Blog >> v6

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-23

A sok egyéb pozitívum mellett azért is kiváló dolog "alfásnak" lenni, mert órási tárház érhető el a különböző kiegészítőkből, felesleges biz-baszokból. Ezekre jó példa a mostani bejegyzés két alanya, a csomagtér rendező doboz és az ún. vészhelyzeti készlet.
A csomagtér rendező egy tök jó dolog, belül egy szabadon elhelyezhető térelválasztóval, tépőzáras, hogy a helyén maradjon és bármikor teljesen laposra összecsukható.
Na, de a vészhelyzeti csomag (lánykori nevén: emergency kit). A szép kis alfa feliratú táskában van egy kurblis elemlámpa, egy pár kesztyű, egy láthatósági mellény és két fáklya. A fáklyák kivételével mindegyik szépen alfa logóval ellátva. A biztonság kedvéért még rendeltem hozzájuk egy alfás jégkaparót (!). Ez egy kis alfa logós zsákban van, a fején szintén az emblémával. a nyele meg kicsit gumírozott, így egyébként tök jó a fogása.

Az őrület eme szintű beteljesítésében megint az alfisti.net volt segítségemre. Szokás szerint gyorsan és a megbeszélteknek megfelelően küldtek mindent.

Na azért is szeretek alfás lenni. :)

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-12

Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.

2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)

Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.

Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-21

Fűtéshibát dobált időközönként az egyes hengersor kettes szondára néha a gépezet. Már rég megrendeltem a gyári cseredarabot, csak idő nem volt beszerelni. A szondának valószínű semmi baja nincs, csak aki utoljára szerelte kissé hanyag volt és elfelejtette visszafűzni a kábelét a vezetőkbe, így a kardán szépen és biztosan elreszelte a kábelt. Sebaj, ez is új, egy darabig nem lesz rá gond.

Km: 165134

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-19

Megérkezett az új benzingőzelzáró szelep. USA-ból lehetett csak értelemes áron rendelni. Németországban a legolcsóbb 77€, Magyarországon ennyiért bontott van. Ez meg 19€+8€ vám volt. Ja, és 10 nap alatt itt volt. A legszebb az egészben, hogy a csomagolásban Bosch termék lakozik, tehát félig-meddig gyári a cucc. Annyi, hogy a Bosch felirat alatt ott virít a Made in Mexico felirat. Megint egy probléma letudva.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-14

Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.


Km: 165134

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-04

Ezúttal kicsit kalandosra sikerült a hazaút Szófiából Budapestre. Szokásomtól eltérően most nem raktam be semmilyen szerszámot, még egy csavarhúzót sem. Igazság szerint mivel már sokszor megjártam ezt az utat bármiféle fennakadás, vagy hiba nélkül a V6-tal, eszembe se jutott. Pedig így utólag gondolhattam volna rá.
A történet előzménye, hogy a legutóbb februárban Szatyinál megejtett olajcsere óta feltűnt, hogy az alumínium motorvédő lemez olyan helyeken is leér, ahol korábban nem. Úgy voltam vele, hogy majd ha hazamegyek ráállok Apumnál az aknára és megnézem. Tanulság, hogy sose halogasd az ilyet. Belgrád előtt, a szokásosnál is rosszabb a szerb autópálya és hallottam is valami tompa puffanást (ez volt a lelépő csavar). Aztán mikor beálltam a belgrádi fizető kapuhoz már jól hallhatóan húztam a földön a motorvédőt. Az előttem álló porsche-s ki is szállt megnézni, hogy nem az ő kocsijából jött-e ez a fertelmes zaj. Amikor elindultam a zaj megszűnt (a légellenállás felemelte a lemezt), de tudtam, hogy így nem mehetek tovább, tehát az első benzinkútnál megálltam. Egy benzinkutas srác egyből odajött, mivel elég hangos voltam. Láss csodát még angolul is beszélt. Ő szólt egy másik kollégájának, aki ugyan nem beszélt angolul, de a bolgár és szerb nyelv hasonlósága miatt azért elboldogultunk egymással. Mondta, hogy álljak fel a padkára és mivel elég kicsi volt alá tudott mászni a kocsinak. A két hátsó csavar, ami felfogja a lemezt sajnos úgy döntött, hogy körbenéz Szerbiában, ezért leléptek. A benzinkutas viszont leleményes volt, szerzett drótot meg kombibált fogót és pikk-pakk felfogta vele a lemezt a helyére. Bevallom nagyon megkönnyebbültem, ötletem sem volt, hogy mit csináljak egyedül. Adtam nekik egy ki pénzt (levát) nagyon boldogok voltak én pedig tudtam folytatni az utat haza. Ennek a motorvédőnek más márkával szemben itt aerodinamikai szerepe is van, tehát a benne lévő kivágások spoilerként működve nagyobb sebességnél az úthoz szorítják a kocsit. Minél gyorsabban megy az autó annál nagyobb rajta értelemszerűen a terhelés. A drótokban annyira nem bíztam, ezért inkább lassabban mentem, olyan 110-120 között. Elég idegőrlő volt ilyen távon, de szerencsésen hazaértem és a V6 is csak 8 litert fogyasztott. :D
Otthon aztán ráálltam az aknára és Apummal felcsavaroztuk rugós alátéttel a helyére a lemezt. Azóta nem is ér le.
Bosszantó eset volt, főként, hogy Szatyi nem rakta vissza rendesen a helyére motorvédőt.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-10

