Bejött a jó idő (azóta már el is ment) és kiderült, hogy klíma nem hűt úgy ahogy kellene. Elvittem egy helyi klíma szervizbe, ahol már a 156-tal is voltam és bevált.
Klíma freonnal feltöltve, az ember néhány apró tömítést cserélt meg megpucolt pár csatlakozót, de azt mondta egyébként minden rendben. A pollenszűrőt, még a legutóbbi nagyszerviz alkalmával cserélték.
Most jól is hűt a rendszer.
Ma feltöltettem a klímát, illetve kicserélték a pollenszűrőt is. Gyári BOSCH került bele. A klímában csak 120 gramm gáz volt, az előírt 650 gramm helyett. A szerelő szerint elég gatya már a klímahűtő és a klíma kompresszor sem az igazi már, valamint a vízcsövek is eléggé el vannak öregedve. A közeljövőben (következő szezon) valószínűleg ezeket majd cserélni kell.
A vételkor már nem ment a klíma , vagyis ment de nem nagyon fújt hideget. Ma sikerült feltöltetnem, vákumpróbázva is lett nem szivárgott sehol, most fagyaszt :D A klíma rendszert pedig egy bő félórás ózonos tisztítással fertőtlenítették ki.
Töltés, nyomáspróba: 10.000 Ft
Ózonos fertőtlenítés: 3.000 Ft
MOTIP klíma illatosító gránát: 1.500 Ft
Klíma feltöltve Zé.-nél Tibi, a klímás szaki jóvoltából. Nem kellet semmit javítani, vagy cserélni a rendszerben - elég volt a gáz. Na, ez a nem gáz egy ilyen korú autónál. Szeretem. Nagyon. Hűt. Nagyon. :)
Hol máshol, mint Zé.-nél (is) praktizálgat egy ideje időnként Tibi, a klíma-guru. A nuvolát már nem működő klímával vettem még tavaly, azonban most jött csak el az idő, hogy rábízzam a hiba oknyomozását és esetleges rendberakását egy szimpatikus, hozzáértő emberre. Így is történt, szerencsére csak egy nyavalyás O-gyűrűt kellett cserélni a kompresszornál. :)
Mélyhűtőláda lett a verda, a 166 klímája - ha jó - brutálisan képes hűteni, ellenben a 156-tal.
Festékanyag is lett betöltve, ha esetleg valahol majd még szivárogna a rendszer ( nem fog ), nyomban meg is mutatja a gyengéjét.
Már az autó megvételekor sem működött a klíma és most, így a nyár közepén azért már hiányzik. :)
Az első, már vásárláskor is szemmel látható probléma az, hogy az egyik alucső a raditátor csatlakozó konzolnál tőben el volt törve. A vízhűtő cserekor már nem is tettük vissza a klíma radiátort, mivel az meg kicsit meg volt vetemedve. Időközben Fater szépen vissza tudta hajlítani a radiátort, ezért elvittem egy nyomás próbára, hogy lássuk, van-e értelme foglalkozni vele vagy új kell. Szerencsére a radiátor rendben van. Most már csak csövet kell szerezni és jöhet a próba, hogy lássuk más gond is van-e.
Maklárnál jártam hogy beszerezzek néhány fontos dolgot:
Klíma Retrofithoz (R134-esítés)
- klíma kompresszor
- motortéri csövezés
- kímahűtő
Ha már ott voltam hoztam még:
-olajhűtő elé levegő elvezető műanyag
- "B" oszlop takaró műanyag
- Bal oldali biztonsági öv állító mechanika
- hátsó doblemezek belső takaró műanyagjai
- AC takaró műanyag
- lámpamosó
- csomagtérfedél
- fűtőradiátor
- V6 önindító
- AC relé takaró dobozka