt más, mint az EGR szelep. Még egy gyors youtube oktató videó a kiszerelésről, majd neki is estem a kicsikének. Röpke 10 perc alatt sikerült is kioperálni. Had ne mondjam, nem volt szép látvány... Egy csavarhúzó és egy kis féktisztító segítségével kitakarítottam, majd visszaszereltem. 3-4. indításra láss csodát, eltűnt a hibaüzenet.
Szebben jár a motor, kevesebbet fogyaszt és alsó tartományban jobban húz!
Én is Youtube szerelő lettem :D