Szóval, indul a szopóroller. Kezdődött a törött kiegyenlítővel, amit cseréltem, de azóta sem jó az autó. A hibakódok maradtak, a 2-es hengersoron csak néha van gyújtás, hosszabb állás után indításkor, illetve 3000-es fordulattól kopogás. Az alacsony üzemanyagnyomás is maradt. Amiket eddig csináltam:
MES-el néztem élőadatot üzemanyagnyomásra. Az van, viszont hullámzik kicsit, néha beesik a kért mennyiség alá. Az üzemanyagszivattyú kapcsol, relét is cseréltem, biztosíték is jó. Minden kapcsol, kap áramot, minden elektromos csatlakozás tisztítva. Egy hibát találtam, a benzingőz elzáró szelep egyik szára le volt törve, amit valaki egyszer már ragasztással próbált orvosolni. Rendeltem új gyárit, pont 19€-ért.
Leszedtem a szívósort, kibontottam a kábelköteget a kiegyenlítő környékén, semmi szemmel látható nincs a vezetékeken.
A vezérlésmódosító mágnesszelepe jó, a jeladó adja a jelet.
Ami gyanús az egész dologban, hogy minden egy hengersoron történik. A MES szerint a két szívóoldali szögjeladó ad jelet, a két kipufogót meg fixen elfokolta végállásba (0 és 12 fok).
Valami elektromos anomáliára gyanakodnék, de már nem tudom, hogy merre keressem. Az ECU csatlakozóját is megpucoltam. Hó végére bejelentettem szervízbe, addig ami tőlem telik, azt megteszem. Most felcseréltem a két oldali gyertyákat és trafókat (amikből pont 3 fajta van az autóban), de még a szívósort nem raktam vissza, illetve a benzingőz elzáró szelep sem érkezett meg.
Szóval meglátjuk, hogy mi lesz a vége. Valószínűleg egy zsíros kis számla. Amíg megérkezik az új szelep, addig én is ragasztottam.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-04-30

Nem sokkal a miskolci túra után elköszönt a jobb tompított is. Sebaj, múltkor vettem egy marékkal, volt cseredarab. S ha már úgyis bontottam (bezzeg a másik oldalon nem kell), kicseréltem a korábban kiégett helyzetjelzőt is. Vissszacsomagoltam a lámpát, ráadtam a gyújtást, elfordítottam a kapcsolót - és semmi. Az utolsó darab H6W a feneketlen kesztyűtartóban rossz volt. Szakadt izzószállal vettem. Azt nem is tudom mire vélni, hogy éppen a rossz izzó volt az utolsó a dobozban. Most el kéne mennem egy újabb dobozért, mert persze a Tesco/Auchan/Interspar szentháromság nem tartja a H6W-t, na de mikor? ...

Apa ökölbe szorult nyúltagya vagyok.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-26

Általános gyújtáskimaradás a kettes hengersoron (2-4-6os hengerekben), de nem mindig és nem mindenhol. Gyertyák jók, trafók is ki lettek mérve. Egy kilazult testkábelt találtam, megpucoltam, meghúztam. A hiba továbbra is fennáll. Hibakódok:
P1670
P0018
P0300
P0302
P0304
P0306

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-16

Bosch szűrő, Xado 5w40 Eco Drive, új leeresztőcsavar, mert olcsóbb volt tömítéssel, mint csak maga a tömítés.

Km: 165134